
Новини логістики та e-commerce: Нова пошта в Мілані, зростання показників Укрпошта, ювілей Rozetka та інше


За минулий рік весь український бізнес зіштовхнувся із серйозними викликами. Руйнування чи закриття виробництв і складів постачальників, непрогнозованість попиту і блокування імпорту, втрата та закриття магазинів, які знаходяться в зоні окупації чи активних бойових дій — все це було щоденними задачами, які потребували оперативних рішень.
Компанії були вимушені переглянути всі ланцюги постачання імпортних товарів, збільшити долю товарів, які вивозили зі складів постачальників та виробників самостійно, повністю переглянути бізнес-процес поповнення магазинів. Про виклики, нові рішення та як зберігати ефективність в умовах непрогнозованого попиту RAU розповів Юрій Поєнко, директор з логістики мережі Varus.
На початку вторгнення ми зазнали значних втрат: пошкодження складської інфраструктури, а саме повне руйнування складу для зберігання товарів, які потребують особливого температурного режиму, та повне знищення залишків товарів у Київському регіоні. Також було блокування РЦ, які знаходились у зоні активних бойових дій у Київському регіоні. Ми пережили евакуацію залишків з РЦ, які розташовувались в зоні бойових дій. Наша команда мала проблему різкого «дефіциту» автомобільного транспорту та неможливість збільшення часу здійснення доставки товару по багатьом напрямкам: як в магазини мережі, так і товару від постачальників.
І, звісно, частковий блекаут та обмежене використання електропостачання, які відбувалися взимку по всій Україні, не могло оминути нас. Наша команда спрацювала злагоджено, оперативно були закуплені генератори, які забезпечували безперебійну роботу наших магазинів. Завдяки відмінній роботі всіх підрозділів логістики та інших членів компанії ми змогли у найкоротший термін відновити роботу (до двох тижнів) всіх складів у нових локаціях (Київський регіон) та забезпечити постачання товарів у магазини.
В першу чергу, виправдали себе інвестиції в програмне забезпечення управління ланцюгом постачання: транспорт, складські програми, система управління товарними запасами. Ці зміни дозволили нам забезпечити наших клієнтів товарами. По-друге — це інвестиції в технічне забезпечення розподільчих центрів: резервні канали зв’язку, резервне живлення і подібне.
Зауважу, що Varus перебудував процеси, які пов’язані з управлінням товарними запасами з метою скорочення часу на проведення змін в асортименті товарів та скорочення терміну постачання на РЦ та з РЦ в магазини:
Також ми в Varus переглянули процеси формування транспортних маршрутів із урахуванням обмежень, які внесла в наше життя війна, та запровадили деякі зміни в складські процеси, направлені в першу чергу на скорочення часу обробки товарів.
Окремо хотів би відзначити також і зміни в управлінні, а саме: розширення повноважень співробітників, відмова від додаткових узгоджень при прийнятті рішень і тд.
По-перше, має бути постійне вдосконалення системи управління товарними запасами (першочергове завдання — перегляд алгоритмів прогнозування акційних продаж).
Не забуваємо і про перегляд взаємовідносин з автоперевізниками та логістичними операторами (ми зможемо перемогти тільки разом), вдосконалення транспортної та складської програм (TMS, WMS).
А ще мають місце спільні проекти з виробниками-постачальниками по формуванню товарних запасів з метою збільшення доступності товарів в мережі та по зменшенню загальних логістичних витрат на всіх ланках ланцюгу постачання товарів.
Щоб бути ефективним в даних умовах — треба бути гнучким та швидким. Постійно контролювати ситуацію, вносити зміни і в систему управління товарними запасами, і в систему фізичного (склад та транспорт) розподілення товарів.
Наприклад, ми в мережі Varus значно збільшили товарні запаси насамперед соціально значимих груп товарів, там де можливо — замінили імпортну продукції товарами українських виробників. Для інших груп товарів ми намагаємося підтримувати оптимальний запас продукції для забезпечення наших клієнтів, не створюючи додаткові запаси на всіх ланках ланцюга постачання.
Яких рішень потребує бізнес на локальному та національному рівнях в сфері логістики
Основними викликами для логістики в Україні є відновлення складської та транспортної інфраструктури. І для цього необхідна підтримка держави. Також важлива більш тісна кооперація виробників-постачальників і рітейлу у сфері логістики. Сумісні проекти з формування товарних залишків, єдиний простір автоперевізників, спільні проекти, які направлені на скорочення терміну постачання товарів до кінцевого споживача та зменшення загальних логістичних витрат.