Борис Цомая, Meest Пошта: Наше завдання на цей рік — бути серед лідерів у сфері поштово-логістичних послуг

Борис Цомая, Meest Пошта: Наше завдання на цей рік — бути серед лідерів у сфері поштово-логістичних послуг

11.07.2023 08:45
  1047
Дарія Осіїк

Маркетинг-директор Meest Пошта Борис Цомая розповів порталу MMR про те, як відбувалося оновлення компанії, про особливості маркетингу у сфері поштово-логістичних послуг та виклики маркетинг-директорів під час війни. RAU публікує головні тези цього матеріалу.

Про візуальні та ідеологічні зміни оновленого бренду Meest Пошта

Наш бренд має цікаву історію і неодноразово зазнавав змін та оновлень. Колись це був Міст Експрес, а в минулому році компанія стала називатись Meest Пошта. Ми додали це кодове слово, щоб у людей було елементарне розуміння того, хто ми є та які послуги пропонуємо. 

Але оновлення бренду Meest Пошта — це, в першу чергу, не про ренеймінг та візуальні зміни. Ми продовжуємо використовувати нашу базову дизайн-систему, єдине ми почали розвивати її далі в актуальних та трендових напрямках. 

Наше оновлення — це про глобальні зміни в бізнес-процесах, починаючи від основи нашого бізнесу: операції + логістика, внутрішня інфраструктура, мережа відділень, якість і рівень обслуговування клієнтів, персонал та інші складові. Якісні зміни покривають усі наші точки перетину з клієнтом, і це дуже важливо.

Про етапи та тривалість оновлення бренду Meest Пошта

Процес оновлення розпочався з приходом нової потужної команди управлінців влітку 2022 року. Тобто вже рік тривають наші зміни. Почати процес оновлення в дуже складні часи — це було сміливе та непросте рішення. Виникало багато важких та незручних питань, було незрозуміло, що буде далі з економікою країни та ринком поштово-логістичних послуг, які будуть зміни споживацьких трендів, горизонти планування скоротились до місяців або навіть тижнів. Але, незважаючи на всі складнощі, вважаю, що ми прийняли правильне рішення, та розпочали процес змін, усупереч багатьом перешкодам. 

Взагалі, якщо говорити про етапи, то спочатку — це визначення цілей, та їх детальний опис. Потім це деталізоване планування, що та за чим ми робимо — ми розробили дорожню карту наших змін. Наступний етап — це чітко визначене позиціонування, нам було потрібно зрозуміти та визначити, хто ми є зараз та ким хочемо бути в майбутньому. Потім старт важкого процесу — побудови знання бренду Meest Пошта та, головне, наповнення цього знання правильним та актуальним змістом. Нам потрібно донести до клієнта, хто ми є, які послуги пропонуємо, які в нас переваги та відмінності. Паралельно ми аналізували та детально розклали на маленькі кроки клієнтський шлях, це допомогло одразу побачити всі наші слабкі ланки у процесі, виявити проблемні зони та зосередити свої зусилля саме на їх виправленні. 

Найважче — це перейти від стадії планування до стадії реалізації, причому реалізації вже сьогодні. Не можна відкладати на завтра, все робимо сьогодні. Зараз всі наші результати планування та аналітичної роботи ми втілюємо у життя: це і нова мережа власних відділень, це експансія розвитку партнерських відділень (так званих у Європі PUDO) у мережах магазинів, супермаркетів, АЗС, аптек тощо. Тут ви можете відправити та отримати посилку безпосередньо на касах цих закладів. Це впровадження нових високих стандартів сервісу, прискорення часу обслуговування кожного клієнта. Це вдосконалення наших логістичних та операційних процесів, скорочення термінів доставки, оптимізація маршрутів та багато іншого, що в підсумку робить наш продукт конкурентоспроможним. А маркетинг, який знаходиться на вершині цих процесів змін, уже доносить це до нашого споживача. 

І ще одна важлива складова процесу оновлення бренду — це постійний пошук нових рішень, інновації. Для цього в 2023 році у нас в компанії з’явився та вже працює відповідний окремий відділ. 

Про маркетинг-команду

Улітку минулого року ми почали формувати нову команду маркетингу. 

Я побачив, що будь-які зміни, які відбуваються, зустрічають певний опір як ззовні, так і зсередини бізнесу, бо ніхто не хоче просто так змінювати свої звички, пробувати щось нове, виходити із зони комфорту. Як приклад — потрібно було пояснювати директорам, менеджерам різних підрозділів, торговим агентам, операторам відділень, іншим співробітникам, що ми вже інші, ми не Міст Експрес, ми — Meest Пошта, що ці зміни не формальні, вони набагато глибші та системні.

Ми постійно проводимо ідеологічні зустрічі, де комунікуємо наші подальші зміни. Тобто прививаємо усім ДНК нового бренду. Спочатку співробітникам було важко повірити в те, що щось дійсно реформується, але десь через три-чотири місяці ситуація змінилась на краще.

Щодо зовнішніх змін — нам хотілось заявити, що ми дійсно змінюємось, зробити відповідну просту та зрозумілу комунікацію. Але наприкінці 2022 року, у розпал високого сезону, у нас виникли певні проблеми з операційною та логістичною системами. Через це на нас пішла хвиля негативу. Нам було дуже важко працювати через це незадоволення та відвертий хейт від клієнтів. Це було випробування на міцність, але ми вистояли. Де потрібно — відповіли, де потрібно — промовчали, але вибачились і продовжили далі наші зміни. Та довели споживачу, що процес якісного покращення дійсно відбувається, крок за кроком. 

Зараз наша команда складається з трьох блоків:

  • «земля» — запровадження нових стандартів сервісу, брендингу та оздоблення відділень, брендингу транспорту та інше;
  • діджитал — присутність та стандарти представленості у e-commerce, PPC-напрямок, рекламні кампанії, колаборації з великими гравцями ринку, новий та зручний сайт, мобільний застосунок, промокоди, програма лояльності та інше;
  • комунікації, SMM — соцмережі, зовнішні та внутрішні комунікації, створення ком’юніті «Meestяни». 

У кожному підрозділі працює по дві-три людини. Зараз нас дев’ять людей разом зі мною. До кінця року, можливо, буде 10-12 людей, не більше. Ми не за кількість, ми за ефективність. Також ми залучаємо не найдорожчих, а найефективніших підрядників. 

Про комунікацію від імені топ-менеджменту компанії та власників

Наш основний конкурент обрав стратегію комунікації від імені топ-менеджменту компанії та власників, оскільки їх стадія розвитку бренду, знання про нього на дуже високому якісному рівні. Тому це абсолютно правильна стадія втілення стратегії, їм потрібно підсилювати комунікацію вже не звичними прийомами на кшталт реклами чи прямих call to action. Їм потрібно більш глибоко та нативно працювати з ЦА. Персоналізація — це дуже круто, бо це збільшує капіталізацію бренду. 

Нам зарано вкладатись у це, бо в нас поки що тільки формується знання про бренд та наповнення цього знання правильним змістом. Ми тільки на шляху до цього. Також нам потрібно змінити ставлення тих, хто мав із нами поганий клієнтський досвід — це одне з наших головних завдань. Коли буде чітке розуміння, що таке Meest Пошта, то можна виходити комунікувати через «обличчя».

Про переваги Meest Пошта

Наше завдання на цей рік — бути серед лідерів у сфері поштово-логістичних послуг. І я знаю, що це станеться. Це питання часу. Також треба змусити людей зрозуміти, що є гідний поштовий оператор Meest Пошта. Що з’явилась альтернатива. Що вибір дійсно існує. 

На мою думку, наша активна позиція на ринку для конкурентів — це добре. Ці змагання покращують якість, надають вибір та свободу для споживача. Ми відрізняємось від конкурентів тим, що ми компанія, яка працює за європейською моделлю. Це мережа партнерських відділень (супермаркети, АЗС, магазини Rozetka, тощо). Саме це дозволяє тримати адекватну цінову політику, доводити прозорість. Ми демонструємо раціональність без зайвих витрат та намагаємось завжди бути чесними та прозорими з клієнтом. Щоб люди бачили, як формуються наші тарифи на послуги. 

Також прагнемо бути більш доступними. У конкурентів значно більша кількість відділень, у нас, звісно, поки не так, але, завдяки побудові міні-відділень наші клієнти зможуть отримувати посилки в супермаркеті або крамниці біля дому. Ми забезпечуємо базовими якісними послугами, але при цьому не перекладаємо «зайві» кости на плечі клієнта. 

Про поради маркетологам щодо оновлення бренду під час війни

  • Визначити ціль. Що саме та для кого ви будете робити.
  • Розробити план, дорожню карту, стратегію змін. Визначити чіткі дедлайни. Якщо не буде чіткої стратегії змін — буде важко.
  • Сміливість виходити із зони комфорту, змінюватись. Пересидіти не вдасться. Потрібно відповідати на виклики світу, який вже змінився. Бути працьовитими і наполегливими.

Джерело – MMR


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку