Автоматизація торгівлі: як Varus оптимізував операційні процеси за допомогою мобільного додатку

Автоматизація торгівлі: як Varus оптимізував операційні процеси за допомогою мобільного додатку

05.12.2023 08:45
  1994
Дарія Осіїк

CIO мережі Varus Сергій Плахтиря в експертній колонці розповів як компанія створила просте та економічно вигідне рішення для оптимізації операційних процесів, здатне повністю замінити термінал збору даних.

Одним із найбільш нагальних та постійно актуальних питань для будь-якого бізнесу є оптимізація операційної діяльності. Автоматизовані сервіси важливі не тільки для зручності кінцевого споживача, але й для більш ефективних, швидких та економічно вигідних внутрішніх процесів. Автоматизація процесів — сталий тренд у бізнесі, зокрема і в рітейлі. За даними Euromonitor, у 2023 році вона залишається одним з основних запитів покупців.

Операційка охоплює приймання та переміщення, облік та контроль руху товарів, аналіз продажів, моніторинг цін та багато іншого. Здебільшого для розв’язання цих завдань використовується давно знайомий всім інструмент — термінал збору даних (ТЗД). Це доволі простий та ефективний спосіб збирання та зберігання даних, який, однак, вимагає, щоб працівники мережі були забезпечені пристроями та вміли ними користуватись.

Як працює додаток Data Terminal

Спочатку дуже коротко про те, що ж таке термінал збору даних. Це — портативний електронний пристрій, який використовується у рітейлі для виконання ряду завдань. У Varus пішли далі та вирішили створити програмне забезпечення, здатне виконувати ті ж функції, але у смартфоні.

Функції додатку Data Terminal фактично дублюють функціонал термінала збору даних, проте для користування ним не потрібно мати окремий пристрій. Після оновлення, проведеного IT-відділом Varus у 2023 році, він став доступним для завантаження на смартфони з операційними системами Android та iOS11 і вище. Таким чином достатньо мати смартфон — і вся операційка буквально у тебе в кишені.

Data Terminal стане у пригоді не тільки співробітникам торгової мережі, але і мерчендайзерам. З його допомогою можна виконувати такі завдання як уцінка та списання товарів, контроль руху продукції, моніторинг цін, друк цінників тощо. Дані, які збирає та обробляє Data Terminal синхронізуються з системою операційного обліку «Утиліта».

Наші розробники потурбувались і про те, щоб бути ближчими до користувачів. Тому додаток містить інструмент зворотного зв’язку, який дозволяє швидко розв’язувати нетипові ситуації, отримувати відгуки та покращувати роботу сервісу у майбутньому. Вбудовані інструменти аналітики та моніторингу також дозволяють IT-фахівцям відслідкувати найбільш і найменш популярні функції, щоб вносити корективи та поліпшувати досвід користувачів.

У чому перевага для працівників мережі та мерчендайзерів

Data Terminal — це зручний інструмент, який дозволяє співробітникам супермаркетів вести щоденну операційну діяльність прямо зі смартфона. Це пришвидшує їхню роботу та суттєво спрощує завдання, адже їм не потрібно постійно носити з собою та використовувати для цього окремий пристрій. До того ж, впровадження додатку має значну перевагу для компанії загалом, адже суттєво скорочує витрати на закупівлю спеціалізованого програмного забезпечення.

Свої плюси має Data Terminal і для представників постачальників. Тепер їм не потрібно звертатись до працівників супермаркету задля того, щоб розв’язати свої поточні питання. Достатньо встановити додаток на свій смартфон — і необхідність у з’ясуванні додаткової інформації відпадає.

В останніх оновленнях 2023 року ми врахували не тільки функціональну частину, але й також покращили дизайн. Завдяки цьому Data Terminal став ще зручнішим, більш сучасним та дружнім до користувача. Це одразу ж позначилось на популярності сервісу: ми зафіксували значне зростання завантажень серед внутрішніх користувачів. За два місяці з моменту оновлення кількість завантажень зросла майже вдвічі, а тривалість користування збільшилась з 17 до 50%.

На основі цього успішного досвіду розробники Varus планують створювати й інші додатки для внутрішнього використання такі як інструменти для швидкого збору онлайн-замовлень з varus.ua, автоматизації виробництва у відділі кулінарії, замовлень Varus Cafe тощо.

Оновлений Data Terminal вже продемонстрував позитивні результати, проте команда Varus не планує на цьому зупинятись. Ми продовжуємо аналізувати його використання, працювати над оптимізацією та покращенням роботи. Попереду — повноцінний аудит юзабіліті, а саме зручності та інтуїтивності використання сервісу. Але вже зараз можна впевнено сказати, що за подібними рішеннями — майбутнє українського рітейлу.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку