Антошка відмовляється від паперових чеків: витрати на фіскалізацію зменшились на 60%
Як мережа магазинів Антошка за одну ніч перевела на ПРРО всю мережу офлайн-магазинів та при цьому зекономила 60% витрат на фіскалізацію, розповідає директор ІТ-департаменту компанії Олександр Маркевич.
Мережа Антошка розпочала активно цікавитись ПРРО ще на початку 2021 року. Не дивлячись на те, що на той час продукт був досить новим, ми вирішили одними з перших спробувати всі переваги, про які так активно заявляли провайдери ПРРО.
Як Антошка відмовлялася від залізних кас
Розпочали дослідження цього ноу-хау з пошуку доступних рішень і порівняння їх між собою. Так, у фінальній битві зустрілись два флагмани цього ринку, але з огляду на функціонал і стабільність пропонованих рішень, у тест потрапив тільки один – “Вчасно.Каса”. З ним і залишаємося досі. Причиною, чому не чекали, поки інші компанії відтестують все, і можна буде спокійно впроваджувати ПРРО стало те, що Антошка прагне першою помічати та імплементувати інновації.
Звісно, війна трохи внесла корективи у терміни впровадження. Планувалося все набагато раніше, але все ж після адаптації до нової реальності, до питання ПРРО досить швидко повернулися. Так, восени 2022 року запрацювала перша каса інтернет-магазину з підстраховкою у вигляді залізної каси. Але вже за два місяці залізну касу теж замінили на програмну.
Тривалий час зайняло дослідження усіх юридичних тонкощів, адже команда звикла до роботи з залізом, і змінювати щось – досить відповідальний крок. До того ж планування в ІТ-відділі відбувається на рік вперед. Саме технічна частина впровадження та тестування тривала місяць.
Потім стався одномоментний перехід на програмні каси усієї мережі офлайн-магазинів. Пов’язано це було зі зміною юридичної особи. Щоб не реєструвати нові залізяки, ми вирішили в одну ніч підготувати і підключити усі ПРРО. Були думки про те, що до відкриття це зробити нерально, адже мова йшла про понад 70 кас. Проте, нам вдалося, завдяки злагодженій роботі ІТ команди та депортаментів компанії, все налаштувати та запустити систему за декілька годин до відкриття першого магазину!
Зараз у мережі є декілька залізних касових апаратів. Вони слугують резервом, який, вже очевидно, що не знадобиться. Надалі ми плануємо повністю відмовитися від них.
Збереження природи через відмову від паперу
Ще одна з головних причин, чому ми перейшли на ПРРО – це можливість відправки електронних чеків. Для компанії дуже важлива екологічна складова. Ми активно беремо участь у акціях, спрямованих на збереження довкілля, відповідально ставимося до утилізації сміття – наприклад, зараз у нас стартує у всіх магазинах Антошка спільна з Duracell акція з утилізації використаних батарейок. Біля центрального офісу мережа «Антошка» також має свій власний зелений парк, за яким вони ретельно і з любов’ю доглядають.
Проте, законодавство у питаннях видачі чеку трохи принципове, то ж клієнт має право вимагати паперовий чек. І Антошка в цьому випадку йде назустріч і видає такі чеки. Але, якщо клієнт не заперечує, йому надсилають чек на телефон. Лише трохи більше 23% чеків друкують у паперовому варіанті за проханням клієнтів.
Рішенням запровадити ПРРО ми залишилися задоволеними, оскільки досвід роботи з залізом був не з приємних: часті зависання та неможливість полагодити все швидко й на місяці, довга процедура реєстрації, витрати на обслуговування і ремонт. Тепер усіх цих мінусів вдалось позбутися. В цілому витрати компанії, пов’язані з фіскалізацією, скоротилися на 60%. Також у планах мережі – впровадити новітні каси самообслуговування та портативні каси для зменшення черг.