Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine: Сучасні інноваційні технології для fashion-ритейлу

Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine: Сучасні інноваційні технології для fashion-ритейлу

Сьогодні
  124
Валерія Байда

Які тенденції зараз спостерігаються у fashion-ритейлі, як розвивається онлайн-напрямок продажів, чому фізичні магазини залишаються найбільш актуальними, як змінилася маржинальність роботи провідних мереж, про впровадження інновацій у торгівлві одягом та взятттям та інші особливості сучасного fashion-ринку.

Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine, розповів про досвід впровадження RFID-технологій в Україні, інтерактивні рішення для магазинів одягу та як digital media стають важливим трендом у ритейлі.

Про глобальні тенденції у fashion-ритейлі

Під час пандемії коронавірусу багато хто думав, що онлайн переможе. А наразі бачимо, що фізичні магазини продовжують цінуватися, проте трансформуються у Phygital fashion. Ще одна глобальна тенденція у fashion-ритейлі – сталий розвиток. Це використання еко-матеріалів, ресейл, slow fashion та circular fashion. У сучасному світі люди більш зважено купують одяг і часто віддають перевагу локальним брендам.

Тренд на діджиталізацію та віртуалізацію: віртуальні примірочні, розумні дзеркала тощо. Акцент на персоналізацію та інклюзивність з використанням штучного інтелекту. Зростання популяризації соціальної комерції (соціальні мережі)

Про основні виклики fashion ритейлі

На fashion-ритейл впливає онлайн та соціальна комерція, відбувається зміна поколінь та купівельної спроможності. Все ж таки молоде покоління любить діджитальний процес покупки. Є проблеми з персоналом: нестача кадрів та висока плинність.

Великих збитків завдають втрати та крадіжки. Існує велика залежність від ланцюгів поставок – складність точного управління запасами.

Падіння маржинальності через цінові війни та fast fashion. Тобто, коли виробники виробляють трендовий одяг, проте економлять на якості, що сильно впоиває на ціну та маржинальність.

Про RFID

Споживачі хочуть купувати тоді, коли вони хочуть, а ритейлери своєю чергою мають управляти величезними обсягами товарів у кількох місцях, і забезпечувати наявність товарів у будь-який час.

А RFID – це технологія, яка використовується для відстеження та управління запасами одягу та взіття. Фактично це чіп з певною інформацією, який кріпиться на товар. RFID – це висока точність інвентаризації, швидше оброблення товарів та усунення розбіжностей та прискорене переміщення товарів.

RFID у більшості випадків довів свою ефективність з поверненням інвестицій за 12 місяців або менше для тих роздрібних продавців, які успішно впровадили технологію у своїх магазинах для покращення та підтримки високої точності та видимості запасів.

Наразі більшість виробників вже має RFID-мітки ще на етапі виробництва. Це означає, що ритейлери можуть скористатися їхніми інвестиціями для поліпшення продажів у своїх каналах та отримання фінансових вигод з невеликими додатковими витратами.

Кейс компанії LPP з впровадження RFID

Компанія LPP впровадила рішення RFID компанії Checkpoint Systems по всьому своєму ланцюгу постачання: від виробництва, через склад до фізичних магазинів у понад 1400 магазинах в 18 країнах.

Отримала такі показники після революційної RFID технології:

Про крадіжки, втрати та нестачу товару

Втрати в fashion ритейлі через крадіжки, помилки чи пошкодження в середньому становлять 1,5-2,2%. Рішення: RFID + EAS  + АI-відеоаналітика.  

RFID дозволяє бачити реальний рух кожної одиниці товару, системи EAS нового покоління можуть автоматизовано реагувати, а АI-відеоаналітика виявляти підозрілу поведінку та оптимізувати охорону.

Про нестачу персоналу та високу плинність кадрів

Стандартна каса потребує 1-2 касирів у зміну. Витрати на рік становлять приблизно $20 000 (зарплати, навчання, лікарняні). Якщо в магазині 4 каси, відповідно, інвестиції приблизно $80 000 на рік.

Одноразова інвестиція в каси самообслуговування – приблизно $20 000 ( вартість обладнання та 1-2 працівника у зміну). Один працівник може обслуговувати одночасно понад 4 каси. Більш того, якщо використати RFID у комбінації з касою самообслуговуванн, товари не потрібно сканувати, а просто покласти в зону зчитування. А електронні цінники ще й мінімізують потребу у зміні цін вручну.

У продуктовому ритейлі касами самообслуговування вже нікого не здивуєш, натомість у fashion-ритейлі вони не часто використовуються.

Про цінову конкуренцію та зниження маржинальності

Система динамічного ціноутворення – це автоматична адаптація цін до попиту чи залишків. І ті магазини, які впровадили динамічну стратегію ціноутворенння, мали зростання маржинальності з 8% до 12%.

Також впровадження електронних цінників, які оновлюються в режимі реального часу без ручної праці – це значна економія часу та зусиль персоналу магазину. До того ж вони працюють від батарейок, яких вистачає на п’ять років.

Про залучення покупців у фізичні магазини

82% рішень відбувається в місцях продажу товару, тож ритейл медіа впливає на зростання конверсії в магазині.  Ось приклади екранів, які можуть розміщуватися в будь-якому куточку магазину.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку