Андрій Харитоненко, Файно Маркет: Як побудоване власне виробництво у мережі

Андрій Харитоненко, Файно Маркет: Як побудоване власне виробництво у мережі

08.04.2025 09:01
  637
Іван Зайцев

Директор власного виробництва Файно Маркет про те, за якими принципами будується власне виробництво мережі та чому компанія готова пожертвувати прибутком заради якості.

Файно Маркет — це мережа, що налічує понад дві сотні магазинів у 72-х населених пунктах. Супермаркети представлені у шести областях України: Кіровоградська, Черкаська, Одеська, Миколаївська, Дніпропетровська та Київська. В інтерв’ю RAU директор власного виробництва ритейлера Андрій Харитоненко розповів, що відбувається за лаштунками та як мережа забезпечує незмінну якість продукції і завойовує прихильність споживачів.

– Яким зараз є власне виробництво Файно Маркет? Що можете розповісти про нього?

– Усе, що ми робимо, має відповідати трьом критеріям: приносити користь покупцям, бути вигідним для бізнесу та приносити благо нашим співробітникам. Якщо всі ці три умови виконуються, то це правильне рішення.

Ми — магазин біля дому, а значить, завжди поруч із нашими покупцями. У нас можна купити свіжу випічку чи гарячу курочку гриль та зекономити час на приготуванні. Колись мій друг рахував час в емоціях: зекономлені хвилини можна витратити на поцілунки, обійми, телефонну розмову з друзями чи батьками. Люди цінують свій час, і ми враховуємо це, пропонуючи продукцію, що відповідає сучасним запитам щодо якості, користі, швидкості та ціни.

Зараз недостатньо просто відкрити магазин і заповнити його товарами. Якщо хочеш створювати історію, емоцію, будувати довіру — потрібно давати більше. Всі пам’ятають, як у дитинстві їли горбушку з магазину, але не завжди пам’ятають, де купували пиво. Випічка має теплу, емоційну складову. Нашому виробництву вже 13 років — це як підліток, який росте і формує свої традиції. Через роки хтось згадуватиме, як у студентські часи купував у нас смачну булочку чи курочку для компанії. Такі моменти запам’ятовуються.

Наш бренд “Хліб&Традиції” — це про повагу до традицій та створення нових. Ми живемо в аграрній країні, і хліб завжди був важливою частиною нашої культури.

– Яка зараз ситуація з набором кадрів, зокрема пекарів та піцайоло?

– Знайти пекарів і піцайоло зараз — справжній виклик. Спеціалісти дуже дефіцитні, перед бізнесом стоїть задача зробити спеціаліста з людини, яка просто готує вдома для себе. Навчити випікати крафтовий хліб. Цю функцію навчання бізнес наразі має переймати на себе, створювати школи, давати змогу молоді проявити себе.

Звісно, найпростіший спосіб підняти престиж професії — зарплатня. Якби ми запропонували, наприклад, $2000, у нас була б черга спеціалістів. Але тоді й хліб коштував би 300 грн. Тому ми шукаємо баланс між якістю, доступністю та фінансовими можливостями наших покупців.

Зараз у нас понад 500 співробітників власного виробництва. Маємо 75 пекарень повного циклу, з яких 23 відкрили у 2024 році. Досвід показує, що хліб краще продається там, де його випікають на місці, ніж у точках, куди ми його доставляємо. Покупці хочуть відчувати запах свіжого хліба, бачити, як він з’являється щойно із печі. Це історія про довіру: від людей до людей.

– Як виник бренд “Хліб&Традиції”?

– Ми завжди приділяли особливу увагу хлібу, але наприкінці 2024 року вирішили оформити це в окремий бренд. Ідея народилася у команді маркетингу, а ми довершили її у виробництві. “Хліб&Традиції” — це не просто продукт, а частина родинних моментів, від сніданку до вечері. Свіжий, якісний, поруч. Ми вже створили нове пакування і продовжуємо працювати над розвитком бренду.

– О котрій годині в магазинах вже можна почути запах свіжоспеченого хліба?

– Стартовий час роботи пекарень різний залежно від регіону. Деякі починають випікати о 5 ранку, інші — о 7. Але вже о 10 ранку весь свіжий асортимент доступний у продажу. Цього року ми впроваджуємо політику “хліб на полиці не більше доби”. Це означає, що наш хліб завжди буде свіжим, компанія готова пожертвувати частиною прибутку заради якості та довіри покупців.

 – Які нові технології ви почали використовувати цього року?

– Ми перейшли на холодну ферментацію тіста: воно замішується ввечері, залишаємо його в холодильнику, а зранку вже готове до випікання. Це дозволяє зберігати натуральність без зайвих добавок.

У 2025 році плануємо впровадити більше інновацій у сировині та технічних процесах. Також встановлюємо планшети в пекарнях, де буде доступ до технологічних карт, навчальних матеріалів і виробничих завдань. Це спростить роботу та підвищить ефективність виробництва.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку