Андрій Козин, Focus Estate Fund: Прийом «просто придбати об’єкт з хорошою локацією і здавати його» вже не працює

Андрій Козин, Focus Estate Fund: Прийом «просто придбати об’єкт з хорошою локацією і здавати його» вже не працює

04.02.2019 04:00
  708
Ukrainian Retail Association

Керуючий партнер інвестиційного фонду Focus Estate Fund розповів про початок власного бізнес-шляху, придбання об’єктів торгової нерухомості в Польщі та Чехії, а також перспективи галузі та загрозу онлайн-торгівлі.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Про це український бізнесмен Андрій Козин докладно розповів в інтерв’ю СЕО Сlub. Редакція RAU відібрала найбільш цікаві тези матеріалу.

Про перший підприємницький досвід та нинішні бізнес-напрямки

Перше розуміння того, що таке «додана вартість», з’явилося у мене досить рано: коли мені було п’ять років, я разом з сім’єю збирав на продаж лікарські трави, а в тринадцять у мене з’явився свій перший справжній бізнес – розведення бджіл. Тоді моєму батькові подарували чотири бджолиних вулика, але він працював головним лікарем і вільного часу у нього не було, турботу про подарунок доручили мені. Через рік вуликів вже було дванадцять, потім двадцять. Продаж меду приносив на ті часи солідний заробіток. У старшій школі ми організували виробництво і продаж шлакоблоку, з якого навколо у великій кількості будувалися дачні будиночки.

Потім, уже після розпаду Радянського Союзу, будучи студентами, ми купували автомобілі в поганому стані, ремонтували і продавали.

Нерухомість – це моя улюблена галузь, також є бізнеси в медицині, логістиці, дистрибуції, ангельські інвестиції в стартапи.

Про заснування Focus Estate Fund і роботу в Польщі та Чехії

Три роки тому ми створили інвестиційний фонд Focus Estate Fund, який займається торговельною нерухомістю в Польщі та Чехії. В цей бізнес ми перейшли з девелопменту.

Коли ми зрозуміли, що бізнес управляється не так, як нам би хотілося, вирішили реалізувати свій опціон на викуп частки, відправивши відповідний запит нашому партнеру.

Не отримавши відповіді з його боку, попросили юристів підготувати документи з поясненням того, які наслідки, в тому числі кримінальні, може мати для нього невиконання договору. В результаті гроші від партнера ми отримали швидко, а разом з ними пояснення і вибачення. Саме після вдалого кейсу реалізації опціону ми зрозуміли, що в Польщі працюють закони. Не думаю, що в Україні змогли б так само швидко і з грошима вийти з бізнесу.

Отримавши хороший досвід роботи в сфері будівництва, девелопменту та нерухомості, в тому числі у форматі «купили об’єкт – поліпшили – продали», ми стали робити це самостійно, і не тільки в Польщі, а й в Чехії.

Різниця між веденням бізнесу в Україні та в Польщі або Чехії величезна, і вона збільшується. І в Польщі та Чехії отримання дозволу на будівництво і ремонт регламентовано законодавчо, ти знаєш, в які терміни його отримаєш, при цьому ніяких додаткових доплат, в тому числі різного роду лобістам, не потрібно.

Люди теж відрізняються. У порівнянні з Україною вони здаються більш повільними, але системність і працюючі закони роблять їх більш ефективними в результаті.

Цікавий факт: за моїм спостереженням, українці в Польщі та Чехії швидко переймають досвід і працюють ефективніше, ніж місцеві жителі.

Про активи фонду в торговій нерухомості та перспективи галузі

На даний момент Focus Estate Fund належить п’ять об’єктів: два – в Чехії, три – в Польщі, всі торгові центри невеликого формату від 5000 до 10 000 кв. м. Деякі з них вимагають поліпшень в управлінні, а деякі – реконструкції та інвестицій. Наприклад, в минулому році ми купили торговий центр Eden в польському місті Згожелець, прямо на кордоні з Німеччиною. Після ретельного аналізу ми прийняли рішення реконструювати його з торгового центру в рітейл-парк, більш привабливий і перспективний формат для даного регіону.

Просто купити об’єкт з хорошою локацією і успішно його здавати – так бізнес вже не працює. Підтвердження цьому – велика кількість банкрутств великих операторів, які управляли «по-старому».

У нас є дуже чіткі критерії: ми купуємо одноповерхові об’єкти, розташовані неподалік житлових будинків, сучасні, енергоефективні, які легко можуть трансформуватися в що завгодно. Зазвичай перед покупкою об’єкта ми з партнерами приїжджаємо пожити недалеко від нього, занурюємося в місцеве середовище і спостерігаємо за повсякденним життям.

Коли ти розумієш потреби жителів, бачиш, як вони проводять час, що і де купують, аналізуєш їх вік, уподобання, тривалість перебування в торговій точці, то тобі набагато легше скласти картинку про клієнта і, в кінцевому підсумку, легше налаштовувати управління об’єктом.

Ми збираємо багато інформації, аналізуємо, для цього у нас є спеціальне обладнання. У момент покупки ми вже знаємо, що проект буде успішним.

Онлайн зайняв своє місце, він росте, буде рости і трансформуватися. Однак у офлайна такі ж хороші перспективи. Покупцеві часто одночасно важливі переваги як інтернет-майданчиків, так і магазинів. Наприклад, в США кількість торгової нерухомості в середньому в два рази більша, ніж в Європі, при цьому девелопери продовжують будувати, заповнювати, змінювати формати.

За матеріалами: СЕО Сlub

Читайте також –

Михайло Меркулов, Arricano: Як трансформувати бізнес-модель і стати лідером галузі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  55
Усі новини ринку