Анастасія Шевченко, Global HR Solutions: Виклики на ринку праці. Ефективні стратегії залучення талантів

Анастасія Шевченко, Global HR Solutions: Виклики на ринку праці. Ефективні стратегії залучення талантів

Сьогодні
  182
Валерія Байда

На RAU HR Conference, яка пройшла 6 березня, виступила Анастасія Шевченко, генеральна менеджерка Global HR Solutions та розповіла, чому компанії дивляться не на навички та освіту кандидатів, а на швидкість, з якою вони здатні опанувати нові ролі, як розширити пул кандидатів та які стратегії допоможуть залучити людей.

Ключові тези Davos 2025

Одна з основних тез, які обговорювалися в Давосі на World Economic Forum – це те, що компанії дивляться не просто на навички та освіту кандидата, а на те, як швидко він може перенавчитися та опанувати нову для себе роль. І, якщо раніше ми не аналізували цей показник, то зараз додаємо його до співбесіди. Також з ключового це:  

  • Технології та АI;
  • Перекваліфікація та постійне навчання співробітників для готовності до завтрашнього дня;
  • Боротьба за таланти, тобто, як залучати, інтегрувати та утримувати працівників з цього світу. Всі країни обговорювали, що якщо вони не відкриють кордони, вони не справляться з кадровою кризою. Компанії потребують людей та їм потрібно грати на світовому полі талантів.

Ключові цифри з Future of Jobs Report 2025

1000 працедавців з 55 країн, які долучилися, щоб поділитися своїми результатами:

  • 39% новичок впродовж 2025-2039 років застаріють та трансформуються;
  • 59% людей мають перенавчитися до 2030 року;
  • 63% роботодавців називають брак навичок основною проблемою 2025-2030 років. Якщо казати про український ринок праці, то не вистачає людей, а ті хто є, не мають тих знань, досвіду та навичок які потрібні;
  • 85% роботодавців віддають найвищий пріоритет стратегії Upskilling & Reskilling;
  • 70% компаній будуть наймати людей з новими навичками;
  • 40% компаній планують скорочення людей через брак потрібних їм навичок.

З цікавого: 64% компаній з 55 країн вважають, що вони своїми оферами по wellbeing, матимуть перевагу у залучені талантів. А кожна друга компанія дивиться у бік різноманіття команди та інклюзивності і планує ще більше інвестувати у заробітні плати.

Також маю один кейс одного з банків в Україні: якщо наймаючий менеджер, якому презентують кандидатів, впродовж шести місяців не наймає людину на роботу, то ця позиція скасовується. Виходить, що для СЕО – ця позиція не так потрібна, адже компанія вижила шість місяців без неї, значить, зможе і надалі. Такий підхід дуже стимулював менеджерів наймати людей та закривати певні позиції, допоки їх не скасували.

Які найважливіші навички будуть топовими до 2030 року

  • Аналітичне мислення;
  • Стійкість, гнучкість та спритність. Ці всі навички точно про українців, які кожного дня адаптуються до нових реалій. І коли відкриється світовий ринок праці, напевно, нам треба постояти за своїх людей;
  • Лідерські навички та соціальний вплив;
  • ШІ;
  • Великі дані;
  • Кібербезпека;
  • Технологічна грамотність.

Про залучення та утримання людей

Якщо звести до декількох пунктів, то кандидати в Україні хочуть отримати фінансову стабільність, чоловіки – безпеку та бронювання, також гнучкий формат роботи, чіткі робочі процеси, кар’єрний шлях та розвиток, стабільність, соціальні гарантії та бонуси, певну культуру, яка збігається з цінностями кандидатів та сенси.

І кожна компанія має задати собі певні питання, щоб зрозуміти, а чому людина має перейти саме до них працювати:

Тотальна інклюзиція – шлях до більшого пулу талантів

Кілька порад, щоб збільшити пул кандидатів:

  • Компанії важливо розглядати будь-який вік кандидатів: студенти, інтерни, перша робота, досвідчені люди старшого віку, пенсіонери з потрібними навичками.
  • Окрема категорія – жінки та мами з дітьми. Для останніх часта перепона виходу на роботу – це неможливість на когось залишити дитину. Тож деякі компанії вже облаштовують дитячі майданчики, де мама може залишити дитину з нянею та піти попрацювати.
  • Компанії важливо надавати гнучкий графік – віддалена робота та гібридний формат.
  • Працюйте з ВПО та ветеранами, людьми на проєкт та фрілансерами.
  • Компаніям варто звертати увагу і на іноземних працівників.
  • Shared resources – обмін людьми. Деякі підприємства, які мають сезонність вже це роблять. Вони буквально передають один одному людей. Таким чином влаштовують для працівників роботу на цілий рік.
  • Ще одна категорія – це українські біженці. Особливо варто звернути увагу на жінок з дорослими дітьми. Зазвичай, вони мають одну або навіть дві вищі освіти, добре знають мови, але за кордоном не можуть себе реалізувати, оскільки їм пропонують базові позиції.

І на останок, підсумовуючи, ефективні стратегії залучення кандидатів:


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку