Олексій Пашунов, Амстор: В перезапуск ТЦ інвестували 150 мільйонів гривень
Директор Амстор Рітейл Груп про новий торгівельний центр компанії, ситуацію з іншими ТЦ, плани розвитку і багато іншого.
В середині вересня Амстор Рітейл Груп готується відкрити новий торгівельний центр компанії – в Бердянську Запорізької області. Що буде являти собою ТЦ, чому компанія зупинила вибір на далеко не найбільшому та найвідомішому в Україні місті, хто стане ключовими орендарями комплексу та як розвиваються центри в інших містах, RAU розповів директор Амстор Рітейл Груп Олексій Пашунов.
– Розкажіть про новий торговому центрі Амстор в Бердянську: його площа, особливості?
– Вже цієї осені для жителів і гостей Бердянська відкриє свої двері оновлений торговий центр Амстор загальною площею майже 12 000 кв.м і паркінгом на 500 місць. В радіусі кілометра проживає близько 30 тисяч жителів. Бердянськ – місто курортне, в літній період кількість жителів збільшується в багато разів. А з огляду на місцерозташування ТЦ, пройти повз нього просто неможливо: поруч проходить автомобільна дорога, що веде до залізничного та авто- вокзалів, напроти – безліч готелів і інших важливих для міста об’єктів інфраструктури.
– Чи є вже якірні орендарі комплексу, хто буде в ньому представлений?
– Як і у всіх торгових центрах мережі, ключовим орендарем стане супермаркет Сільпо. Зараз ми знаходимося на фінальній стадії переговорів із представниками рітейлу в сегменті електроніки. Також укладаються договори з операторами drogerie, сфери послуг, аптекою та рестораном. Крім цього, ми знаходимося в активній фазі переговорів з дитячим розважальним центром. Підбір орендарів дозволить запропонувати споживачеві всі повсякденні (та не тільки) товари та послуги.
– Чому зупинили свій вибір саме на Бердянську – м’яко скажемо, не самому розкрученому місті серед українських рітейлерів?
– В останні роки, і не тільки в літній період, курорти Бердянська приймають в рази більше гостей, ніж раніше. З упевненістю можна сказати, що цей факт буде сприяти постійному трафіку відвідувачів в ТЦ. Крім того, протягом декількох років Амстор в Бердянську функціонував, але в іншому форматі.
Так як на ринку нерухомості в Бердянську спостерігається нестача якісних торгових площ, в процесі реконцепції мережі ми вирішили реанімувати цей торговий центр. На основі аналізу заявок, які ми отримали від потенційних орендарів, ми прийшли до висновку, що бердянський торговий центр буде більш ніж затребуваний.
– Який стан справ з іншими ТЦ Амстор: скільки з них працює і в яких містах?
– Зараз мережа ТЦ Амстор налічує 12 торгових центрів, розташованих в східних і центральних областях країни. Загальна площа торгових центрів становить понад 170 000 кв. м. Всі вони також пройшли процеси реконцепції, і ми маємо чотири центри торгово-розважального формату: два в Запоріжжі і по одному в Маріуполі і Мелітополі. У мережі є також формат «європейського» торгового центру, який ми досягаємо за допомогою укладення договірів з міжнародними брендами, такими як JYSK, Columbia і іншими. Формат тематичного торгового комплексу зі спортивним напрямком представлений в Миколаєві, завдяки розміщенню спортивного центру GYM STYLE площею 1500 кв. м.
В одному з торгових центрів Маріуполя представлений новий формат для регіону – наявність трьох лідерів сегмету електроніки в одному ТЦ. Решта форматів – це центри щоденної покупки, сімейного дозвілля, для яких орендарі підбираються за принципом споживчого кошика, а саме: продукти, аптека, побутові послуги та інше. Нові ТЦ Амстор в Бердянську і Сєвєродонецьку також продовжать концепцію центрів щоденної покупки з декількома якірними операторами, які представлять продуктовий ритейл, сегмент електроніки, дитячий розважальний центр і товари повсякденного попиту.
– Яка вакантність торговельних центрів?
– Сумарна вакантність всіх торгових центрів мережі не перевищує 3%.
– Яка справи з відвідуваністю: у порівнянні з попередніми роками вона зростає або залишається на тому ж рівні?
– Відвідуваність помітно зростає. Зараз середній показник по мережі – 1 млн 700 тисяч – 1 млн 900 тисяч відвідувачів щомісяця. Домогтися збільшення кількості лояльних відвідувачів нам вдалося за рахунок клієнтоорієнтованості і вдалому пулу орендарів, впровадженню маркетингової стратегії, а також реконструкції торгових центрів, що дозволило зробити їх максимально комфортними для гостей.
– У регіональному розрізі як йдуть справи з відвідуваністю: в яких містах ТЦ Амстор більш популярні, в яких – менше?
– Ситуація з відвідуваністю по мережі досить рівна, всі торгові центри показують приблизно рівні результати. Багато в чому завдяки тому, що при підборі орендарів ми враховуємо економічну ситуацію в конкретно взятому регіоні та його особливості.
– У чому ви бачите потенціал для підвищення привабливості ТЦ Амстор?
– Сучасний ритм життя диктує свої умови, і виділити час на шопінг не так вже й просто. Тому ми пропонуємо відвідувачам придбати всі необхідні товари і послуги, не залишаючи торгового центру. Крім цього, ми піклуємося про комфорт для наших гостей. Уже завершено обладнання зон безкоштовного Wi-Fi на території торгових центрів. У найближчих планах – організація місць відпочинку та зарядки гаджетів для відвідувачів.
– Як пройшла реконцепция торгових центрів? У чому саме вона полягала та які були етапи проведення реконцепції?
– Два роки тому наша компанія повністю пішла від продуктового рітейлу й зайняла свою нішу бізнесу в сфері управління нерухомістю. Маючи в своєму активі одного якірного орендаря і прикасову зону, ми змогли розкрити потенціал торгового центру і перетворити його в багатофункціональний торговий комплекс мікрорайонного/районного формату.
Промислово-інвестиційна група Смарт-Холдинг, в яку входить мережа ТЦ Амстор, інвестувала в перезапуск торговельних центрів понад 150 млн грн, завдяки чому була повністю оновлена інфраструктура торгової мережі. Як результат – ми змогли запропонувати новим орендарям якісні площі під оренду, а відвідувачам – сервіс і різноманіття вибору магазинів для здійснення покупок.
– З якими труднощами стикалися при її проведенні?
– Завдяки злагодженим діям та професіоналізму нашої команди, процес реконцепції ми подолали без значних складнощів. Ще на етапі розробки концепції ми врахували всі ризики і чинники, які можуть вплинути на можливість реконцепції комплексів. З самого початку ми бачили потенціал в перезапуску мережі ТЦ і задіяли максимум сил і засобів для його реалізації.
– Чи вдалося вам досягти запланованих результатів?
– Про результативність говорить збільшення кількості відвідувачів мережі ТЦ Амстор, а також зацікавленість орендарів у розміщенні в наших комплексах. Тільки в нашому торговому центрі в Запоріжжі представлені бренди одягу Gloria Jeans і JYSK. Найближчим часом в торговому центрі Амстор в Кременчуці почне роботу магазин бренду Columbia, на фінальній стадії переговори з брендом Collins, який також планує відкритися в цьому ТЦ. Ці фактори говорять про правильно обраний вектор розвитку, якого ми будемо дотримуватися й надалі.
– Чим залучаєте в ваші ТЦ орендарів і відвідувачів? Проводьте якісь маркетингові акції, заходи, фестивалі, свята?
– Розробляючи маркетингову стратегію, ми керувалися принципом: “Від шопінгу до хеппінгу”. Ідея в тому, щоб не тільки дати можливість відвідувачеві придбати необхідні товари, а й розважити його, перетворити буденне заняття в відпочинок. Виходячи з даних, отриманих в результаті маркетингових досліджень, ми склали портрет нашого потенційного покупця, і при плануванні будь-яких активностей враховуємо, наскільки той чи інший крок буде цікавий нашим гостям.
– Чи планується будівництво нових ТЦ Амстор, і якщо так – то які регіони для вас пріоритетні?
– У найближчих планах відкриття торгового центру Амстор в Сєвєродонецьку. За площею, концепцією і набором орендарів він буде аналогічний бердянському ТЦ. Але говорити про дати ще зарано, тому що на даний момент йде активна підготовка до відкриття в Бердянську, і розосереджувати сили не найкраще рішення. Однак, інвестиційна програма Смарт-Холдингу та інших со-інвесторів дозволить нам оперативно почати процес реконцепції ТЦ в Сєвєродонецьку і привести знову відкриті торгові центри до єдиного формату сімейної покупки.
Читайте також –
Роман Ємець, ТРЦ Рів’єра: Регіональний споживач більш вимогливий і розбірливий