Тарас Садовський, NOVUS: у 2017 році можемо відкрити п’ять франчайзингових магазинів

Тарас Садовський, NOVUS: у 2017 році можемо відкрити п’ять франчайзингових магазинів

16.12.2016 09:00
  1371
Виктор Нагорский

Керівник відділу франчайзингу мережі NOVUS Тарас Садовський про плани відкриття франчайзингових магазинів в 2017 році, причини зміни умов франшизи та ймовірність виходу з проектом за кордон.

Литовсько-українська мережа NOVUS почала розвиватися на українському ринку в 2008 році і зараз керує 38 магазинами торгівельною площею від 800 до 8000 кв. м. В 2014 році компанія запустила проект франчайзингу. Перші партнерські магазини мережі відкрилися в Миколаєві, а незабаром ще один франчайзинговий об’єкт з’явиться в Київській області. В інтерв’ю RAU керівник відділу франчайзингу мережі NOVUS Тарас Садовський розповів про те, як буде розвиватися проект найближчим часом і в яких містах можуть з’явитися франчайзингові магазини, а також про особливості роботи з партнерами, ймовірність продажу франшизи за кордон та інше.

– Скільки франчайзингових магазинів у вас зараз працюють?

– Зараз працюють два магазини в Миколаєві. Але, швидше за все, там наш партнер запустить ще один. На початку 2017 року відкриємо франчайзингову торгову точку в Ірпіні Київської області. По суті – це пілотний проект, тому що в Ірпіні концепція франчайзингу істотно відрізняється від тієї, яку ми впроваджували в Миколаєві. У ньому ретельніше прописані і консолідовані всі процеси. Вирішили реалізувати пілотний проект в Ірпіні, зважаючи на декілька факторів: близькість до центрального офісу, гарне місцерозташування, зручна логістика і надійність партнера. А взагалі, запитів по франчайзингу дуже багато, тому в компанії маса варіантів подальшого розвитку проекту франшизи в різних містах України.

– Проект франшизи доопрацювали остаточно?

– Ми постійно вдосконалюємо його: продовжуємо стандартизацію всіх процесів і умов співпраці з франчайзі. З часу старту проекту в 2014 році виконали величезну роботу і, проаналізувавши її та вимоги чинного франчайзі, можемо з упевненістю виходити на ринок з франчайзинговими пропозиціями.

Франшиза для всіх

– Які плани щодо відкриття франчайзингових магазинів в 2017 році?

– Більш предметно про плани можна буде говорити після відкриття торгової точки в Ірпіні. Якщо побачимо, що цей пілотний проект потребує доопрацювання, можливо, візьмемо деяку паузу. Якщо ж він буде працювати як годинник, тоді активізуємо розвиток. Якщо реально оцінювати ресурси, думаю, в 2017 році нам по силам відкрити п’ять франчайзингових магазинів. Вже зараз ведемо переговори з деякими перспективними майданчиками.

– В яких містах найбільше ймовірна поява франчайзингових NOVUS?

– Варіантів для розвитку у нас достатньо. З реальних – Тернопіль, Житомир, Кропивницький, Черкаси, Суми.

– Серед міст, які ви назвали, немає мільйонників. У найбільш великих містах країни NOVUS хоче розвивати власні магазини?

– У містах-мільйонниках також можливе відкриття франчайзингових магазинів, якщо будуть хороші пропозиції.

Але зараз, ті ж Одеса чи Львів не підходять нам за логістикою. Ми відкриваємо нові магазини максимум в 100 кілометрах від найближчої торгової точки.

Втім, у разі відкриття партнерського магазину можуть бути виключення, якщо франчайзі готовий взяти доставку товару на себе і при цьому додаткові витрати не будуть для нього критичні.

– Багатьом ви відмовляєте у покупці франшизи?

– Взагалі нікому не відмовляємо. Навіть якщо приміщення абсолютно не підходить для відкриття магазину, ми готові співпрацювати і консультувати, щоб той, хто зацікавився в покупці франшизи міг шукати підходящу локацію. Наприклад, якщо нам телефонують і цікавляться покупкою франшизи, ми розповідаємо потенційному франчайзі, що даємо йому ми, і які умови має виконати він. Якщо обидві сторони все влаштовує, продовжуємо роботу. Якщо ж пропозиція франчайзі з тих чи інших причин нам не підходить, ми завжди роз’яснюємо, що саме не так і підказуємо, що можна зробити. Навряд чи це можна назвати прямою відмовою.

– Яка мінімальна сума інвестицій у відкриття франчайзингового магазину NOVUS?

– Це залежить від різних факторів. Наприклад, до нас звертаються компанії, у яких є власне приміщення, холодильне та стелажне обладнання, облаштований офіс і т. д. Пристосувавши їх обладнання до стандартів NOVUS, можна буде суттєво скоротити витрати. В такому випадку доведеться інвестувати тільки в касове обладнання, оформлення торгового залу, рекламу і маркетинг. Якщо застосовувати такий варіант до магазину площею 400 кв. м, інвестиції складуть від $40 000 і вище. Але це мінімум. Наприклад, інвестиції в торговельну точку площею близько 600 кв. м в Ірпіні – $180 000. Якщо говорити в загальному, то інвестиції в магазин площею 400 «квадратів» можуть коливатися від $40 000 до $200 000. Термін окупності – від 18 до 36 місяців.

– За франчайзингом будете розвивати тільки невеликі формати?

– Мінімальна площа торговельного залу для відкриття франчайзингового NOVUS – 400 кв. м.

Однак ми можемо розвивати будь-які формати, які є у NOVUS – аж до гіпермаркету площею 8000 кв. м.

Найважливіше – якість

Не так давно ви змінили умови франчайзингу. З чим це було пов’язано?

– В нашій першій пропозиції було передбачено роялті в розмірі 3% з обороту. В продуктовому рітейлі це багато, тому така цифра відлякувала потенційних франчайзі. Зараз ми знизили роялті до 1%. Крім того, самі стандарти компанії на момент запуску франшизи були не чітко виписані, і ми не до кінця розуміли, з чим виходимо на ринок.

Зараз у нас є чітке розуміння, з якими проблемами може зіткнутися в процесі роботи наша компанія або ж сам франчайзі.

За час роботи з партнером в Миколаєві ми отримали зворотний зв’язок, прислухалися до його вимог і побажань. Тепер більш ретельно прописуємо всі нюанси операційної діяльності франчайзі, щоб він чітко розумів, як йому діяти в тій чи іншій ситуації. Також ми доопрацювали стандарти, яким повинен відповідати наш партнер.

– Які ключові вимоги до партнерів?

– Ключова вимога – якість. Ми хочемо, щоб франчайзі дотримувався якості NOVUS і підтримував її на високому рівні. Друге – це своєчасність розрахунків з постачальниками. В цілому ж, франчайзинговий магазин не повинен відрізнятися від власних торгових точок NOVUS. Починаючи від асортименту, викладки товарів, постачальників, акцій і програми лояльності і закінчуючи обладнанням та IT-системою.

– Які наслідки може спричинити за собою невиконання франчайзі цих вимог?

– У договорі франшизи прописані як штрафні санкції, так і можливість дострокового розірвання угоди. Проте з досвіду роботи знаю, що навіть до штрафів справа доходить рідко. Як правило, всі проблемні питання вирішуються в процесі діалогу.

– Хто забезпечує логістику?

– Логістика повністю за нами. Своїм франчайзі можемо поставляти практично всі ті ж товари, які представлені в наших власних торгових точках, включаючи власний імпорт і товари ВТМ.

– Може франчайзі самостійно встановлювати націнку на товари?

– Ми даємо лише рекомендації по націнці, партнер може встановлювати ціни, виходячи з власних розрахунків, моніторингу або нюансів регіональної торгівлі.

– Набором персоналу також займається сам франчайзі?

– Так. Але ми надаємо стратегію набору персоналу і даємо свої рекомендації.

Пріоритетні цілі

– Які основні завдання стоять перед вами у розвитку проекту?

– Головне завдання – автоматизувати процес у франчайзинговому проекті настільки ідеально, як це зроблено у власних торгових точках. Інший виклик для мене – зробити проект абсолютно прозорим. Для цього ми переконуємо франчайзі в необхідності працювати в білу і створювати товариство з обмеженою відповідальністю, щоб весь товар продавався через фіскальний реєстратор, щоб була повністю прозора схема. Партнери, з якими ми вже працюємо в Миколаєві і готуємося до відкриття в Ірпені, працюють відповідно до наших вимог.

– Чи розглядає NOVUS можливість виходу за рубіж із проектом франшизи? Чи не надходили вже пропозиції з-за кордону?

– Розвиток за кордоном можливий, але не в короткостроковій перспективі. Зараз для нас в першу чергу важливий успішний запуск пілотного проекту в Ірпіні та подальший розвиток цієї концепції в Україні. Коли тут будуть чітко налагоджені всі процеси, буде розуміння кожного працівника і кожного менеджера, що таке франчайзинг і що він повинен робити в цьому проекті, тоді ми зможемо рухатися далі. І якщо будуть хороші пропозиції з-за кордону – будемо їх розглядати.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку