Заповнюваність київських торгових центрів зростає рекордними темпами – звіт JLL

Заповнюваність київських торгових центрів зростає рекордними темпами – звіт JLL

08.08.2017 10:51
  907
Виктор Нагорский

Орендні ставки в столичних торгових центрах продовжують зростати на тлі виходу нових брендів на ринок.

Зростаючий попит

За інформацією українського підрозділу консалтингової компанії JLL, частка вільних площ у торгових центрах Києва за II квартал 2017 року знизилася на 3 п.п. – до 6,7%. Це найбільше квартальне скорочення вакантності за всю історію сучасного ринку Києва, відзначають аналітики JLL. Заповнення площ в торгових центрах відбувається на тлі відновлення макроекономічних показників і зростання попиту з боку рітейлерів.

Найбільший вплив на зниження вакантності зробило заповнення ТРЦ Lavina Mall, внаслідок чого частка вільних площ у Святошинському районі знизилася з 38,2 до 22,4%. У II кварталі в ТРЦ Lavina Mall почали роботу такі магазини, як United Сolors of Benetton, Lee Cooper, Lacoste, Fynch-Hatton. Скорочення вакантності спостерігалося у всіх районах, за винятком Дарницького і Дніпровського.

З урахуванням очікуваних відкриттів аналітики JLL прогнозують подальше зниження частки вакантних площ, яка до кінця року може скласти 4,5-5%.

Новий гравець

У квітні-червні 2017 року на ринок Києва вийшли такі нові міжнародні гравці, як італійський бренд одягу Falconeri, німецька марка класичного чоловічого одягу Baldessarini і американський бренд взуття та аксесуарів Cole Haan. У середньостроковій перспективі очікується розширення вже присутніх на українському ринку міжнародних брендів і вихід нових. Так, в кінці червня про плани розвитку мережі в 2018 році оголосив H&M, в листопаді цього року компанія Immochan готує запуск спортивного гіпермаркету Decathlon в рітейл-парку на Петрівці. Очікується відкриття перших магазинів компанією ARGO таких брендів, як Scotch&Soda і Liu Jo, компанія Ultra-Group планує відкриття магазинів Superdry і Hugo Boss. Крім цього, MD Group веде переговори про запуск бренду Under Armour на території України.

«Як ми бачимо, скорочення обсягу введення змінює ринок рітейлу в столиці, роблячи його більш різноманітним для споживача. Маючи можливість вибору, власники торгових центрів віддають перевагу орендарям відповідно до наступних критеріїв: популярність бренду, орендна ставка, потенційний товарообіг. Існуючі на ринку торгові марки вже присутні в більшості якісних і успішних об’єктів, і для нових, відомих в світі брендів знайти приміщення легше. В результаті ключові гравці роздрібного ринку поповнюють свої портфелі популярними брендами, які раніше не були представлені в країні. В умовах, коли плани розвитку торговельних мереж відновилися, а девелоперський цикл трохи запізнюється, попит перевищує пропозицію», – коментує керівник відділу торговельних площ компанії JLL (Україна) Катерина Весна.

Зростаючі ставки

У I півріччі 2017 року в Києві якісні торгові центри відкриті не були. Аналітики JLL зберігають прогноз введення торгових центрів в 2017 році на рівні 48 000 кв. м. У другій половині року очікується відкриття ТЦ «Смарт Плаза» (15 000 кв. м), ТРЦ Rive Gauche, фаза 1 (22 000 кв. м), «Рітейл Парк Петрівка», фаза 1 (11 000 кв. м) .

В умовах нульового введення і збільшення попиту спостерігається зростання максимальних орендних ставок. У II кварталі максимальна орендна ставка виросла на 3% і склала $840/кв. м в рік ($70/кв. м на місяць, без урахування ПДВ і експлуатаційних витрат).

Читайте також – 

Як розвивається ринок торговельної нерухомості Києва (+інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку