
Нові моделі купівельної поведінки українців – дослідження Gradus Research


Зібрати базу покупців – перший та найважливіший крок для запуску програми лояльності. Але як зробити так, щоб покупці не тільки реєструвалися, а й брали активну участь у ній.
Щоб отримати активну та релевантну базу, варто максимально спростити реєстрацію. Наприклад, використовувати QR-коди з посиланням – для спрощення заповнення анкети, в якій є лише необхідний мінімум полів. Спеціальні умови під час реєстрації у програмі лояльності (бонуси, знижки на першу покупку або бонусний кешбек у перші тижні) додатково мотивуватимуть покупців приєднатися до програми.
Збудити покупців частіше користуватися картою лояльності можна, якщо вони відчуватимуть, що участь у програмі насправді вигідна. Тому хорошим рішенням може бути нарахування бонусів за кожну покупку, ексклюзивні знижки та персональні пропозиції, доступні лише за карткою. Але навіть спеціальних умов може бути замало, щоб залучити більше учасників. Тому важливо докладно розповідати про програму лояльності у всіх каналах комунікації.
Там, де покупець найбільше взаємодіє із брендом, можна використовувати всі доступні друковані матеріали. Наприклад, плакати та банери на вході до магазину. Якщо двері в магазині прозорі, можна розмістити плакати дзеркально з двох сторін. Оптимальні формати – A2 та A3. Також плакати та банери добре привертають увагу у трафікових зонах.
Круглі стікери для підлоги діаметром 60-100 см відмінно підходять для розміщення біля входу в магазин і біля популярних товарів. Наприклад, для продуктового ритейлу такими зонами можуть бути відділи з хлібобулочними виробами та молочною продукцією.
Шелфтокери (рекламні конструкції на полиці для привернення уваги до товару) на полицях з акційними товарами, на які поширюється спеціальна пропозиція, привернуть додаткову увагу до вигоди від участі у програмі лояльності. А листівки в прикасовій зоні вкотре нагадають покупцям про програму та її умови. Важливо, щоб на всіх друкованих матеріалах був QR-код, щоб покупці могли зареєструватися в пару кліків.
В епоху, коли споживачі отримують більшу частину інформації через соцмережі, пости про переваги програми, акції та бонуси з фото та відео – важливий інструмент. Тут збільшити охоплення допоможуть конкурси репостів із невеликим призовим фондом у вигляді бонусів. Налаштування таргетованої реклами дозволять охопити цільову аудиторію з інформацією про спеціальну акцію лише для учасників програми лояльності.
Спеціальні акції типу «Зареєструйся та отримай шанс виграти приз!» можна як додатково рекламувати через соцмережі, так і зробити їх майданчиком для унікального конкурсу тільки серед підписників. Залучення локальних блогерів для просування програми лояльності також може значно збільшити кількість реєстрацій. При цьому важливо використовувати чіткі заклики до дії типу: «Зареєструйся та отримай 500 бонусів на рахунок!».
Розрахунок на касі – останній контакт із покупцем, та гарна можливість залучити нових учасників. Касири можуть пропонувати програму лояльності, наприклад, за таким алгоритмом: «У вас є карта лояльності? Якщо ні, я можу допомогти вам зареєструватися прямо зараз, а ви одразу отримаєте 500 бонусів». Зрозуміло, знадобиться система заохочень для касирів за залучення нових учасників. Стікери та таблички на касі можуть привернути увагу покупців у черзі та допомогти співробітнику при розповіді про програму лояльності. Важливо, щоб навчання касирів було регулярним, а скрипти – простими та зрозумілими, щоби не створювалися черги.
Важливо не лише залучити нових покупців, а й утримати їх. Мотивувати регулярно користуватися програмою лояльності допоможуть: