
Novus відкриває перший супермаркет у 2025 році


Наталія Колодій – ментор для Retail-бізнесу та франчайзингу – зібрала найяскравіші і незвичайні приклади, коли роздрібним гравцям в традиційних магазинах вдалося збільшити трафік і підвищити продажі.
Цей текст доступний також російською мовою
Онлайн-маркетплейси, такі як Amazon і Alibaba, дають можливість купувати все в один клік. А налякані пандемією коронавіруса покупці все частіше віддають перевагу саме онлайн-шопінгу. Тому офлайн-рітейлери повинні пропонувати не просто шопінг і високий сервіс, але і нові враження і відмінний купівельний досвід (customer experience), які люди не можуть отримати в інтернеті або по телефону. RAU пропонує ознайомитися з успішними кейсами залучення клієнтів в фізичні магазини.
Магазин Warby Parker в Каліфорнії обладнав інтерактивну «зеленою кімнату», де покупці можуть записувати 15-секундні відео, приміряючи окуляри Warby Parker і вибираючи фон (космос, акваріум з акулами, бульвар, обсаджений пальмами і інші). Ця фішка привертає багато відвідувачів, які діляться своїми відео в соцмережах.
Магазин взуття TOMS, щоб вразити покупців, розмістив в своїх торгових залах гарнітури віртуальної реальності. З їх допомогою відвідувачі переносилися в Перу і могли побачити, як благодійна кампанія магазину One for One впливає на місцеве населення. Ця акція значно підвищила обізнаність про соціальну корпоративну відповідальності TOMS, просунула їх благодійну кампанію, і привабила нових покупців.
Компанія Kraft встановила в своїх магазинах інтерактивний підлогу, яка вмикалась, коли покупці на неї ступали. Наприклад, в рядах з макаронами починали “плавати” різні види макаронів, спагетті і локшини. Діти і дорослі з задоволенням стрибали і наздоганяли їх. Така незвична розвага допомагалоа затримувати відвідувачів в потрібних місцях магазину (наприклад, перед власними торговими марками) і підвищувати продажі.
Магазин Story постійно змінюється як галерея, але продає речі як магазин. Кожні 6-8 тижнів Story кардинально змінює все – від дизайну магазина до товарів. Наприклад, для продажу товарів під тематикою «Святковий дім» Story оформив свій магазин в стилі популярного фільму: яскраві кольори, шатер-стіна з сяючими лампочками, шатрова стеля, різнокольорове конфетті. А під тему «краса» магазин перетворився у простір, де люди могли спробувати і купити косметику. Така концепція виявилася досить успішною, оскільки бренди готові платити більше $ 500 000, щоб бути представленими в Story.
Творці японського бренду Keio вважають, що набагато ефективніше робити магазин для певної групи людей, а не працювати на мас-маркет. Keio – це магазини для літніх людей, тому в ньому створені всі умови з урахуванням їх потреб: невисокі полички, вивіски з великими написами і простим шрифтом, стільці для відпочинку під час шопінгу. Більшості співробітникам магазину за 50-60 років, а в зоні фаст-фуду – «старомодні» страви.
Ще один хороший приклад вибудовування спільноти навколо свого магазину – Beerwolf Books. Інтегровані книжкові магазини і кафе вже давно не дивина, а ось концепція пабу в книжковому магазині – новинка. Beerwolf Books в Фалмут в одному кутку пропонує широкий вибір літератури, а в іншому – бар з великим асортиментом місцевого пива і сидру. Днем Beerwolf Books перетворюється в затишну кав’ярню і простір для роботи, а вночі – це паб, де можна випити пива і переглянути полички з книгами. Чудовий приклад, як створити магазин, який люди зроблять місцем зустрічі друзів.
Ця тактика називається «tribetailing» – адаптація всього (від дизайну до реклами і співробітників), під певний сегмент покупців. Tribetailing допомагає створити ефективний купівельний досвід і налагодити хороший контакт зі своїми покупцями, формуючи ком’юніті близьких за інтересами людей.
Мережа IKEA за допомогою конкурсу на Facebook вибрала 100 переможців, які могли переночувати в одному з магазинів. Люди самі вибирали ліжко, матрац, простирадла і подушки. А експерт зі сну давав їм поради, як добре виспатися. По суті кожен учасник цього заходу став інфлюенсером IKEA, публікуючи в своїх соціальних мережах фото та цікаві історії про Big Sleepover і привертаючи таким чином увагу до товарів, які вони тестували.
Зразковий приклад омніканального шопінгу створили у флагманському магазині Nike в Нью-Йорку під назвою «House of Innovation 000». Щоб відстежувати шлях покупця між каналами (customer Journey omni-channel), тут всіляко заохочують використовувати додаток Nike. З його допомогою відвідувачі можуть сканувати код товару, що сподобався, переглядати схожі товари і запитувати певні розміри для примірки.
У флагманському магазині Adidas у Лондоні покупці можуть користуватися функцією додатку «Принеси це мені». Все, що потрібно зробити, це сфотографувати річ. Після цього співробітники бачать, де саме в магазині знаходиться покупець, і приносять запитуваний товар. Також за допомогою програми покупці можуть сканувати товари, перевіряти його наявність на складі, запитувати розмір і оформляти замовлення.
А покупці універмагу чоловічого одягу Nordstrom через мобільний додаток можуть зарезервувати до десяти речей для примірки в магазині. Коли клієнт знаходяться на відстані 300 метрів від магазину, продавець вже готує примірочну і переносить туди його товари.
Додаткові послуги – ще один гачок, на який можна заманювати покупців. Наприклад, IKEA включає у свої пропозиції послуги з установки і збору меблів на дому, купивши платформу TaskRabbit (аналог kabanchik.ua), яка зв’язує споживачів зі збирачами меблів. У багатьох магазинах Adidas пропонують такі додаткові послуги, як чищення кросівок, або підгонка одягу під фігуру покупця.
Читайте також –
“Нестандарт” в маркетингу: як правильно використовувати незвичайні прийоми