Особливості ведення соцмереж для продуктового ритейлу – досвід та поради від Underdog Agency

Особливості ведення соцмереж для продуктового ритейлу – досвід та поради від Underdog Agency

26.06.2024 08:30
  1117
Дарія Осіїк

Соцмережі продуктового ритейлу мають не лише нарощувати впізнаваність самого бренду, а й викликати у клієнтів бажання купити продукти та водночас не перетворюватися в електронну газетку з акціями. Як це зробити – в експертній колонці для RAU розповіли комунікаційниця Анастасія Стеблик та SMM-менеджерка Валерія Кононенко з Underdog Agency на прикладі кейсу Novus.

Співпраця обох команд

Контент у соцмережах ритейлу – це, як правило, 80% продуктового контенту, та 20% іміджевого. І якщо ситуативи команда агенції ще може закрити самостійно, адже соціальні мережі та тренди – це якраз наша експертиза, то з продуктовими дописами не обійтися без допомоги внутрішньої команди. 

Щомісяця команда Novus дає нам власний план активностей (промо, акційні благодійні ініціативи та іміджеві проєкти) та фокусні товари. Ми обробляємо цю інформацію, дивимося на кількість контенту та додаємо до цього свої ідеї – ситуативи, сезонні дописи та свята. 

У Novus є флагманська історія – власний імпорт та власне виробництво. Час від часу компанія завозить до України продукти нових брендів з різних країн світу. Це важливо підсвічувати та розповідати аудиторії на сторінках. Крім того, у компанії великий асортимент продуктів від Майстрів Смаку, які виготовляють власні кулінари та технологи.

У той самий час варто пам’ятати, що команда агенції має знатися на асортименті свого клієнта. Наприклад, ми часто пропонуємо сезонні дописи – користь шпинату, страви з авокадо, десерти з лохини тощо. Але тут важливо пам’ятати – в магазинах ці продукти повинні бути в наявності. Ми не могли б говорити про сезон барбекю, якби у Novus не продавали м’ясо для шашлику, товари для гриля тощо.

Соцмережі – не електронна газета з акціями

Коли ритейлери заходять у соцмережі, варто тримати в голові запитання «Чому люди мають слідкувати за сторінкою магазина».  Аудиторія любить сторітелінг. Тому навіть продуктові ритейлери мають давати додаткову цінність своїм підписникам – рецепти корисних та цікавих страв, поєднання продуктів чи підбірка товарів до вина. І все це краще запаковувати у мініісторію, аби викликали знайомі всім відчуття. 

Наприклад, ми робили допис про десерт «Шоколадна картопля». Можна було просто розказати, що у Novus продається такий товар, але ми вирішили додати повний рецепт. По-перше, так ви підіймаєте охоплення та збереження допису. По-друге, користувачі отримують користь від бренду.

Робота з ситуативами

З початком повномасштабної війни у соцмережах зросла в рази кількість ситуативних дописів, пов’язаних з суспільно-політичними подіями. Але тут важливо не переборщити та бути доречними.

Наприклад, якщо ви змінюєте лого – це має бути мінімалістичне оформлення, яке відповідає загальному концепту. З Novus ми так робили на День вишиванки – додали орнамент на впізнавану літеру N, але все робили у рамках основних кольорів – зеленого та білого. 

Інша історія – перемоги українських військових, зокрема знищення російських кораблів: «Цезар Куніков», «Тунець» тощо. Самі назви наче натякають продуктовим ритейлерам звернути увагу на ці події.

Зображення мають значення

Люди люблять очима. Особливо, якщо це продукти – аудиторія повинна не просто полюбити, а захотіти спробувати. Тому ми вивели для себе декілька важливих правил створення візуального контенту:

  • Бажання з’їсти перед усім. Як правило, постачальники відправляють компаніям стандартні зображення, які дають розуміння, про що цей продукт. Але для соцмереж товар має виглядати апетитно, естетично-привабливо, щоб людина побачила і захотіла придбати;
  • – Власні світлини: Найкраща альтернатива світлинам від виробника – фотозйомка. Час від часу ми з командою Novus складаємо список потрібних для контенту товарів, знаходимо референси «смачних» зображень та створюємо мудборди, або фотографуємо товари на білому фоні. Тоді продукти можна покласти на тарілку чи показати у макро форматі. Загалом якісні зображення дають дизайнерам більше можливостей для експериментів, а відтак в результаті ми отримуємо дописи, які хочеться з’їсти.
 
 
 
 
 
Посмотреть эту публикацию в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация от NOVUS (@novus_ukraine)


 

  • Використання АІ та стокових зображень. Іноді неможливо зробити фотозйомку, а часом це й не потрібно. Наприклад, іміджеві дописи чи ситуативи можна створити за допомогою платних сервісів, як от Envato, чи штучного інтелекту. Використання АІ – це про зручність та швидкість роботи. Складність полягає лише в тому, щоб написати правильно промт. І тоді у вашій стрічці буде оригінальне зображення, яке відповідає концепції та вирізняється поміж конкурентів.
  • Закон перед усім. На сторінках соцмереж супермаркетів однією зі складових контенту є дописи про алкоголь. Він, як ми знаємо, під час демонстрації має певні обмеження. Зокрема, на зображеннях завжди має бути текстове попередження «Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров’я». І воно повинно займати не менше 15% всього зображення, бути написаним чорним на білому фоні та розміщуватися горизонтально, внизу. Якщо створюєте Reels, то вставку можна дати на обкладинку та наприкінці самого відео. Ми робили це ось так:
 
 
 
 
 
Посмотреть эту публикацию в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация от NOVUS (@novus_ukraine)

  • Цінники та акційні пропозиції. Ми не перетворюємо соцмережі в електронну газетку з акціями, але обов’язково розповідаємо підписникам про вигідні пропозиції та актуальні знижки. Наприклад, у Novus є постійна рубрика – «Тижневі знижки». На візуалах обов’язково додаємо цінними, відсоток знижки та термін дії пропозиції. Вони мають займати 10-25% зображення. Для того, щоб це зробити органічно, ми розміщаємо умови у серцях. Річ у тім, що слоган Novus – Робимо, бо любимо. Основний візуальний елемент – серце. Тому тут і користь, і візуально залишаємося у межах загального концепту.

Не припиняйте вдосконалюватися. Продуктовbq ритейл – цікава ніша, яка вимагає не менш креативного підходу, ніж всі решти. Тому для того, щоб примножувати кількість підписників та задавати тренди на ринку варто:

  1. Слідкувати за бенчмарками на міжнародному ринку, підмічати цікаві тенденції та адаптувати їх під свою аудиторію та позиціювання.
  2. Використовувати зображення не лише від постачальників. Вам потрібно закохати аудиторію у свій бренд та подарувати емоції, тому якісні фото важливі.
  3. Слідкувати за вподобаннями своєї аудиторії та створювати контент саме для неї. Аби дописи хотіли лайкати, коментувати та репостити.
  4. Відходити від клішованості та впроваджувати нові рубрики. Якщо ви бачите, що якісь рубрики не працюють – спробуйте їх перепакувати або поміняти на інші.

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку