Володимир Цой, MTI та Intertop: Зрештою карма вас наздожене
Співвласник, президент групи компаній MTI Володимир Цой – доволі непублічна людина, яка нечасто з’являється у ЗМІ, сформулював для Forbes Ukraine свої принципи ведення бізнесу та якості менеджера, які дозволяють досягати успіху.
Цей матеріал доступний російською мовою
У жовтні 2021 року співвласник компанії MTI Володимир Цой організував поїздку трьох десятків українських бізнесменів до Узбекистану, у тому числі для зустрічей з місцевими підприємцями. У черговому номері українського Forbes опублікувано інтерв’ю зі співвласником MTI та Intertop про правила, яких відомий бізнесмен притримується у житті та бізнесі. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.
Нашій компанії 30 років. За цей час, на мою думку, якихось істотних змін не відбулося. Для підприємництва необхідна жага до ризику, бажання робити щось нове і вміння створювати команду.
Раніше було поняття “купецьке слово”. Це найважливіше для будь-якого підприємця – вміння дотримуватися слова. Відповідати за свої слова і вчинки. Це те, що характеризує правильного бізнесмена.
Ми з партнером збиралися потихеньку ставати фінансовими інвесторами. Але дійсність не дає нам такої можливості. То девальвація і війна, то історія з COVID. Доводиться більше, ніж ми припускали, займатися операційним управлінням.
Коли почалась пандемія, акціонери та топ-менеджери наших бізнесів почали збиратися раз на тиждень. Спілкуємося в такому режимі досі. Обговорюємо, як реалізуються плани, які намітили, а також проблеми, що виникли. До пандемії вистачало зустрічей раз на квартал. Ці наради задають правильний психологічний фон. Якщо топ-менеджери бачать, що акціонери не байдужі до того, що відбувається, це вселяє в них упевненість.
Намагаюся не запізнюватися на зустрічі. Якщо це від мене залежить. Це про повагу.
Доводиться бути бійцем. Але важливе й уміння знаходити компроміси. Як зовні, так і всередині компанії. Звісно, потрібно досягати поставлених цілей, але якщо ви не будете гнучкими, вам доведеться важко.
Чи можна вважати компроміс програшем? Якщо ви досягаєте своєї мети, то ні. Намагаюся знаходити взаємоприйнятні рішення, коли це не суперечить моїм принципам. Проблема не в тому, що ти втратиш гроші, а в тому, щоб знайти вигідне для всіх рішення.
Бізнес – це про взаємини. Це не наука, де 2+2=4. Іноді це дуже тонкі стосунки, як в особистому житті. Це щоденна праця – над собою, над відносинами, які у вас є.
Не можна когось обманювати й довго залишатися в бізнесі. Зрештою карма вас наздожене. Не можна робити те, за що потім буде соромно.
Найбільша невдача – перші магазини Protoria, які ми відкрили років десять тому. Ми хотіли відкрити шоу-руми, а весь асортимент перемістити онлайн. Ідея випередила час. Споживач виявився не готовим. Спочатку працювали у збиток, потім було переформатовано магазини. Ця історія навчила нас виводити на ринок нові продукти ретельніше. Зараз Protoria один із найприбутковіших наших бізнесів.
Читайте також –
Володимир Цой, MTI і Intertop: як не втрачати інтерес до бізнесу