
Спецпроект RAU і robota.ua: як змінився ринок праці в ритейлі з січня по грудень 2024 року


Український бренд жіночої білизни brabrabra в Польщі, нові відкриття вітчизняних брендів Solmar та Arber, новий раунд фінансування стартапу DressX та часткове можливе повернення брендів Inditex в росію під іншими назвами.
Український модний бренд Solmar на початку березня відкрив новий магазин у рівненському ТРЦ Zlata Plaza. Партнером з оформлення нової торгової точки стала будівельна компанія Synergy Construction.
Український бренд комфортної білизни brabrabra вийшов на ринок Польщі. Зараз білизну та домашній одяг бренду можна придбати онлайн, доставка можлива як в Польщі, так і в інші країни Європи. Найближчим часом бренд буде представлений офлайн у Варшаві.
brabrabra мають широку розмірну сітку, що налічує 70 посадок і 88 розмірів, що покриває 90% запитів у бра серед жінок. Для підбору комфортної білизни та визначення вірного розміру команда бренду пропонує брафітинг онлайн або індекс комфортної посадки.
Серед усіх сервісів до яких звикли клієнтки в Україні, в Польщі будуть діяти: онлайн брафітинг; ІКП; сервіс турботи (надання консультацій в зручному клієнту месенджері); outlet та спеціальні пропозиції. Команда brabrabra активно працюють задля реалізації всіх своїх сервісів в Польщі.
brabrabra працюватиме щоденно. Доставка безоплатна при купівлі від 100 злотих.
Маркетплейс цифрового одягу DressX, заснований українками Дар’єю Шаповаловою та Наталією Моденовою, залучив новий раунд інвестицій обсягом $15 млн. У раунді взяли участь такі інвестори, як Warner Music, фонди Slow Ventures, Warner Music, The Artemis Fund, Red Dao, а очолила раунд європейська інвестиційна компанія Greenfield.
DressX – це маркетплейс цифрового одягу, що працює з серпня 2020-го. Трохи більше ніж за рік його засновниці зібрали на платформі понад 1700 вбрань від півтори сотні дизайнерів та підняли $3,3 млн венчурних інвестицій. Підприємниці продають одяг, який існує лише на екранах.
Мета засновниць – продати мільярд цифрових речей. Для цього авторки DressX уважно відслідковують усі актуальні тренди – від екологічного порядку денного до буму NFT та жіночого лідерства в IT, щоб охопити максимально велику аудиторію.
Щоб надіти обновку, потрібно відправити стартапу своє фото. За 24 години покупцеві повертають оброблений знімок з «одягненою» по його фігурі річчю. У 2021-му зʼявився додаток із доповненою реальністю. У ньому приміряти модні образи через камеру смартфону можна в режимі реального часу, а вподобані – придбати й “отримати” на фото. В асортименті – фантастичні наряди у стилі балу Met Gala і звичайні футболки та світшоти.
Частина магазинів іспанської корпорації Inditex планує повернутися в росію вже у квітні 2023 року. До списку цих рітейлерів входять Bershka, Zara та Pull&Bear, але тепер ці бренди матимуть інші назви.
Як повідомляє УРТЦ з посиланням на російські змі, Bershka може повернутися до країни-агресора під назвою Ecru, Pull&Bear буде називатися DUB, а Zara переіменують на Maag. Зазначається, що бренди вже набирають персонал в оновлені магазини. А от Massimo Dutti, Oysho та Zara Home повністю підуть з російського ринку.
Раніше одяг брендів Inditex виготовляли в Іспанії, Бангладеші та Індонезії, але тепер для рф знайшли нових партнерів – це Туреччина і Китай. Відкриття планували ще раніше, але відклали запуск через потужні землетруси в Туреччині. Ціни, попри зміну країн-виробників, обіцяють не підіймати.
Нагадаємо, що одразу після початку повномасштабної війни проти України, магазини, що належать групі Inditex, тимчасово призупинили роботу в рф. Потім корпорація заявила, що робить це з комерційних причин, а не політичних. Про рішення не йти з рф бренд Zara остаточно повідомила у жовтні. Тоді компанія хотіла обійти обмеження шляхом продажу бізнесу ліванському бізнесменові, якого російська влада вважає дружнім.
В Україні група Inditex поки не планує поновлювати роботу.