Новини food&beverage: McDonald’s, Lazy Kitchen, Fog Factory, міське кафе Зоря від Алекса Купера та розвиток ресторанного бізнесу у першій половині 2023-го

Новини food&beverage: McDonald’s, Lazy Kitchen, Fog Factory, міське кафе Зоря від Алекса Купера та розвиток ресторанного бізнесу у першій половині 2023-го

20.07.2023 08:30
  903
Дарія Осіїк

McDonald’s у селі Крюківщина, Lazy Kitchen від Egersund Seafood, нагорода одеського ресторану Fog Factory на міжнародному конкурсі IADA, міське кафе Зоря від Алекса Купера та La Famiglia, а також аналітика ресторанної галузі від Ольги Насонової.

McDonald’s

29 червня мережа ресторанів швидкого харчування McDonald’s відкрила новий заклад у селі Крюківщина, що на Київщині. Про це розповіли у прес-службі компанії.

Ресторан на вулиці Івана Богуна став 91-м в Україні. Його будівництво було розпочате ще у 2021 році, але через повномасштабне вторгнення проект було відкладено. Роботи були поновлені разом з діяльністю мережі в країні. Ресторан має 135 місць для відвідувачів у залі та 106 на терасі.

В середині McDonald’s десять терміналів самообслуговування, також працює McDrive із двома лініями в’їзду.

Спочатку заклад працюватиме на видачу лише у закладі, а пізніше планують додати послугу McDelivery.

Працюватиме точка у Крюківщині з 8:00 до 21:00 з дотриманням розширених правил безпеки. Вони передбачають, що ресторан має зачинятися після оголошення повітряної тривоги і відновлюватиме роботу орієнтовно через годину після її скасування.

Lazy Kitchen від Egersund Seafood

14 липня на Дніпровській набережній відкрився магазин суші Lazy Kitchen від норвезької компанії Egersund Seafood. Це вже другий магазин суші, перший Lazy Kitchen працює на проспекті Академіка Палладіна, 59.

У магазині можна придбати суші, роли, боули та інші страви. Розрахуватись можна виключно карткою. 

Нагадаємо, що Egersund Seafood входить до холдингу Pelagia AS, який є одним із найбільших виробників риби в Норвегії. Pelagia AS працює на українському ринку з 1996 року, перший магазин мережі в Києві під брендом Egersund Seafood відкрили у 2014-му. Магазин риби й морепродуктів Egersund Seafood відновив роботу в ЦУМ в липні 2022 року. Також у Києві вже працюють магазини мережі поряд із ТРЦ Lavina Mall, на Позняках і на Оболоні.

Fog Factory

Інтер’єр одеського ресторану Fog Factory від студії дизайну та архітектури Znak Design отримав срібло на профільному міжнародному конкурсі IADA 2023 у категорії Restaurants Bars Interior Design Built.

Основою дизайну закладу в Одесі стало поєднання холодного металу і теплого дерева з мідними листами. Основний акцент було зроблено на мідні трубчасті лампи, які гармонійно поєднуються з мідним покриттям в інших деталях ресторану. В роботі над інтер’єром Fog Factory натхненням для архітекторів слугували промислові металеві елементи, природні матеріали та форми.

Змагання щороку влаштовує міжнародна спільнота The Architecture & Design Community. У 2023-му в IADA взяли участь понад 400 компаній з 59 країн.

Міське кафе Зоря від Алекса Купера та La Famiglia

Заклад Зоря почав працювати на вулиці Павлівській у Києві. Це новий формат від співзасновників Kyiv Food Market, ресторанних компаній La Famiglia (Vino e Cucina, Vero Vero, Catch) та Ресторани Купера (Shalom, «Молодість», «Селям»).

«Для мене це заклад «чорна футболка», тобто на кожен день, – розповідає в коментарі The Village Україна Алекс Купер. – Це кафе, у яке я сам хотів би ходити до роботи на сніданок, після роботи на вечерю чи коктейль. Власне, тому Зоря: тут можна починати й закінчувати день».

«У цьому закладі в нас немає потреби когось здивувати, є просте зрозуміле меню й усе, що треба в закладі на районі: наприклад, є борщ, авокадо-тост, бургери й сирники», – каже Купер. До 13:00 пропонують позиції сніданків, після обіду – супи, основні страви й бургери.

За проект відповідала студія She Designs Катерини Шемченко, яка серед іншого відповідала за заклади Idealist і Shibuya на Ярославовому Валу, а також коворкінг Generator. У приміщенні 60 посадкових місць, ще 50 передбачили на літньому майданчику на терасі. Раніше в цьому приміщенні на першому поверсі житлового комплексу працював заклад Trattoria Zucca від La Famiglia.

Розвиток ресторанного бізнесу у першій половині 2023-го

Протягом перших п’яти місяців 2023 року (з січня по травень) у Києві відкрилося 172 кафе та ресторанів, а з початку повномасштабної війни – 350. Про це заявила співзасновниця Національної ресторанної асоціації України Ольга Насонова.

“Близько 60% київських відкриттів – заклади невеликого формату: кав’ярні, пекарні, шаурмічні, щось у МАФ, щось у приміщеннях. Площею до 100 кв. м. Мікробізнес, але якщо його багато – це сила. Великих ресторанів відкривалося дуже мало, частіше це ребрендинг на існуючих локаціях”, – сказала експертка.

Також Насонова уточнила, що серед відкриттів практично відсутні паби. Столичні бари трохи “підняли голову”, але їхню прибутковість сильно зменшує обмеження роботи до 22:00.

Для успіху кафе чи ресторану зараз на першому місці питання безпеки. Тому кращі показники мають паби та бари у підвалах, цим пояснюється і географія нових відкриттів.

За словами експертки, потроху відновлюється активність фуд-зон у ТРЦ. Наразі найбільш “ресторанними” зонами Києва є Поділ і вул. Ярославів Вал.

У районах старої забудови вища активність, ніж у нових ЖК. Це пояснюється тим, що в елітних новобудовах залишилося до 50% жителів, а в старих житлових районах людей повно, зокрема через доступнішу оренду житла.

Що стосується перспективних форматів, то найближчим часом попит буде зосереджений також на міні-форматах. “Інвестиція в запуск кав’ярні площею до 50 кв. м – від $10 000 до $30 000. Ажіотажний попит – на локації з хорошим трафіком”, – зазначила Ольга Насонова.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку