Новини food&beverage: McDonald’s, Реберня, Gabar, крафт-бар Veselka від Одеського коньячного заводу, Білий налив та Тітка Клара

Новини food&beverage: McDonald’s, Реберня, Gabar, крафт-бар Veselka від Одеського коньячного заводу, Білий налив та Тітка Клара

08.05.2024 08:30
  418
Дарія Осіїк

Підсумки 2023-го та плани на цей рік мережі McDonald’s, Реберня у Польщі, мережа гастробарів Gabar від співвласника Галя Балувана, мережа крафт-барів Veselka від Одеського коньячного заводу, перший Білий налив на лівому березі та буфет пиріжкової Тітка Клара в парку Шевченка.

McDonald’s

26 березня пройшла прес-конференція, в ході якої топ-менеджери McDonald’s розповіли про те, як мережа поновлювала роботу в Україні, відкривала нові заклади у 2023 році та продовжить це робити та в поточному році. Попри повномасштабну війну, у 2024 році компанія McDonald’s планує відкрити не менше шести нових ресторанів. Зокрема, в Ужгороді та Чернівцях – обласних центрах, де досі немає закладів бренду.

Нагадаємо, що на початку великої війни компанія зачинила всі свої заклади, але продовжила платити заробітну плату співробітникам. В серпні 2022 року команда почала працювати над поновленням роботи в країні. Як і весь ритейл в Україні, мали проблеми з персоналом, адже в компанії залишилося 50% команди.

З того часу відкрили двері 101 ресторан мережі (зі 117 існуючих), 10 з яких нові. Зокрема, відкриті заклади, розташовані на ключових автомагістралях і зручні для тих, хто в дорозі. Один із них у Житомирській області, поблизу села Глибочиця, став першим в Україні McDonald’s безпосередньо на автотрасі. Загалом ритейлер відкривав заклади у нових містах і містечках, як-от Вінниця, Кропивницький, Олександрія, Яремче, Крюковщина, Вишгород, Львів та Стоянка.

Наразі в компанії працює 9000 працівників.

У 2023 році McDonald’s інвестував у відкриття нових закладів 623 млн грн, в оновлення старих – 117 млн грн. Загалом інвестиції склали 1 млрд гривень.

Виторг мережі ресторанів швидкого харчування за 2023 рік зріс на 296,8%, до 12,9 млрд грн. Також прибуток минулого року сягнув 1,2 млрд грн, а 2022 рік компанія в Україні закінчила зі збитком 2 млрд грн.

Реберня у Польщі

Цього місяця український холдинг !Fest планує відкрити перший заклад Реберні за кордоном – у Лодзі в Польщі. Цей проєкт компанія реалізує разом із польськими партнерами-франчайзі. Обсяг інвестицій у відкриття становить 1 млн євро.

Загальна площа Реберні в Лодзі становитиме близько 1000 кв. м разом із літньою терасою. «Ми доволі довго обирали приміщення, і сподіваємось, що перша Реберня за межами України буде ще одним позитивним кейсом в поширенні наших проєктів за кордон», – розповів керівник PR-відділу !Fest Тарас Маселко.

Компанія вирішила залишити назву закладу, але адаптували логотип для нового закордонного ринку. Польська Реберня працюватиме під вивіскою Rebernia. Ribs & craft beer.

«Вихід з новим проєктом на іноземні ринки – це завжди більший ризик, – каже Маселко. – Оскільки сприйняття ресторанного простору, страв, їхньої подачі може значно відрізнятись». Проте для українських продуктів польський ринок є відносно “теплим”, зокрема через те, що бренди, створені у Львові, вже мають певну впізнаваність на території Польщі завдяки активному туризму в попередні роки. «Та й ми не бачили брендів, які працюють із ребрами так ґрунтовно, як до цього підходимо ми», – підкреслює Маселко.

Мережа гастробарів Gabar від співвласника Галя Балувана

Співзасновник мережі Галя Балувана та власник бренду Multi Cook Володимир Матвійчук запускає абсолютно новий проєкт Gabar. Відкриття цього закладу планується у травні-червні у Луцьку на проспекті Волі, 54. Це буде гастро-бар, звідки й назва, в ньому поєднається декілька популярних форматів: кав’ярня, кафе, бар, ресторан із можливістю швидко скуштувати їжу ресторанного формату. Акцент буде на швидкій, смачній та корисній їжі високої якості за помірними цінами.

Матвійчук хоче докорінно змінити цей ринок, тому що бачить перспективи розвитку, вільний напрямок, куди можна швидко зайти. 

Головне особливість закладу — кухня. У закладі буде можливість швидко отримати будь-яку страву з меню – будь то м’ясо з гарніром та креп-суп, цукерки власного виробництва з кавою чи бургер, салат з соусом власного виробництва, італійську пасту власного виробництва, напої, морозиво і т. д. Загалом планується, що будь-яку страву клієнт має отримати за 5-7 хвилин.

Дизайн буде практичним і зйомний: у разі необхідності всі його елементи можна швидко демонтувати й перевезти на нове місце, будь-то через проблеми з орендодавцем чи просто звільнення кращої локації. Планування закладу теж буде максимально функціональне: без повноцінної кухні, окремо – барна стійка, місце, де готуються страви та столики. Планується запустити близько 100 позицій – це буде кондитерка, ресторанні страви, напої та соуси, морозиво власного виробництва, салатна група тощо. Окрім того, в меню Gabar буде й фаст-фуд: бургери, кебаб, лаваш і так далі.

Мережа крафт-барів Veselka від Одеського коньячного заводу

Одеський коньячний завод (ОКЗ), який входить у Global Spirits, виходить на ресторанний ринок з проєктом Veselka. Перший заклад нової мережі крафт-барів відкрився в Одесі у квітні й пропонує пʼять видів настоянок, зокрема яблучну і вишневу, також у меню є українське вино. 

Керівник крафт-бару Veselka Сергій Дяченко розповідає, що проєкт планується розвивати як мережу за двома моделями франчайзингу — за першою франчайзі вкладається у відкриття закладу сам, за другою – він виконує роль керівника, а у відкриття та ремонт інвестує ОКЗ. Одну з двох цих моделей запозичили у польського ритейлера Żabka, який обʼєднує понад 10 000 магазинів.

Вкладення у відкриття одного закладу Veselka сягають $190 000 при окупності 20 місяців. Таку вартість Дяченко пояснює детальним оформленням інтерʼєру та освітленням бару, а площа закладу становить 75 кв. м. “Ми самі є виробником і одразу після виробництва доставляємо настоянки до закладу без посередників, складів та дистрибʼюторів”, – зазначає топ-менеджер.

Зазначається, що Veselka має досить амбітні плани й до жовтня цього року компанія хоче відкрити заклади у Варшаві, Бухаресті, Таллінні, Ризі, Вільнюсі та Нью-Йорку.

Нагадаємо, що до алкогольного холдингу Global Spirits входять лікеро-горілчаний завод “Хортиця” у Запоріжжі, Одеський коньячний завод та дистрибʼютор “Українська торгова дистрибуційна компанія”. Протягом минулого року компанії групи сукупно заробили 8,4 млрд грн, що на 2,4% більше, ніж у 2022-му, не враховуючи ТОВ “УТДК”, яка тоді не подавала фінансової звітності. 

Перший Білий налив на лівому березі

У квітні відкрився перший Білий налив на лівому березі Києва, який розташувався на Русанівській набережній. У закладі може розміститися близько 40 гостей. Тут можна скуштувати класичні хот-доги та сидр. Традиційно страви й напої коштуватимуть від 39 гривень, а замовлення віддаватимуть максимум за п’ять хвилин, як в інших закладах мережі.

Нагадаємо, що перша сидерія мережі Білий налив почала роботу в Києві на Хрещатику у 2018 році. Зараз мережа працює за франшизою в більш як 15 містах України. Найбільший у Києві Білий налив із залом на 80 людей і сценою відкрили в березні 2023-го на Солом’янці.

Буфет пиріжкової Тітка Клара в парку Шевченка

У квітні також почав роботу буфет пиріжкової Тітка Клара в київському парку імені Тараса Шевченка. Це формат мережі закладів від Klara Group (пиріжкова «Тітка Клара», Simona Ristorante, Honest Coffee Bar).

У меню – солоні й солодкі пиріжки, десерти, напої власного виробництва, чай і кава. Загалом доступно все з традиційного меню, окрім обідів, салатів і замороженої продукції, кажуть у закладі. Пропонують, зокрема, пиріжки й каву від 33 гривень, а також бульйони за 35 гривень.

Нагадаємо, що формат закладів пиріжкової Тітка Клара оновили до десятої річниці мережі. Тепер тут можна замовити сніданки, кулінарію й випічку. Зокрема, у березні 2024 оновлений заклад почав роботу на Позняках.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку