Василь Даниляк, ОККО: В галузі почнуться масові закриття та банкрутства

Василь Даниляк, ОККО: В галузі почнуться масові закриття та банкрутства

09.05.2023 08:45
  37739
Дарія Осіїк

В рамках зустрічі NV «Діалоги про бізнес. Війна та майбутнє» відбулася панель під назвою «Головні уроки та виклики». Під час цієї панелі СЕО групи компаній ОККО Василь Даниляк розповів про переломний момент для бізнесу у 2022 році, перетрубації в галузі та зміни в логістиці.

Про першу точку незламності

Для нас війна змінила і поставила з ніг на голову всю логістику. До війни фактично всі нафтопродукти заїжджали або з півночі, або зі сходу. З 24 лютого це все зупинилося. І добре, що галузь зайшла в цю ситуацію з непоганими залишками. Інакше паливна криза була б набагато важчою та жорсткішою. А далі – компанії в дуже короткі строки переорієнтувалися. Це була перша точка незламності для нас.

Про колектив

Другою точкою стало те, що люди залишилися працювати. А у нас достатньо жіночий колектив на заправних станціях. В деяких місцях, звісно, був недокомплект десь 30%, а десь і 70%. Але ті, що залишилися, вони демонстрували таку силу духу, таку клієнтоорієнтованість, яка була на вагу золота в той час. Так само як і наші бензовозники, які зголошувалися їхати і в Чернігів, і в Харків, і в Миколаїв, що були під постійними обстрілами. Це довело твердість українського характеру. І стало такою засічкою, що все інше ми переживемо.

Про банкрутства в галузі

2022 рік показав, що не потрібно стільки станцій в нашій індустрії при такому ринку. Нікому не бажаю зла, але об’єктивно вважаю, що в галузі почнуться масові закриття та банкрутства. Чому? Тому що дуже багато станцій, які і до війни мали низькі проливи. Країна ж просіла нерівномірно: десь просіли регіони на 80%, десь — на 10% чи 5%. Відповідно, коли якась мережа просідає на 50%, то тут є два варіанти: або бізнес суттєво піднімає маржу, що в принципі відбулося при відміні регуляції, або банкротує. 2022 рік ще дозволив підняти маржі, оскільки був дефіцит і безвихідь. І сьогодні, ті, хто втратив, будуть голодні до повернення звичних заробітків. Але це вже неможливо, конкуренція не дасть.

Про зміни в логістиці

Якщо до 2024 року вибудовувалася парадигма компанії, коли з мінімумом хочеш зробити максимум: 1,1 млн тон нафтопродуктів перевалити лише 130 бензовозами та газовозами. І в минулому житті – це була величезна точка переваги, бо ти був ефективніший за тих, хто робив таку саму кількість 200 або 250 машинами. Але у 2022 році стало зрозуміло, що це тепер найшвидший транспорт. І неоптимальні компанії з точки зору транспортної логістики отримали конкурентну перевагу, оскільки мали частину машин, які використали для імпорту нафтопродуктів. Нам довелося інвестувати ще в 100−130 бензовозів. І змінити парадигму.

Про причину паливної кризи

Що саме стало причиною паливної кризи? Те що у нас інерційний ринок, ринок руху фізичного товару. І якщо до війни шлях товару до споживача та покупця займав в середньому п’ять-сім днів. То з 24 лютого довелося контрактувати всі поставки по-новому, і це займає приблизно один-півтора місяця часу. Ще пощастило, що у нас було дуже багато, нетипово багато залишків, які „з’їлися“ за перший місяць війни. І саме тоді почався дефіцит. А реальні великі комерційні обсяги заїхали в країну лише через два місяці. Тому справа була не в регуляції цін, не це спричинило кризу, воно не допомагало, звісно, вирішити проблему, але й не стало її причиною.

Джерело – NV


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку