Євгенія Локтіонова, UTG: Практично всі торгові центри України добре підготовлені до зими
Директор компанії UTG Євгенія Локтіонова розповіла про підготовку українських ТРЦ до зими.
Під час тяжкого досвіду блекаутів минулої зими керуючі компанії ТРЦ швидко переналаштувалися і почали шукати нові можливості продовжувати свою діяльність. Щоб утримати свій бізнес, вони закупили промислові генератори великої потужності, які здатні забезпечити покриття всіх важливих потреб будівель: ліфтового обладнання, систем електроніки, інженерних комунікацій тощо. Тим самим власники ТРЦ ще минулого року забезпечили майже повну автономність роботи своїх об’єктів за рахунок резервного постачання.
Більше того, навіть окремі супермаркети придбали потужні генератори, щоб не залежати від відключень світла. Зараз генератори стоять практично скрізь: у Сільпо, кав’ярнях, аптеках та багатьох інших торгових об’єктах, на деяких з об’єктів досі висять оголошення – “працюємо без світла”. Все це обладнання, закуплене наприкінці минулої зими, призначене для багаторазового використання і тепер може використовуватись у разі потреби. Тому я впевнена, що майже всі готові до викликів зими. Починаючи від пересічного громадянина, який купив собі десяток пауербанків та купу лампочок, закінчуючи великими торговими мережами та ТРЦ. Отже, до цієї зими українці підготовлені як морально, так і фізично.
Крім того, вже розроблені, впроваджені та перевірені системи нарахування компенсацій за використання генераторів та палива для них. Проведена робота над помилками, скореговані неточності, а рітейлери призвичаїлись, що ці витрати треба компенсувати. Відповідно, ще з минулої зими торговельна нерухомість підготовлена до можливих блекаутів.
Якщо говорити про альтернативні варіанти енергозабезпечення діяльності ТРЦ, серед яких сонячні батареї, то для їх використання не всі мають можливості. Наприклад, у більшості торгових об’єктів немає скатних дахів. Тим більше, зовсім немає дахів у районних ТЦ, розташованих у стилобатах. Але небагатьом щасливчикам, які мають можливості для встановлення такого обладнання, вдалося не тільки убезпечити себе в моменти блекаутів, але й використовувати сонячні батареї цілий рік, щоб не лише покривати свої потреби в електроенергії, а й навіть продавати її надлишки.
Резюмуючи все сказане вище, можу з упевненістю сказати, що більшість наших ТРЦ вже максимально готові до зими. Причому це стосується не лише енергетичних питань, а й безпеки співробітників та клієнтів. Багато об’єктів обладнали власні бомбосховища, інші – як укриття використовують близькі станції метро, підземні переходи або інші варіанти укриттів.
Джерело – UTG