Уряд суттєво скорегував законопроєкт про підвищення податків
Кабінет Міністрів прислухався до зауважень бізнес-асоціацій: законопроєкт про підвищення податків суттєво скореговано. Посадовці врахували частину пропозицій RAU.
Уряд виніс на розгляд Верховної Ради уточнений законопроект №11416-д – замість законопроекту №11416 який викликав шквал зауважень громадськості, включаючи бізнес-асоціації.
Відмінність доопрацьованого законопроєкту від первинного в наступному:
- прибрали податок 50% на банки, збільшення ставки податку на прибуток фінустанов перенесли на майбутнє (а не у 2024 році);
- уточнили авансовий платіж для АЗС, які торгують і газом, і паливом;
- уточнили, що підвищений військовий збір буде до кінця року, в якому відмінений військовий стан;
- ПДВ не підвищується;
- військовий збір на предмети розкоші прибрали;
- 1% податок з обороту, що мав дублювати ПДВ, виключили;
- збільшено увагу проблемі корупції та тінізації.
Отже, значна частина пропозицій Асоціації ритейлерів врахована.
Також напередодні профільний Комітет Верховної Ради розглянув урядовий законопроект та альтернативні, і рекомендував Верховній Раді прийняти за основу доопрацьований законопроєкт N11416-д про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану.
Доопрацьованим законопроєктом передбачається, зокрема:
- підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5%;
- встановлення військового збору у розмірі 1% від доходу для платників єдиного податку ІІІ групи;
- встановлення військового збору для ФОП – платників єдиного податку І, ІІ та IV групи на рівні 10% мінімальної ЗП.
- визначено граничний термін дії змін – встановлені особливості оподаткування військовим збором діятимуть до 31 грудня року, у якому буде припинено воєнний стан;
- встановлення ставки податку на прибуток підприємств для небанківських фінансових установ (крім страховиків) на рівні 25%;
- щомісячне подання звітності про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і суми утриманого з них податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.
Розрахунки додаткових надходжень за цим законопроектом:
Підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5% – 27,3 млрд грн у 2024 та 107,7 млрд грн у 2025;
Встановлення військового збору для ФОП – платників єдиного податку І, ІІ та IV групи у розмірі 10% в розрахунку з однієї МЗП на місяць – 1,7 млрд грн у 2024 та 7,8 млрд грн у 2025;
Встановлення військового збору у розмірі 1% від доходу для платників єдиного податку ІІІ групи (ФОП та ЮО) 6,8 млрд грн у 2025;
Встановлення щомісячних авансових внесків з податку на прибуток підприємств для платників податку, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі пальним (за кожну АЗС) – 1 млрд грн у 2024 та 4,3 млрд грн у 2025;
Очевидно, що це значно менше запланованих 125 млрд грн, які очікувалось зібрати за первинною редакцією у 2024 році.
Однак, зважаючи на зменшення запланованих надходжень від цих змін до податкового законодавства, паралельно запускається компенсатор у вигляді збільшення надходжень від митниці за рахунок зменшення корупційних проявів. Профільний Комітет вже рекомендував Верховній Раді прийняти законопроєкт N6490-д про перезавантаження митниці у цілому. До другого читання внесені пропозиції та поправки спрямовані на удосконалення правових засад проходження служби в митних органах. Так передбачається запровадження процедури ротацій посадових осіб митних органів, перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя, можливість проведення психофізіологічного опитування із застосуванням поліграфа посадових осіб митних органів.