Вміння торгуватися: як українським підприємцям підкорити найвимогливіший маркетплейс eBay

Вміння торгуватися: як українським підприємцям підкорити найвимогливіший маркетплейс eBay

17.02.2022 08:00
  732
Костянтин Симоненко

Американський маркетплейс eBay, який стартував у середині 1990‑х як інтернет‑аукціон із продажу уживаних речей, за даними SimilarWeb, – другий за відвідуваністю маркетплейс у світі. З більш ніж 800 млн візитів на місяць компанія поступається лише Amazon.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як пише видання Forbes.ua, за даними директора департаменту міжнародних операцій Укрпошта Юлії Павленко, на eBay зареєстровано 11 000 українських підприємців, з них активних продавців – 4000. Вже кілька років поспіль майже 90% товарів на майданчику продавали за фіксованою ціною, але атмосфера барахолки залишилася. eBay схожий на прокачаний OLX, де можна купити і продати все – від уживаних візків до дорогих маєтків. Видання Forbes опитало декого із тих, кому вдалося зайти на цей маркетплейс, про їхній досвід співпраці з торговим майданчиком, де правила дуже жорсткі, а вимоги до продавців дуже високі. RAU пропонує ознайомитися із основними тезами.

Місце для найкращої угоди

Як розповідає eBay‑консультант Олег Білоногий, на відміну від Amazon, який забороняє прямі контакти з клієнтами, eBay є соціальним маркетплейсом. Приблизно 90% американців, за даними спільноти eBay FAQ, приходять на майданчик, щоб поспілкуватися, і лише третину цікавить якість. Зокрема власник компанії KGUbrass Максим Гопанчук, який торгує духовими інструментами власного виробництва, каже, що сюди йдуть по найкращу угоду, а не по найнижчу ціну.

Наприклад, на Amazon у нього купують часто, але по $25–50, на eBay – рідко, зате чеки сягають $3000–4000. Емоційність покупців – інша відмінність eBay від Amazon. Тут покупці залюбки підтримують долларом не бренди і не хендмейд, а виробників якихось простих товарів. Найкраще на eBay продаються товари по $100, стверджують опитані Forbes продавці. Глава розвитку eBay на ринках, що розвиваються, Алон Пастер каже, що близько 50% виручки українським продавцям на eBay приносять продажі в США. Також у топі Велика Британія, Німеччина, Канада та Австралія.

Як не полетіти в бан

Але треба зважати на те, що eBay вважає Україну країною третього світу, де всі шахраї, тому продавців занадто ретельно перевіряють та роблять додаткові верифікації і часто банять. Оскільки на eBay банять не люди, а роботи, за порушення правил маркетплейсу полетіти в бан дуже легко, враховуючи, що українці майже ніколи не читають правил. Найчастіше банять за відсутність інформації про походження товару та порушення авторських прав. Маркетплейс бореться із підробками за допомогою програми VeRO, через яку власник авторських прав може звернутися до eBay із проханням видалити порушників. Можна також зареєструвати свої ТМ у США та поінформувати про це майданчик.

Як виростити акаунт

Правда eBay тепер більше зацікавлений і розглядає Україну як один із пріоритетів у регіоні з великим потенціалом. Після двох років перемовин держоператор Укрпошта запустив eBay Growth Program аби полегшити реєстрацію та адаптацію на маркетплейсі. З літа 2021 року підприємці з України можуть проводити транзакції на eBay через Payoneer. Реєстрація забирає близько тижня: спочатку – на eBay, потім – у Payoneer. Маркетплейс запросить документи і поцікавиться походженням товару. Найважливіше в eBay – єдина система рейтингу: і для покупців, і для продавців. Там дивляться не на товар і не на бренд, а на історію акаунту. Шанси потрапити на майданчик вищі у тих, хто спочатку був активним покупцем.

Також тут є негласний тримісячний випробувальний термін. Лише після 10 хороших відгуків акаунт справді позначать як trusted, пояснює власник Ancient Smithy Михайло Пересунько. Його компанія виробляє інструменти для ковалів та колекційні сокири. Експерти радять проявляти активність щодня – наприклад, спілкуватися в eBay Community, вивчити свою нішу, звертатися до підтримки. Система фіксує все, тому важливо довести, що новий акакунт не фейк. Спочатку eBay обмежує кількість товарів десятьма та сумарною вартістю $500 на місяць. Підприємці рекомендують виставити один товар, дочекатися першого продажу та відгуку і лише потім додавати інші. Але не частіше, ніж один‑два товари на тиждень.

Умови продажу

З кожної угоди на eBay продавцю доведеться віддати 15% комісії, а щоб успішно торгувати на майданчику, доведеться витратитись на просування – eBay Promoted Listings. До 80% продажів на eBay йде тільки з платного просування. Аукціони на eBay українські продавці використовують для просування. Наприклад із 200 бажаючих товар купив хтось один, а решта так само як і раніше, хочуть купити. Тому їм потрібно одразу робити Best Offer, тобто можна поторгуватися. Підсумкова сума угоди є конфіденційною. Також вигідно отримати статус Best Seller. Для цього потрібно мати мінімум 100 продажів на більш ніж $1000, 98% позитивних відгуків, доставка за день‑два. За невиконання умов та поганий відгук в кращому разі одразу втратиш значок, у найгіршому– забанять. Проте воно варте того: конверсія від статусу збільшується на 5–15%.

З одного боку, eBay – непоганий майданчик для старту у e‑commerce. Але підприємці не радять розраховувати, що він може стати основним джерелом продажів. Тому що eBay – це лотерея і тут неможливо планувати та незрозуміло, як масштабуватися.

Джерело: Forbes.ua

Читайте також –

Складнощі прямої торгівлі: яких помилок варто уникати при роботі з маркетплейсами


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку