Головна > Досвід > Міжнародний досвід > Вражай і володарюй: тренди оформлення в рітейлі
Вражай і володарюй: тренди оформлення в рітейлі

Вражай і володарюй: тренди оформлення в рітейлі

Через нові епідеміологічних обмежень ринок рітейлу чекає більш тривале відновлення. Як візуальне оформлення магазинів може допомогти залучити клієнтів в цей непростий час.

Цей матеріал доступний російською мовою

На сайті Retail.ru опубліковано експертний матеріал про те, як в складних умовах карантинних обмежень рітейлерам доводиться максимально використовувати всі свої можливості, щоб залучити й утримати клієнта в нових реаліях. У тому числі оригінальне оформлення своїх магазинів. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Незважаючи на поступове відновлення відвідуваності ТЦ і магазинів, численні дослідження говорять про те, що купівельна спроможність аудиторії залишається дуже низькою. Додатково, як показують дані компанії Nielsen, аудиторія змінилася сама по собі і традиційно використовуваного маркетингу вражень, що створює вау-ефект, вже недостатньо. Ось чотири важливих віяння, на які варто звернути увагу.

Турбота про здоров’я і безпеку

У період самоізоляції звички покупців змінилися. Тепер здоров’я – основна причина для занепокоєння. Одна з тенденцій маркетингу вражень, що еволюціонує – створення «безпечного середовища для покупця». Очевидна вимога регулюючих органів забезпечити умови для соціальної дистанції можна грамотно обіграти за допомогою візуально оформленого зонування.

У деяких випадках декорації навіть можуть виконувати дезінфікуючу функцію. Дослідження показали, що коронавірус може жити до 72-х годин на таких широко використовуваних матеріалах, як пластик і сталь. Тому Білл Ківіл, професор охорони здоров’я в університеті Саутгемптона, запропонував повернутися до використання міді, на поверхні якої інфекція може існувати не більше чотирьох годин. Використання елементів оформлення з міді може не тільки забезпечити безпеку, але й привернути увагу відвідувачів – так було в разі ТЦ K11 Musea в Гонконзі, де мідні поверхні і декорації стали ключовим елементом оформлення. Дороге, але безпечне і вельми ефектне рішення.

Екологічність як нова цінність

Багато брендів в оформленні зараз вважають за краще робити акцент на екологічності та мінімізації кількості пластику й інших шкідливих матеріалів. Викликано це не тільки наслідками пандемії і трендом підвищеної уваги до здоров’я, а й збільшенням серед покупців частки покоління пізніх мілленіалов і зумерів, що прагнуть до усвідомленого й екологічному споживання (за даними Amnesty International, 41% молодих людей вважають зміну клімату головною проблемою сучасності). Тому в оформленні ТЦ і магазинів активно застосовують «зелені зони» і природні матеріали. Згідно з дослідженнями, вони навіть здатні стимулювати продажі, так як викликають у міського жителя позитивні асоціації з природою.

Так, відомий у всьому світі бельгійський бренд Ace & Tate активно робить ставку на свою соціальну позицію щодо скорочення шкідливих викидів в навколишнє середовище. Тому до дизайну магазину в Антверпені вони залучили компанію Plasticiet, яка розробила інтер’єр з використанням матеріалів виключно з переробленого сміття. Естетика при цьому підтримується за рахунок наслідування класичним натуральним текстурам мармуру і керамограніта.

Використання всіх варіантів простору

За даними дослідження PwC, вже в лютому 2020 року в ТЦ спостерігалося зниження придатних для оренди площ на 9%, а перед власниками і керуючими компаніями виникла нова задача по адаптації під зміну попиту як з боку орендарів, так і з боку споживачів. Одним з варіантів вирішення цього завдання може бути використання нестандартних площ для розміщення pop-up магазинів, наприклад, в зоні атріуму або відкритих парковок. Такий нестандартний підхід неодмінно приверне увагу клієнтів, особливо якщо візуально обіграти тему несподіваної локації.

Так, бренд одягу MOMO встановив свій pop-up магазин у вигляді дерев’яної хатинки в атріумі одного з ТЦ в Гонконзі. Зовнішні стіни й інтер’єр були виготовлені з дерев’яних рам старих вікон та інших матеріалів, що переробляються і привернули увагу великої кількості стурбованої проблемою екологічності молоді.

Шведський виробник годинників Triwa у співпраці з Mode: Lina studio вибрав більш стандартну локацію – хол одного з торгових центрів, – однак пішов назустріч побажанням своїх інвесторів, які хотіли, щоб точку побудували з дешевої та легко утилізовуваної сировини. В результаті дизайнери виготовили зовнішні стіни зі звичайних картонних коробок, в які інтегрували акваріуми тієї ж форми і розміру.

Скляні посудини виконували роль вітрин для продукції фірми. Стильне і бюджетне рішення виразно сприяло популярності бренду, і тому компанії продовжили співпрацю. Незабаром вони відкрили ще один pop-up shop, в якому стіни були виготовлені з 1000 картонних трубок і дерев’яних панелей.

Інтерактивність як ключовий фактор залучення

Інтерактивні технології з кожним роком все більш активно входять в наше життя. Це стосується і декоративного оформлення. Причому тенденція поширюється не тільки за кордоном. Так, прихід 2020 року жителі Ялти відсвяткували, насолоджуючись можливостями AR-технологій. Використовуючи додаток, люди могли навести камеру смартфона на святкове оформлення, і на екрані пристрою з’являлися анімовані персонажі прямо всередині декорацій.

Перераховані способи впливу на аудиторію можуть бути дуже ефективні для відновлення відвідуваності магазинів, а разом з нею – і купівельної спроможності аудиторії. Таким чином, візуальна складова маркетингу вражень, адаптована під посткризові тренди, може стати відмінним рішенням для прискорення виходу сфери рітейлу з кризи.

Джерело: Retail.ru

Читайте також –

З Новим роком: найбільш вражаючі святкові вітрини магазинів (фотоогляд)

Про автора