Галерея Лафайєт по-київськи: фоторепортаж з урочистого відкриття ЦУМ

Галерея Лафайєт по-київськи: фоторепортаж з урочистого відкриття ЦУМ

04.12.2016 10:15
  1946
Микола Маранчак

Розкіш, епатаж, мистецтво та перші корнери світових гігантів у Києві. ЦУМ

Лоском та красою ЦУМу вдалося затьмарити все, що відкривалося раніше в Україні, але відсутність цін, доступних пересічному українцю, з першого дня почала набирати велику кількість обурених відгуків у соціальних мережах. На думку Facebook-аудиторії, для людей із зарплатою 5-7 тисяч гривень, у ЦУМі можна скупитися хіба що в Watsons і магазині іграшок Мауглі. З представлених брендів тут важко хоча б частину зарахувати до категорії середній або середній+, тому для більшості універмаг може перетворитися на місце прогулянки, на кшталт музею, де можна буде подивитися на відверту розкіш. А шопитися тут, найімовірніше, зможуть собі дозволити лише заможні українці та закордонні гості.

Чи втратить від цього головний універмаг країни квінтесенцію свого існування, як «універсального магазину», у подальшому буде залежати від його орендодавців. Поки ж нічого схожого на бренди середньої руки типу Zara, H&M, Marks&Spencer, Mango або популярних нині польських і турецьких брендів, тут немає. ЦУМ далеко відійшов від мас-маркету і широку аудиторію, з огляду на збільшену за кілька останніх років конкуренцію серед якісних торгово-розважальних центрів, буде залучити складніше.

З другого боку в Києві немало бюджетних торгових центрів, так чому б ЦУМу не претендувати на звання улюбленого місця для шопінгу головних модників і модниць країни, як, наприклад, галереї Лафайєт у Парижі або Harrods у Лондоні, що належать до найбільших і найфешенебельніших універмагів світу. Незважаючи на те, що Harrods вважається одним з найдорожчих місць Лондона, він входить до трійки його найвідоміших визначних пам’яток. Якщо оновленому ЦУМу вдасться домогтися такої популярності, він неодмінно стане українською «меккою» не тільки для вітчизняних шоперів, але і світових. У будь-якому разі в задумі засновників створити преміум у концепції Hight Street можна несподівано помітити щиру віру в розвиток економіки країни і в те, що кількість платоспроможних покупців буде тільки зростати.

RAU побувала на урочистому відкритті ЦУМу і відобразила все, що відбувалося в ньому.

Взагалі у ЦУМу за один тиждень було три відкриття – перше, технічне, відбулося ще 28 листопада, про що RAU докладно написало в репортажі «Хай буде ЦУМ: як виглядає головний універмаг країни», після чого він то працював, то не працював. 2 грудня ЦУМ зібрав на закриту вечірку відомих українських селебрітіс, дизайнерів, стилістів і провідних українських рітейлерів, щоб у форматі TSUM GRAND FASHION SHOW познайомити їх з асортиментом модних брендів. Цим закритим відкриттям, ймовірно ЦУМ красномовно і позначив свою ключову цільову аудиторію, якій перш за все хотів би бути презентований. Третє відкриття – «урочисте» – відбулося в суботу, 3 грудня, і цього дня ЦУМ могли відвідати всі охочі. Однак, забігаючи наперед зазначимо, що «урочистостей» було не так вже й багато: крім розіграшів ніякої розважальної програми не було передбачено.

img_9054

Доповнив її музичний супровід, що доносився з універмагу, у якому чергувалися американська класика, Glass Animals, Daft Punk і композиції українського електро-фолк гурту Onuka.

img_9049

Охочих першими потрапити досередини і зробити знаменну покупку першого ж дня, виявилося більш ніж достатньо. Усі 14 ескалаторів були переповнені і ледь справлялися з потоком людей.

img_8557

img_8796

Ці ескалатори, а також скляний купол, площею 277 кв. м, є чи не головною визначною пам’яткою і ноу-хау – завдяки грі світла вони виглядають вражаюче незалежно від того, дивишся знизу вгору чи зверху вниз.

img_8664

img_8882

На семи торгових рівнях представлено понад 300 торговельних марок. Деякі з них відкрили корнери в Україні вперше, як, наприклад, американський чоловічий бренд Michael Kors або німецький бренд Eduard Dressler. Інші відкрили тут магазини в новій концепції. Наприклад – американський бренд New Balance.

img_8595

img_8641

Але більшості не довелося замислюватися над дизайном своїх магазинів, оскільки всі вони представлені на загальному відкритому майданчику з мінімумом внутрішніх перегородок, а кожен окремий поверх обслуговує одна загальна каса.

img_8580

img_8648

img_8763

Раніше генеральний директор ЕСТА Холдинг Максим Громадцев зазначав, на момент відкриття в ЦУМ почнуть роботу близько половини орендарів, проте, відчуття порожнечі, за винятком 4-го поверху, не було. Порожні стелажі були помітні хіба що на 3-му поверсі, в інших місцях їх майстерно завуальовано.

img_8744

Рішення проблеми виявилося простим до геніальності – на різних поверхах просто відкрили виставки мистецтв, при перегляді яких створюється враження, що все так і має бути. Наприклад, на першому поверсі представлена виставка українських ювелірів.

img_8626

img_8633

На третьому поверсі розташована експозиція, що розповідає про історію української моди 1940-1990-х років. Тут представлені роботи таких видатних художників, як Герц Мепен, Володимир Несміян та Лідія Авдєєва.

img_8768

img_8786

Після реконструкції в оновленому ЦУМ з’явився цокольний поверх, якого раніше не було. Усі чоловічі бренди зібрані тут.

img_8570

Для більшого відчуття чоловічої простору також на цокольному поверсі продаються мотоцикли. Хоча цінники на них присутні, вони тут швидше для декору, ну хіба хтось насправді вирішить купити мотоцикл у ЦУМі.

img_8582

Ще тут розташована примітна робота українського скульптора Данила Ровенчина «Точка зору», яка вписується в концепцію чоловічого простору. Надалі, правда, її може замінити черговий бутик.

img_8592

Для зручності відвідувачів ЦУМ, українською та англійською мовою розроблені детальні покажчики, що надають можливість не тільки дізнатися про зонування кожного поверху, а й про послуги, які можна відразу й не помітити: ательє і ремонт взуття, хімчистка, кімната мрій (що це поки невідомо), салон краси, розташування банкоматів і навіть гардероб на п’ятому поверсі, до якого, утім, поки одяг здати не можна.

Єдиним поверхом, що поки залишився абсолютно закритим, залишився сьомий рівень. Там будуть розташовані кафе, ресторани, шампань-бар, кімната для куріння, а також літня тераса. Але як розповіли у відділі Інформаційної довідки, раніше весни відкриття годі чекати.

img_8921

Зона ЦУМ UA, яка буде наповнена брендами made in Ukraine, поки закрита. Займе вона площу 450 кв. м і представить близько 30 українських брендів і дизайнерів. Як писала раніше RAU, у ній розмістяться і фіналісти конкурсу ЦУМ UA. У категорії Одяг та взуття переможцем за версією журі став взуттєвий бренд Marsala, призерами – бренди одягу Podolyan і Finch. Переможцем народного голосування став взуттєвий бренд L.A.P.T.I. У категорії Аксесуари та сувеніри переможцями стали компанії Smart Tie (народне голосування) та SammyIcon (за версією журі), а призерами – Larbre і 1DEA.me. Серед компаній, які представляють категорію Товари для дому та іграшки перемогла DevoHome, призерами стали Pototskiy і WOODWERK. Усі вищеназвані компанії отримають можливість продавати свої товари в ЦУМі на пільгових умовах.

img_8816

Але як виявилося, це далеко не єдині українські бренди, представлені в універмазі. Наприклад, на третьому поверсі свій «острівець» відкрила дизайнер шкіряних аксесуарів Proskurovskaya. Також на різних поверхах можна знайти Anna Key, Vozianov і роботи деяких інших українських дизайнерів.

img_8793

На п’ятому поверсі до дня відкриття Samsung влаштував безкоштовне тестування окулярів віртуальної реальності Gear VR. Причому презентація проходила не тільки всередині магазину, але і зовні на відкритому майданчику ЦУМ.

img_8841

img_8861

img_8866

Дитячу зону представила компанія МАУГЛІ. Площа її магазину склала понад 450 кв. м, розташований він на п’ятому поверсі ЦУМ. Ніяких інших магазинів дитячих іграшок тут більше не планують.

img_8870

img_8872

img_8875

Та ж історія з Watsons, що розташований на шостому поверсі. За словами директора супермаркету drogerie Watsons Марини Рязанової, в ЦУМ, їх «обрали, оскільки вони найкращі».

У загальній метушні, RAU вдалося поставити їй кілька запитань.

– Для ЦУМ розробляли новий стиль?

– Не зовсім. Це спеціальний проект, аби вписатися в концепцію шостого поверху ЦУМ.

– За асортиментом новий магазин відрізняється від інших?

– Тут представлені ключові товари Watsons, в іншому асортимент усічений з огляду на невелику територію магазину.

– Скільки становить площа магазину?

– Його площа – 100 кв. м.

– Чому магазин розташований саме на поверсі фуд-корту?

– Тому що на інших переважно відкриті майданчики, а тут Watsons вписався найкращим чином.

img_8986

img_8976

День відкриття ЦУМу Watsons вирішив провести не без традиційних активностей – зі знижками для покупців, які зробили покупку на суму не менше 75 гривень, а також безкоштовним макіяжем та аквагримом.

img_8995

img_9002

Фуд-хол на шостому поверсі універмагу виявився зонованим до суворості просто і лаконічно, відділи поділяються за назвами: М’ясо, Сири, Риба, Бакалія.

Оператором м’ясного відділу стала мережа Миргородського м’ясокомбінату – М’ясторія, заснована 2015 року. М’ясний відділ універмагу зайняв площу 120 кв. м.

img_8891

img_8902

Оператором рибного відділу стала компанія Egersund Seafood, яка зайняла площу 140 кв. м. А оператором відділу «Овочі та фрукти», на площі 70 кв. м, компанія FRESH&GO. Тут також розмістився еко-бар, де готуються свіжовичавлені соки та смузі.

img_9008

Відділ «Вино та лікери», що ще не відкрився, представить компанія Good Wine.

img_8915

Також тут є відділ «Шоколад», представлений «Львівською майстернею шоколаду». Директор майстерні в ЦУМі Віталій Задворний прокоментував RAU відкриття в універмазі.

– Чому в ЦУМ представлена саме «Львівська майстерня шоколаду»?

Наскільки мені відомо, у ЦУМі хотіли бачити тільки найкращі компанії в своєму сегменті, саме ми їм підійшли. З другого боку ми були і в старому ЦУМі, змінився лише формат магазину.

– Цінова пропозиція чимось відрізняється від львівської?

– Цукерки – ні, тільки барна пропозиція – кава, гарячий шоколад та інше.

– Які очікування від нового ЦУМу?

– Головне, щоб не гірше, ніж було. Це перший універмаг у країні такого статусу – звичайно очікування високі.

img_8928

img_8932

img_8944

Загалом, шостий поверх з його фуд-кортом значно відрізняється від усіх інших поверхів – тут більше вільного простору і можна за чашкою кави зробити перепочинок, відпочиваючи від надмірного шуму та «мурашника» універмагу.

img_8907

img_8959

Головне потім дочекатися ліфта для спуску вниз.

img_8917

Після чотирьох років очікування до киян повернулася торгова гордість столиці. За цей час сталося багато змін, зокрема, сильно збільшилася кількість сучасних ТРЦ у столиці. Чи зможе тепер центральний універмаг Києва зайняти належне йому місце серед них, буде залежати від багатьох факторів. Шоу і відчуття свята триватимуть недовго, а необхідність залучати не тільки нових, але і постійних покупців буде нагальною завжди. Чи стане ЦУМ новим Лафайєтом, покаже лише час.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку