Топ-5 кращих керівників ритейлу 2024 року – рейтинг Фокус

Топ-5 кращих керівників ритейлу 2024 року – рейтинг Фокус

07.06.2024 08:45
  807
Костянтин Симоненко

Видання Фокус визначило найкращих топ-менеджерів України в своєму новому рейтингу 2024 року. Серед 33 керівників є п’ятеро представників зі сфери ритейлу. Це топ-менеджери Rozetka, АТБ, Novus, Подорожник та ОККО Group.

У щорічний рейтинг кращих керівників України, в цьому році потрапило 33 топ-менеджерів в 11-ти ключових галузях економіки. Понад два роки війни — складне випробування для всіх. За цей час керівники компаній набули унікального досвіду, подолання труднощів, аби врятувати свої команди, налагодити логістику, тощо.

На першому етапі видання визначило найбільш значні для української економіки ринки, розділивши їх на 11 секторів: аграрний, фінансовий, промисловість, енергетика і нафтогаз, IT, ритейл, харчопром, нерухомість, фармацевтика, авторинок і телеком.

На другому етапі Фокус опитав біля 30 галузевих експертів, аналітиків та учасників ринків, включно з представниками консалтингової компанії “Михайлов та партнери”, Escadra Recruitment Agency Ltd, IBI-Rating, TalentMatch, Talent4U, European Business Association та інших.

Респонденти аналізували складений виданням лонг-лист з претендентами і виставляли їм бали (за шкалою від 0 до 10) за такими параметрами: популярність (публічність), досягнення на посаді, репутація особи, впливовість (у розрізі галузі та експертного середовища). Також враховували і репутацію самої компанії, яку очолює учасник, а також відомі КСО-проєкти, спрямовані на допомогу цивільному населенню і військовим під час повномасштабної війни. Підсумувавши бали, видання визначило трьох переможців у кожній галузі.

У свою чергу, RAU вибрала п’ять кращих керівників України, які як безпосередньо працюють в ритейлі, так і тісно пов’язаних зі сферами роздрібної торгівлі та e-commerce.

Владислав Чечоткін (Rozetka)

  • Посада: співзасновник та співвласник інтернет-магазину та маркетплейсу Rozetka.ua
  • Вік: 45
  • Кількість працівників: близько 1000
  • Досвід роботи на керівних посадах: 19 років

Спочатку магазин побутової техніки та електроніки Rozetka.ua, який Владислав Чечоткін створив у 2005 році за ініціативи дружини, зріс до масштабів гіпермаркету з широким асортиментом — від одягу і взуття до продуктів харчування та алкоголю. А наразі Rozetka працює, як маркетплейс. За перший місяць повномасштабної війни Rozetka втратила 25 магазинів, а щомісячний обіг впав із 4 млрд до 23 млн гривень. Тоді Чечоткін розіслав співробітникам листа, який він назвав “найважчим у його житті”, де повідомив, що не зможе забезпечити роботою більшу частину команди. Проте кризу компанія змогла пережити. Відновлення розпочалося у квітні 2022-го, ще більше позиції Rozetka зміцнилися після того, як наприкінці квітня почала працювати компанія Нова пошта. У жовтні 2023-го в компанії повідомили, що обсяги продажів за підсумками року перевищать показники довоєнного 2021-го. Мережа точок компанії зростає: в 2023 році відкрито 40 нових франчайзингових точок. Найбільше відкриваються нові точки по франшизі у Київській, Львівській, Дніпропетровській, Івано-Франківській та Одеській областях.

Борис Марков (АТБ)

  • Посада: генеральний директор корпорації АТБ
  • Вік: 47
  • Кількість працівників: понад 50 000
  • Досвід роботи на керівних посадах: більше 25 років

Борис Марков стабільно входить в рейтинги найкращих та найбільш успішних керівників України. У 2021 році він отримав ступінь доктора наук. За його словами, робота над дисертацією про управління роздрібними мережами дала йому можливість систематизувати практичні знання, отримані за понад 20 років в АТБ. Початок роздрібної мережі АТБ було покладено в 1993 році — це були шість гастрономів у Дніпропетровську. За 30 років підприємство виросло в найбільшу роздрібну мережу національного масштабу. На початок 2022-го торговельна мережа АТБ налічувала 1346 магазинів в 294 населених пунктах країни, на початок 2023-го — 1116. В умовах військової агресії усі магазини мережі АТБ працюють в посиленому режимі. Графік їх роботи коригується у відповідності до місця розташування. Деякі магазини у зонах безпосередніх бойових дій закриваються, через небезпеку для співробітників та відвідувачів, а при стабілізації ситуації відновлюють свою діяльність. Компанія проводить погодинний моніторинг ситуації по всім регіонам присутності.

Марк Петкевич (Novus)

  • Посада: генеральний директор Novus
  • Вік: 50
  • Кількість працівників: 7200
  • Досвід роботи на керівних посадах: 16 років

Українська мережа супермаректів Novus (ТОВ “Новус Україна”) входить до литовської інвестиційної групи BT Invest. ЇЇ генеральний директор Марк Петкевич закінчив Вільнюський будівельний технікум за спеціальністю “промислове та громадське будівництво”. Багато років працював у одній із найбільших литовських торговельних мереж, а у 2008-му почав діяльність в Україні. До компанії Novus долучився в 2009 році на запрошення Раймондаса Туменаса та Ігоря Беззуба, литовських засновників Novus, як заступник директора з розвитку. В 2017 році став генеральним директором Novus. За 15 років розвитку мережа виросла у потужну компанію зі штатом у 7200 працівників та увійшла до п’ятірки лідерів продуктового ритейлу України. Попри війну Novus продовжує розвиватись та збільшувати свою частку на ринку фуд-ритейлу. У 2023 році мережа відкрила шість нових магазинів різного формату та інвестувала в створення єдиного Логістичного центру в Києві. Щоб бути енергонезалежними та мати резерв стійкості, встановили генератори та Starlink у кожному магазині.

 Тарас Коляда (Подорожник)

  • Посада: виконавчий директор мережі аптек Подорожник
  • Вік: 38
  • Кількість працівників: понад 10 000
  • Досвід роботи на керівних посадах: понад 14 років

Карʼєру у компанії Подорожник Тарас Коляда почав на позиції директора з маркетингу, а у 2008 році став виконавчим директором мережі. За його словами, до 2008 року мережа зростала дуже поступово, дуже малими кроками і налічувала всього 10 аптек у місті Львові. А вже через шість років аптеки Подорожник фактично вже були по всій країні, зайшли навіть в Київ і продовжували активно розвиватися. До 24 лютого 2022 року мережа нараховувала 1371 аптеку в Україні і була найбільшою за кількістю точок. Від початку великої війни мережа втратила практично одразу всі аптеки в Луганській області та низку аптек на Донеччині. Проте попри виклики компанія продовжила масштабування: у 2023 році Подорожник відкрила 350 аптек. І на початку 2024-го мережа компанії вже нараховувала близько 1800 точок. За словами Тараса Коляди, вже наближається той час, коли кількість аптек мережі Подорожник перетне знакову позначку 2000. Останні роки компанія сконцентрувалися на допомозі ЗСУ, зокрема, закупівлі карет швидкої допомоги. Загальна допомога з боку компанії вже перевищує 43 млн грн.

Василь Даниляк (ОККО)

  • Посада: СЕО групи компаній ОККО
  • Вік: 50
  • Кількість працівників: понад 10 000
  • Досвід роботи на керівних посадах: понад 20 років.

Василь Даниляк очолює групу компаній ОККО, цей бренд об’єднує понад 400 АЗК, АТ “Концерн Галнафтогаз”. За результатами діяльності у 2023 році компанії групи ОККО сплатили 15,6 млрд грн податків, а вже у 2024 році за результатами роботи у першому кварталі, компанії групи ОККО заплатили до бюджету та державних спеціалізованих фондів 4,6 млрд грн, що на 45% більше, ніж було сплачено за аналогічний період 2023 року. Він упевнений, що розвиватись і зростати компанії допомагає орієнтованість на клієнта. “На перший погляд може видатися нетиповим, але під час повномасштабної війни наша компанія виросла не тільки в ринковій частці, а й у тоннажах продажів, хоч сам ринок назагал просів. Я маю пояснення, чому це сталося: на ОККО ми ставимо клієнта у центрі всього. Зараз і людський чинник, і цифрові інновації працюють в одному напрямку — щоб ще більше подобатися клієнтові”, — каже СЕО групи компаній ОККО.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку