Як український бренд шкарпеток Sammy Icon встановив перший в Україні носкомат і що з цього вийшло

Як український бренд шкарпеток Sammy Icon встановив перший в Україні носкомат і що з цього вийшло

01.02.2017 10:28
  1650
Ukrainian Retail Association

Бренд Sammy Icon, який починався в 2013 році з кампанії на Kickstarter, дивує не тільки асортиментом і сміливими дизайнами, але і вельми примітними кейсами з маркетингу та продажів.

Як пише AIN.UA, в середині грудня біля центрального входу в ТЦ Globus з’явився вендінговий автомат з продажу… шкарпеток. В той же день в Facebook пронеслася хвиля здивування й захвату, яка відразу привернула увагу ЗМІ. Але як «носкомат» показав себе «у полі»? Про це порталу розповів один з творців бренду Sammy Icon Філіп Литвинов.

Шкарпетки Sammy Icon продаються через два основних канали: онлайн-продажі з сайту і опт. Бренд працює з невеликими магазинами, наприклад, «Штуки», торговими мережами, такими як Intertop. Також нещодавно у Sammy Icon з’явився невеликий шоу-рум в ЦУМі.

Продажі йдуть не тільки в Україні, але і в інших країнах. У 2016 році у бренда з’явилися дистриб’ютори в Німеччині та Нідерландах. «Нещодавно ми їздили на виставку Modefabriek в Берліні і познайомилися з багатьма новими дистриб’юторами, які також хочуть продавати наші шкарпетки. Зараз наша головна стратегічна мета — розширення продажів у країнах ЄС», — говорить Філіп.

Ідея створити носкомат виникла спонтанно. У світі вже давно існують автомати, які продають футболки або окуляри, так чому б з тим же успіхом не продавати шкарпетки? «Ми подумали, чому ні? З одного боку, це було інноваційним рішенням, яке б відповідало нашому бренду по духу — яскраве рішення для бренду яскравих шкарпеток. З іншого — можливість для нас створити щось на зразок свого бутіка, острівця продажу в торговому центрі», — пояснив Литвинов.

Відкрити власний магазин шкарпеток в нинішній економічній ситуації в Україні складно і дорого, а тому недоцільно. Разом з тим квадратний метр у вигляді носкомата — ідеальний варіант. «Це новий спосіб продажу продукту, і таке міні-представництво Sammy Icon, яке можна встановити практично скрізь, де є електрика», — зазначає Філіп.

На втілення ідеї в життя компанії знадобився місяць. До цього ще близько двох місяців готувалися — придумували, як запакувати шкарпетки, щоб вони правильно випадали з носкомата, як він буде виглядати і т. д. Почали з пошуку компанії, яка пропонувала в Україні послуги оренди вендінгових автоматів, але знайшли тільки з продажем.

В Україні є кілька компаній, які продають вендингові автомати. Знаходяться вони за Києвом, так що команда Sammy Icon поїхала до них на склад дивитися варіанти.

«Перед цим я їм, звичайно ж, дзвонив — думав, вони прийдуть в подив, коли почують, що нам потрібно. Але вони навіть не здивувалися. «Продавати шкарпетки? Можна і шкарпетки».

Я запитав, чи є у них рішення під шкарпетки. Вони відповіли — ні. Але є стандартні снекові автомати з пружинами, які, в принципі, підійдуть. «Шкарпетки і бутерброди за формою схожі — можна зробити подібну упаковку та використовувати такий автомат», — пояснив Литвинов. Автомат обклеїли брендингом, запрограмували, а всередині трохи підшаманили систему розташування пружин під набори зі шкарпетками. І вийшов носкомат Sammy Icon.

До вибору місця для встановлення в компанії висували дві основні вимоги: це повинен бути центр міста з постійним потоком людей, щоб носкомат весь час був на видноті. «Ми хотіли залучати не тільки тих, хто вже наш клієнт і купує регулярно, але й тих, хто, можливо, про нас не знає. Захопити нову аудиторію», — пояснив Філіп. Торговий Центр Globus для таких цілей підійшов ідеально.

Домовитися з адміністрацією ТЦ не було важким завданням. Торгові центри в Україні вже звикли працювати з вендинговыми машинами, нині їх виставляють багато: продаж води, кави, бутербродів… Sammy Icon, так само, як і всі інші, орендує один квадратний метр в ТЦ під свій носкомат.

«Вартість оренди розкрити я не можу, але можу приблизно описати, у що обходиться зміст носкомата. По-перше, це телефонна лінія, на яку люди можуть телефонувати в разі якихось проблем або несправностей, відповідно, потрібно найняти людину, яка буде приймати ці дзвінки і передавати інформацію далі — на склад або в техпідтримку. Ще потрібен чоловік, який їздить завантажувати автомат продукцією. Решта — це товарний запас і можливо, якась дрібна поломка, коли треба викликати майстра або перепрограмувати щось. Але поки це нечасто трапляється», — коментує Литвинов.

За його словами, за весь час було лише два випадки, коли носкомат не спрацював коректно: шкарпетки чіплялися за пружину, яку не дуже акуратно приплавили. Але цю проблему швидко усунули.

З юзабіліті також не було проблем — люди швидко розуміли, як все влаштовано. Потрібно лише засунути гроші і обрати номер, відповідний потрібному набору шкарпеток (складається з двох пар) із «шкарпеткового меню» автомата.

До речі, в носкоматі шкарпетки Sammy Icon коштують дешевше, ніж у магазині. «Зазвичай одна пара коштує у нас 75 грн, але в носкоматі ми зробили промо-пропозицію — 100 грн за дві пари. Щоб дати людям додатковий привід купити шкарпетки в автоматі», — пояснив бренд-менеджер компанії. Поки розрахуватися можна тільки готівкою — карти автомат не приймає, але Литвинов не виключає, що в майбутньому цю можливість реалізують.

Місткість автомата на сьогодні становить 240 пар. Незабаром її планують розширити, щоб поповнити асортимент. «У наших фанів є улюблені дизайни, і після установки носкомату були випадки, коли люди дзвонили та питали: «Де модель така-то? Коли ви завантажите її?»», — розповідає Литвинов.

Також клієнти часто пишуть у Facebook, коли автомат стає порожнім. А перед Новим роком це відбувалося досить часто — кур’єрам Sammy Icon доводилося завантажувати його кожен день, а 30-31 грудня навіть по два рази. «Напевно, тому що люди в останній момент брали шкарпетки на подарунки.

«Деякі за раз купували по 10-20 пар. Я сам бачив, коли їздив туди перед Новим роком», — ділиться Філіп.

За його словами, носкомат привів фанів Sammy Icon в захват. Люди надсилали фото і відео того, як вони купують шкарпетки в носкоматі, були навіть Instagram-історії «Як я знайшов носкомат Sammy Icon в Globus».

«Взагалі в соціальних мережах носкомат зайшов добре. «Ми оголосили у себе в пабліку про запуск носкомату і не встигли навіть розіслати релізи в ЗМІ, а про нас вже тільки завдяки репостам написали близько 50 видань», — стверджує Філіп.

За словами Литвинова, носкомат для Sammy Icon — більше маркетинговий проект і можливість залучити нову аудиторію. Він буквально як бігборд, що продає. «Так вже склалося, що більша частина нашої аудиторії знає про нас через Facebook, але ми набагато менше охоплюємо тих, хто не буває в Facebook.

Носкомат – це спосіб заявити про бренд не на бігбордах, а новим і цікавим продуктом і навіть способом продажу шкарпеток», — каже Літвінов.

Поки носкомат не окупився, місяць — надто короткий термін для цього, кажуть в компанії. За розрахунками Литвинова, на окупність піде приблизно 3-4 місяці.

Одним носкоматом в компанії не обмежаться — вже в лютому у Києві може з’явитися другий. Якраз зараз Sammy Icon веде переговори з декількома торговими центрами в столиці. Також бренду вже надійшло кілька пропозицій про франшизу з інших міст України, і одна — з Голландії.

Джерело: AIN.UA

Читайте також –

Засновники бренду W8less: Наступною хвилею стане якісний перехід made in Ukraine в маси


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку