Змінюйся або помри: як та навіщо українські рітейлери експериментували з новими форматами у 2021 році

Змінюйся або помри: як та навіщо українські рітейлери експериментували з новими форматами у 2021 році

07.02.2022 08:30
  5709
Дарія Осіїк

КОЛО, Сільпо, Епіцентр, JYSK, LC Waikiki, ARGO та інші: хто з рітейлерів експериментував минулого року з форматами магазинів та що у них вийшло.

Читати російською мовою

З кожним роком споживачі стають все більше і більше вибагливими до рітейлерів. Просто хорошої якості товару, чіткої навігації та охайного дизайну вже недостатньо. Люди прагнуть не просто шопінгу в улюбленому магазині, вони хочуть, щоб їх розважали, пропонували їм нові враження та об’єднували навколо глобальних ідей.  Тож, рітейлерам не залишається іншого вибору, окрім постійного оновлення та експериментів з новим форматами, які можуть привабити та утримати нових клієнтів. Які нові формати пропонували споживачам українські рітейлери – читайте в огляді RAU.

Товари для дому та затишку

Минулого року данська мережа товарів для дому JYSK почала відкривати магазини у новому форматі XL, які характеризуються великою торговою площею, розширеним асортиментом меблів для дому, а також наявністю виставкових зон і товарів, які раніше продавались виключно онлайн. Перший магазин у цьому форматі на початку вересня 2021-го відкрився у ТЦ Новий контент у Дніпрі. Площа магазину склала 1780 кв. м, що на 550 кв. м більше від звичайного магазину JYSK.

Наприкінці жовтня минулого року мережа Епіцентр провела масштабне відкриття нового двоповерхового магазину у третій черзі ТРЦ Blockbuster Mall. Новий об’єкт став першим для мережі у Києві з 2018 року. Він займає площу 27 000 кв. м та реалізований у абсолютно новому для компанії концепті з оновленим фасадом, вдосконаленою цифровою навігацією та розширеним асортиментом преміальних товарів. Крім того, новий ТЦ Епіцентр в ТРЦ Blockbuster Mall став першим в країні об’єктом формату “Mall in Mall”, коли всередині торговельного центру працює ще один масштабний ТЦ з унікальними магазинами та сервісами.

Національна мережа магазинів плитки та сантехніки Агромат минулого року представила перший магазин формату outlet, що відкрився 26 листопада 2021 року в найбільшому торговому комплексі Агромат у Києві, на вул. Академіка Булаховського, 2. Дизайн Агромат Outlet виконаний у загальній концепції магазинів Агромат. Асортимент представлений на експозиціях та у вигляді готових рішень для ванних кімнат.

Після суперечки з мережею Miniso українська сім’я японського бренду Usupso запустила новий проект O!SOME. Новий рітейл-бренд працює не за франшизою, а повністю створений зусиллями української команди. Перший магазин під брендом O!SOME відкрився в Одесі 26 жовтня у ТРЦ FontanSky (Семафорний провулок, 4). Назва бренду –  посилання до англійського слова awesome (той, що викликає захват). Крім різних аксесуарів в O!SOME з’явиться також азіатська їжа в оригінальній упаковці.

Надалі власники будуть розвивати саме новий бренд. Договір з Usupso пролонговано лише до серпня цього року. За цей час буде закрито усі магазини Usupso, а на їхньому місці буде відкрито магазини O!Some.

Fashion

Турецький fashion-рітейлер LC Waikiki минулого року активно запускав нові формати та суббренди. Так, у липні 2021-го компанія відкрила новий ексклюзивний формат – триповерховий флагманський магазин LC Waikiki, розташований в історичній будівлі на вул. Хрещатик, 50. Це перша торгова точка бренду, що працює у вуличному форматі. Магазин на Хрещатику зайняв чотири поверхи будівлі. Дизайн магазину виконаний в концепції DP-B: велика кількість світла, білих стін, світлих підлог і відчуття простору. Однак відкриттям флагманського магазину LC Waikiki не обмежилась. Зокрема, 1 березня в Одесі, в ТРЦ City Center, відкрився окремий магазин для дітей — LCW kids, де представлений виключно дитячий асортимент, а 27 лютого в ТРЦ Проспект, в Києві, запрацював shop-in-shop формат LCW Family Dream: це білизна, піжами та домашній одяг для всієї родини. А перший аутлет бренду відкрився у березні в одеському ТРЦ City Center Котовський.

14 лютого 2021-го мережа магазинів одягу, взуття й аксесуарів всесвітньо відомих брендів ARGO відкрила магазин нового формату JeanssS у київському ТРЦ Lavina Mall. Ключова ідея магазину – на невеликій площі (всього 85 кв. м) розмістити мультибрендову експозицію з колекціями для чоловіків і жінок. З огляду на зміщення смаків в нинішній New Normal, компанія ARGO сформувала максимально цікаву пропозицію для клієнтів – сім найпопулярніших брендів (Lee Cooper, Kenvelo, Jack&Jones, Skotch&Soda, Benetton, Only, Equilibri) в одному просторі. Тут представлені найбільш затребувані моделі: джинси, спортивні костюми, худі та толстовки, футболки та сорочки – колекції для героїв світових street-style-хронік.

Бренд Lacoste у жовтні минулого року відкрив у ТРЦ Ocean Plaza перший в Україні та четвертий у світі бутик у концепті Le Club Evolution. Новий магазин французької мережі знаходиться на першому поверсі ТРЦ та займає 255 кв. м. Особливістю формату є динаміка в оформленні торгового залу й унікальна презентація розвіски. Також в магазині буде доступний найширший асортимент моделей, спеціальні колекції бренду та світові колаборації.

Нові формати в ТРЦ

Щоб і надалі залишатись цікавим для відвідувачів увесь минулий рік своїм оновленням  продовжував займатися торгово-розважальний центр Dream Town. Зміни торкнулись навігації ТРЦ, дизайну та айдентики. Так, у вересні минулого року в рамках ребрендингу та реновації ТРЦ Dream Town 1 і 2  були перейменовані в Dream Yellow (колишній Dream Town 1) з жовтим фасадом і Dream Berry (колишній Dream Town 2) з фіолетовим забарвленням, а головна назва ТРЦ змінилась з Dream Town на Dream.

Влітку минулого року у київському ТРЦ Aladdin на третьому поверсі відкрився інноваційний кінотеатр Miromax. Цей кінотеатр площею 2300 кв. м вміщує п’ять залів для перегляду фільмів у форматах 2D та 3D. Він відкритий у партнерстві зі всесвітньо відомим брендом Samsung, і в ньому знайшла своє втілення новітня кінотехнологія Samsung Onyx, яка значно випереджає усі наявні на ринку технології за якістю зображення і звуку. Це перший кінотеатр з такою технологією в країнах Східної Європи.

А в одному з найбільших торгово-розважальних центрів Києва – Blockbuster Mall – восени відкрився наймасштабніший фуд-маркет в Україні. Гастро-простір Stars займає площу 6000 кв. м на другому поверсі ТРЦ та об’єднує 28 різних гастрономічних концепцій, ресторанні формати та три бари (коктейльний party-бар, винний бар, пивний бар).Цей фуд-хол виконаний в єдиному стилі та представляє абсолютно нові, унікальні для України формати кухонь всіх народів світу. Концепція проекту також передбачає створення розважально-освітнього простору для дітей і дорослих. Фуд-хол Stars включає в себе як окремі ресторани, так і фуд-корнери з дворівневою посадкою. Окремо виділено арт-простір площею 1000 кв. м з інсталяціями та сучасною сценою, де організовуються танцювальні вечірки за участю відомих артистів.

Повністю завершив процес оновлення минулого року ТЦ Piramida. Після реновації тут було відкрито нову торгову галерею та фуд-корт площею 3840 кв. м. а tenant-mix рітейлера посилили такі гравці як Eldorado, Rozetka, English Home, Bosch, Respect, Rozetka та інші.

Крім того, у ТЦ Piramida з’явився новий шестиповерховий бізнес-центр загальною площею 5300 кв. м. Перевагами цього бізнес-центру є чисельна зона охоплення (близько 300 000 жителів) та зручна інфраструктура ТРЦ Piramidа, а саме: супермаркет, магазини, ресторани та фуд-корт, послуги та парковка. На першому поверсі БЦ розташовано ресторан з окремим входом, а також окреме лобі для доступу до офісних поверхів. На другому поверсі бізнес-центр поєднаний з ТЦ проходом, що дає гостям та резидентам БЦ зручний доступ до торгових площ та парковки ТЦ.

FMCG

Минулого року мережа КОЛО займалась не лише нарощуванням кількості торгових точок, але і їхнім оновленням. Зокрема, у травні компанія розпочала відкривати магазини у новому форматі. В першу чергу, зміни торкнулися інтер’єру, який відтепер оформлений у насичених сірих тонах з дерев’яною обшивкою. На стінах у різних відділах розміщено яскраві неонові вивіски з різними тематичними слоганами (Ідеї КОЛО тебе, КОЛО твоїх смаків, Освіжись у КОЛО тощо), які привертають до себе увагу.

Для книголюбів відтепер у всіх оновлених магазинах встановлено куточок читача, де можна обмінюватись книгами з відвідувачами.

Зміни торкнулись і асортименту магазинів: тут з’явились сири, ковбаси та м’ясні вироби, вина, круасани та оновлена лінійка готової їжі. Щодо останнього, тут варто згадати запуск колаборації КОЛО та Дмитра Борисова під назвою “Їжа Борисова КОЛО тебе”. Відповідно до цього проекту у магазинах КОЛО мали з’явитись фуд-зони з готовою та замороженою їжею з ресторанів Дмитра Борисова. Втім, цей проект було запущено лише в кількох торгових точках без подальшого масштабування.

Новий формат у травні 2021 року запустила і компанія Metro Cash&Carry Ukraine. 22 травня у Тернополі відкрився новий ТЦ Metro смарт-формату замість «Бери Вези». Він передбачає повноцінне обслуговування всіх груп клієнтів компанії, з посиленим фокусом на представників готельно-ресторанного бізнесу та роздрібної торгівлі. У магазині представлено понад 2700 найменувань товарів продовольчої та непродовольчої групи з фокусом на бакалійну групу товарів, продукцію власних торговельних марок та ексклюзивних позицій власного імпорту Metro.

Значна увага представників продуктового рітейлу у другій половині травня була прикута до появи “нового формату” МегаМаркету – нової української мережі Ultramarket, яка виникла після поділу активів партнерів мережі Мегамаркет. Засновником став колишній співвласник МегаМаркет Олег Вишняков. Перший супермаркет нової мережі співвласника МегаМаркет почав роботу 20 травня у Києві. Магазин із власним кафе паназійської кухні оформлений у тематичному дизайні й концепції Health, Craft, Farm, Local. Акценти формату зроблені на фреш-зону, органічну й крафтову продукцію, здорове харчування й фермерські делікатеси. Наразі працює три Ultramarket – на проспекті Перемоги, 67; на вулиці В. Гетьмана, 6 (ТРЦ Cosmopolit Multimall) та вул. Богданівська (Сурикова), 3 А.

Як завжди не стоїть на місці компанія Fozzy Group: у 2021-му власник Сільпо почав розвивати міні-маркети FoodPod. За даними You Control, засновником міні-маркетів під назвою FoodPod зазначено ТОВ ”Квасоля”, кінцевим бенефіціаром якого є Володимир Костельман. Один з магазинів FoodPod знаходиться в районі метро “Позняки” за адресою вул. Вишняківська, 17.

У травні минулого року на Хрещатику також відкрився перший окремий бутик емоційної покупки Offtop від Сільпо площею 130 кв. м. Тут можна придбати посуд,  канцтовари, іграшки, товари для творчості та інше для дому і затишку. Крім того, при магазині працює FEELtrd — нова точка мережі кав’ярень від Сільпо, в якій можна купити каву власного обсмаження, десерти та кавові аксесуари.

Восени 2021-го власники мережі магазинів Таврия В відкрили у Миколаєві перший жорсткий дискаунтер Пюре, дебют якого відбувся 1 жовтня. Магазин знаходиться в ТЦ Корабельний на Богоявленському проспекті, 234 В. Площа торгового обʼєкта становить близько 13 000 кв. м. В ньому представлено понад 3500 найменувань продовольчих та непродовольчих товарів з мінімальною націнкою — роздрібна ціна нижче товарів-аналогів на 20-30%. За інформацією представників мережі Таврия В, розвиток магазинів Пюре відбуватиметься поетапно, в різних містах України, в т. ч. в районних та обласних центрах.

Зміною формату власних торгових точок займалася і мережа Varus. Зокрема, у вересні відкрився оновлений супермаркет Varus, що знаходиться на вулиці Васильківська, 34. Головна зміна магазину – оновлений дизайн, розроблений компанією JDV з Нідерландів. Концептуальне рішення – об’єднання фуд-холу і супермаркету.

Читайте також – 

Нові метри: які українські ТРЦ планують відкрити у 2022 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку