Головна > Новини ТРЦ > Досвід та аналітика > Retail Hacks by Arricano: Категорії “зіркових орендарів” ТРК збільшуються
Retail Hacks by Arricano: Категорії “зіркових орендарів” ТРК збільшуються

Retail Hacks by Arricano: Категорії “зіркових орендарів” ТРК збільшуються

Наталія Денисів, заступник директора департаменту торгових площ компанії Arricano Real Estate Plc, про «зіркових орендарів», їх категорії, tenant-mix та тренди споживання як причини зацікавленості відвідувачів  ТРК.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Популярне ім’я, в тій чи іншій сфері, завжди викликає зацікавленість у людей. Та ж історія стосується і торгово-розважальних центрів. Привернути увагу відвідувача до ТРК можуть «зіркові орендарі».

Традиційно якірними орендарями майже кожного ТРК стають продуктові гіпермаркети, fashion-гіпермаркети чи гіпермаркети техніки та електроніки. Нині ж, ключовим орендарем торгово-розважального центру може стати орендар будь-якої категорії та формату. Вірно підібраний tenant-mix завжди справить враження на кінцевого споживача.

Останнім часом, із стрімким зростанням популярності athleisure, на роль якірного орендаря сміливо претендують оператори категорії sport та sportcasual.

Так, наприклад, в 2019 році у ТРК Проспект до магазинів Puma, Марафон та Pro Sport приєдналися магазини Under Armour і Skechers, оновлений і розширений магазин New Balance та спортивний гіпермаркет Спортмастер. Таким чином, частка даної категорії в GLA збільшилася з 3% до 13% (excl. hypermarket, без врахування площі гіпермаркету Ашан), створивши «зіркове сузір’я» операторів, що набирає темпи росту товарооборотів на квадратний метр y-o-y  (порівняння однакових періодів рік до року) та залучає у ТРК все більше і більше відвідувачів.

В той же час, деякі девелопери занепокоєні зростанням частки продажів товарів online, тому основну ставку роблять на орендарів категорій entertainment та edutainment. Поки що левова частка витрат українців на розваги залишається за межами дому. Таким чином дитячий розважальний центр, кінотеатр чи парк атракціонів у ТРК виконує роль потужного магніту для збільшення відвідуваності.

Ще однією категорією, в якій offline поки випереджає online, є громадське харчування чи, вірніше,  food & mood. Якщо з появою професійних торговий центрів в  Україні легко було уявити проект без фуд-холу, то зараз доля представленості даної категорії зростає в геометричній прогресії. Популярність food-групи спостерігається і в ТРК Проспект. Динаміка товарооборотів  y-o-y, UAH per sq. m., протягом останнього року, зростає до 30%.

Як і в будь якій інші сфері, «зірка» в торгово-розважальному центрі може видозмінюватись. На вибір ключового оператора впливає цілий ряд факторів: загальні тренди, тенденції у споживацьких потребах, сила бренду на ринку, стратегія девелопера, експлуатаційні можливості проекту, науково-технічний прогрес, менталітет нації чи окремо взятого регіону і т.д. Єдине, що вже є аксіомою – ТРК практично приречений на відсутність великої кількості відвідувачів без якірних орендарів.

Читайте також –

Retail Hacks by Arricano: 5 ключів до ефективної взаємодії маркетингу рітейлера та торговельного центру

Про автора