Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Патріотичний мерч стане новою комунікацією
Засновниця рітейл-ательє Dzyuba Юлія Дзюба про іміджеву комунікацію, доречний гумор та зміни концепцій українських магазинів під впливом війни.
Юлія Дзюба має 18-річний досвід у маркетингу, вісім з яких працювала в компаніях Сільпо та Comfy. У компанії Comfy Юлія будувала бренд та комунікаційну стратегію, а у Сільпо п’ять років керувала департаментом оформлення магазинів та відповідала за дизайн та instore-комунікацію. Юлія створила 42 унікальні візуальні формати, відкрила 87 магазинів Сільпо, 5 з яких визнані найкращими інноваційними супермаркетами Європи.
У циклі авторських колонок на порталі RAU Юлія розповідає про концепцію “улюбленого магазину” та ділиться найефективнішими інструментами оформлення торгових точок для формування позитивного клієнтського досвіду. У новій колонці Юлія розповіла про значення та види (in-store, pr, digital) іміджевої комунікації у розвитку українського рітейлу, а також про зміну концепцій магазинів воєнного часу.
Роль іміджевих комунікації в рітейлі
Перше, з чого хочу почати свою колонку – це з того, що сьогодні український рітейл оживає і, не дивлячись на всі труднощі, рухається вперед. З гордістю читаю кожну новину про те, як мережі відновлюють та перезапускають свої пошкоджені магазини. Хтось навіть відкриває нові.
Нові відкриття – це переважно об’єкти, якими роботи велися ще до війни. Наприклад, термін відкриття Сільпо в середньому чотири місяці, і всі магазини, які мали відкритися у першому кварталі, відкриваються зараз.
Малоймовірно, що мережі багато інвестуватимуть у розвиток, коли на порядку денному стоять першочергові завдання, такі як зміни цінових політик, а отже, і стратегії загалом. Але готуватимуться – шукатимуть нові формати. Незабаром актуалізуються всі довоєнні плани розробки нових ідей і рішень, оскільки ми віримо у перемогу і новий виток зростання з її приходом. Хто точно розвиватиметься – так це формат фуд-рітейлу «магазини біля дому», а також виробники, які шукають нові канали збуту своєї продукції у вигляді власного роздрібу.
Що зараз відбувається в маркетингу – це максимальне посилення частки іміджевої комунікації – in-store, pr, digital з основною темою – єдності, піднесення духу, волонтерських ініціатив. Для фізичних магазинів in-store комунікація – ключовий доступний інструмент для побудови емоційного зв’язку з покупцем. І багато хто його вже застосовують. HoReCa теж активно рухається у цьому напрямі, використовуючи в основному гумор.
Гумор буває різним, хтось сміливо використовує і чорний гумор – я не прихильниця таких речей. Я вірю в те, що за комунікацією повинні стояти чисті помисли, а гра на таких почуттях покупців, як ненависть і зловтіха – не чесна і не гармонійна.
Зібрала з відкритих джерел ряд прикладів, і наводжу їх у порядку Круто-Добре-Погано-Дуже погано.
Ресторан у Києві
Комунікаційний мерч мережі EVA
Пончикова у Дніпрі
Сільпо в ТРЦ Respublika Park у Києві
Всі.Свої на Хрещатику у Києві
Київські ресторани жартують:
Рітейл жартує цілком серйозно:
І кілька зовсім сумних прикладів гумору, який придумали на місці:
Як змінюватимуться концепції у нових форматах магазинів
Однозначно трендом буде інтегрування у простір магазину стаціонарних комунікаційних іміджевих зон, присвячених військовій темі. Як свого часу після пандемії з’явились каси видачі онлайн-замовлень, так і зараз з’являтиметься дедалі більше донат-зон – як фізичних, так і діджитальних, які прописані в шлях клієнта магазину на рівні планувального рішення. Також культивуватиметься інтерес до місцевих виробників, особливо маленьких господарств – це відобразиться в додатковому просуванні їх товарів за допомогою сторітелінгу та промо.
Патріотичний мерч стане новою комунікацією – товаром та майданчиком 2-в-1, з’являться окремі оформлені промо місця.
Загалом усі ці зміни входитимуть у наше життя органічно від щирого бажання рітейлерів привнести більше емоцій у свої магазини та стати ближчими до своїх покупців через загальні цінності.
Читайте також –
https://rau.ua/ru/news/atele-dzyuba-vizualnyj-format/