
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Спроба конкурувати з лідерами ринку, помилка в конструюванні та підборі функціоналу сайту, зневага до аналітики та інше – в чому найчастіше помиляються новачки e-commerce.
Цей матеріал доступний російською мовою
Власники інтернет-магазинів добре знають, що в сайт потрібно вкладатися постійно: на рекламу, розвиток, оптимізацію і маркетинг. Але найчастіше ці вкладення не приносять очікуваного ефекту. Катерина Хіндікайнен, менеджер розробки продукту (product owner) сервісу Rookee, розповіла про найбільш поширені помилки.
Одна з найчастіших помилок при просуванні інтернет-магазину – невірно підібрані конкуренти. Пасткою для недосвідченого спеціаліста може бути вибір у якості конкурентів великих гравців ринку, а також плутанина з обраною нішею для інтернет-магазину.
Конкуренція у видачі з великими гравцями ринку з самого початку приречена на провал. Інтернет-супермаркети продають сотні брендів і найменувань, створили оточення посилань в сотні тисяч анкорів і потужний брендовий попит.
Як би не хотілося невеликому інтернет-магазину назвати їх конкурентами – обіграти їх не вдасться.
Перевірочний лист для аналізу конкурентів
Цей пункт особливо актуальний на етапі створення сайту, але корисний і власникам вже діючих інтернет-магазинів.
Працювати можна з будь-якою CMS, ось тільки витрати будуть різні. Гнучка адаптована CMS дозволить інтернет-магазину швидше взаємодіяти з товарною базою, що безпосередньо позначиться на конверсії сайту.
Власники сайтів, на яких кожен товар, опис та наявність на складі потрібно правити вручну, витратять купу часу на їх актуалізацію і моніторинг. Автоматизовані CMS дозволяють робити це в фоновому режимі. Крім того, у них є багато стандартних модулів для комерційних сайтів, щоб економити ресурси розробників, та не писати функціонал з нуля.
З чого вибирати
Досягнувши завітного топу видачі, багато власників інтернет-магазинів забувають про постійний моніторинг і аналітику проекту. А дарма. Пошукові системи постійно змінюють і допрацьовують алгоритми, і розслаблятися в такій конкурентній сфері, як електронна торгівля, не можна.
Наприклад, ще вчора на сайті в картці товару було достатньо кнопки «Купити». А тепер у 70% конкурентів з’явилося «Швидке замовлення». Чим швидше власник інтернет-магазину помітить зміни і адаптує під них свій сайт – тим краще, але щоб утриматися в лідерах, доведеться самому бути в тренді подібних нововведень.
Як моніторити?
Робота з інтернет-магазином багато в чому зводиться до складання шаблонів для сайту (макетів, метатегів, текстів), які можна масово застосувати і відразу отримати результат швидше. Але використовувати тільки шаблони – груба помилка. Краще приблизно в 10-15% випадків використовувати креатив і ручні доопрацювання.
Написати один шаблон і застосувати його до всіх товарів у базі, звичайно, простіше. Але набагато ефективніше буде, якщо вдумливо підійти до цієї роботи і в окремих випадках віддати перевагу ручному аналізу.
Простий приклад: на сайті будівельної тематики в розділі «Лаки та фарби» можна прописати шаблон, і система сама підтягне задані параметри зі сторінки й сформує title «Купити лаки та фарби в інтернет-магазині». Просто і швидко.
Але, подивившись на топ пошукової видачі, власник магазину швидко зрозуміє, що у конкурентів в title є додаткові леми, синоніми, наприклад: «Купити лаки та фарби, ЛФМ за низькими цінами від виробника». У підсумку сайти суперників ранжуються вище.
Робота вручну необхідна скрізь, де важливі запити: це і метатеги, і тексти, і заголовки. Шаблони позбавляють інтернет-магазин такого важливого фактору ранжування, як наявність в текстах LSI-фраз.
Це не означає, що треба вручну переробляти величезні масиви контенту, потрібно лише звертати на це увагу і при необхідності підходити до вирішення завдань індивідуально.
Глобально можна виділити два великі сегменти сайтів – інформаційні та ті, що продають. Багато власників інтернет-магазинів свідомо відмовляються від інформаційного трафіку і роблять серйозну помилку.
Семантичне ядро, підібране під інформаційні статті, не тільки підвищить загальну релевантність сайту, але й приведе нову аудиторію. Скажімо, експертна стаття «Як вибрати недорогий диван»: зацікавлений користувач, якому детально розкажуть про нюанси вибору, запропонують моделі й безкоштовну доставку, з високою ймовірністю буде вдячний за допомогу і, прийнявши рішення про покупку, зробить її на цьому сайті. Плюс поведінка цього користувача на сайті позитивно позначиться на показниках лояльності – глибині перегляду сторінок і часі на сайті. Подібні статті – це додаткова перелінковка за ключовими запитами, яка знову-таки позитивно впливає на оптимізацію ресурсу.
Які статті потрібні інтернет-магазину?
Статті під цільову аудиторію. Текст про те «Як обрати недорогі накидки на крісла» точно не приведе цільовий трафік в магазин люксових чохлів для авто.
Розмічені статті. У матеріалі статті всюди, де це доречно, можна розмістити посилання на розділи і товари свого сайту. Наприклад, коли користувачеві розповіли, що шафу можна не просто вибрати з асортименту, але і зробити на замовлення, логічно зробити посилання на подібну послугу.
Статті, що продають. При виборі тематики для статей краще уникати стоп-слів. Запит «як зв’язати шарф своїми руками» користується великим попитом, проте люди, які прийдуть по нього, швидше за все, не будуть готові щось купити. Кожному інтернет-магазину краще скласти свій особистий список стоп-слів, який потрібно враховувати в пошуку тем для інформаційного контенту. Це можуть бути запити «в домашніх умовах», «безкоштовно», «своїми руками».
Всі ці кроки допоможуть грамотно підійти до оптимізації роботи інтернет-магазину і не допустити помилок, які будуть коштувати часу і грошей.
Джерело: Retail.ru
Читайте також –
6 типів контенту, який повинен бути на сайті інтернет-магазину