Провали Multiplex, Megogo і Atlas Weekend: в чому причини невдач і як мінімізувати наслідки

Провали Multiplex, Megogo і Atlas Weekend: в чому причини невдач і як мінімізувати наслідки

05.08.2021 08:00
  1126
Костянтин Симоненко

Власники і CEO Multiplex, Megogo та Atlas Weekend розповіли про свої помилки, і поділилися досвідом, як навчатися на невдачах

Цей матеріал доступний російською мовою

На вечірці FuckUp Night by EASE, яку організувала Європейська асоціація програмної інженерії (EASE), Віталій Писаренко (Multiplex), Іван Шестаков (Megogo) і Дмитро Сидоренко (Atlas Weekend) поділилися досвідом своїх невдач. А також вони розповіли, як виправляють наслідки і як реагують на помилки співробітників. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Факапи Multiplex

Помилки – навіть більш важлива частина бізнесу, ніж успіхи, вважає член ради директорів і екс-CEO Multiplex Віталій Писаренко. В історії мережі кінотеатрів було кілька таких випадків.

Помилка з кращих спонукань

Маркетологи Multiplex зняли на телефон шматочок фільму, який повинен був вийти в прокат через півроку, і його ексклюзивно показувала представникам кінотеатрів голлівудська студія. Співробітниця з кращих спонукань відразу зробила stories на офіційний акаунт, тим самим спровокувавши міжнародний скандал через звинувачення в піратстві. Студія мала намір позбавити компанію патенту на якийсь час.

Як мінімізували наслідки: Коли це сталося, компанія не встала в оборонну позицію, а визнала помилку і запропонувала цій студії спільні активності.

Коли недооцінили складність завдання

Таке часто трапляється з новими проектами. В результаті виставляються нереалістичні терміни, нереалістичний бюджет, неправильно вбудовують завдання в загальну канву розвитку компанії. Коли в компанії повністю перезапускали всю digital-складову кінотеатрів – сайт, додаток – то вирішили ще й програму лояльності зробити. Це було на початку 2016-го, тоді це виявилося не на часі й не до місця. Потрібно було ще багато побудувати, налагодити роботу десятка інших систем. А коли через якийсь час повернулися до ідеї запуску програми лояльності, виявилося, що все, що тоді було придумано, вже нерелевантне і потрібно все придумувати заново.

Винесені уроки. Закладіть запас по часу і грошам, коли розраховуєте терміни проекту і бюджет. Якщо, наприклад, замість мільйона витратите 800 000 і впораєтеся не за рік, а за 11 місяців, це буде успіх. Але той же результат при плані 500 000, але за півроку – буде вважатися провалом.

Як реагувати на провали

Віталій Писаренко поділився політиками Multiplex щодо помилок співробітників.

  1. Потрібно зберегти у людей позитив і бажання покращувати продукт, з яким вони працюють
  2. Не треба лаяти за помилки. Погано, коли працівник не розповів про зроблену помилку, і після накопичиться ще багато-багато різних бід. А робити помилки – це нормально, але при цьому потрібно вчитися на своїх помилках.
  3. Допомагати виправляти помилки, а не кидати людину розгрібати все самому.
  4. Максимально все документувати, щоб мінімізувати ризик повторень: помилки в рамках проектів розбирати і виписувати, які процеси в компанії потрібно поміняти.

Помилки революційних ідей Megogo

Як зазначає директор зі стратегічного розвитку медіасервіса Megogo Іван Шестаков, десятирічна історія Megogo часто-густо складається з помилок. А відбуваються вони тому, що ринок змінюється і потрібно відповідати новим реаліям.

Спочатку Megogo збиралися бути веб-сервісом і не збиралися йти в медіа. Але ринок ріс, і в компанії вирішили розмістити на ресурсі фільми, як це роблять піратські ресурси, і показувати глядачам рекламу. Але, на відміну від піратів, відраховувати відсоток за перегляди правовласникам.

Але ідея такої бізнес-моделі “не злетіла”. Виявилося, що контент взагалі-то потрібно купувати і це дуже складно. Так, контент на всі 15 країн колишнього Радянського Союзу коштує стільки ж, скільки для однієї України. Зараз таких проблем уже немає. Потім виявилося, що купити каталоги – далеко не головне. На ринку з 100% піратством модель продажу контенту не спрацьовує. Довелося мімікрувати під банальних піратів: безкоштовно показувати контент з рекламою. Попутно виявилося, що не всі куплені каталоги можна було безкоштовно показувати з рекламою – це теж був урок на майбутнє.

На те, щоб люди в Україні почали платити за контент в інтернеті пішло як мінімум п’ять років. Проект вийшов тому, що команда вчасно зробила висновки і зрозуміла, що потрібно міняти стратегію, розвиватися в іншому напрямку.

Компанія зайнялася запуском інноваційного продукту, – зручного додатку. Однак після цього бажаючих платити за контент більше не стало. Як виявилося, прорахунок полягав у тому, що поки команда намагалася зробити революцію на ринку, компанія йшла в мінус.

У підсумку прийшли до зовсім іншої моделі: потрібно бути трохи краще тих звичних продуктів, які вже є на ринку. Поки в компанії вважали, що телебачення – це вмираючий сегмент, у неї нічого не виходило. Але як раз за цей продукт люди звикли платити десятиліттями.

Винесені уроки. Зараз в Megogo при запуску нових продуктів йдуть таким шляхом: дивляться, до чого у користувачів вже є звичка, і роблять новий продукт трохи краще, ніж існуючий. А потім можна додавати до нього будь-які продукти, і разом вони будуть прекрасно продаватися. Через якийсь час користувачі вже не зможуть прожити без нового сервісу.

Помилка Atlas Weekend ціною в 200 000 євро

Дмитро Сидоренко, співзасновник Atlas Weekend, розповів, що фестиваль пройшов через безліч факапів. Одна з причин – різке масштабування: фестиваль, який вперше провели в 2015 році, тепер вважається найбільшою музичною подією в Східній Європі.

Тут були і прорахунки з таймінгом, і недостатня кількість туалетів, і шум, який заважає спати жителям району. За помилки доводиться дорого платити, але це безцінний досвід, який дозволяє в майбутньому заощадити в рази більше грошей, вважає Дмитро Сидоренко.

Одну з таких “дорогих” помилок зробили при підготовці фестивалю в 2018 році. На той час в Україні вже з’явився фестиваль-конкурент (Upark). Його організатори всіляко намагалися переманити артистів. Помилка полягала в тому, що комерційним спонсорам, які, як виявилося потім, спілкувалися з організаторами іншого фестивалю, розповіли, з якими артистами ведуться переговори. У підсумку виступ однієї з груп обійшлося на 200 000 євро дорожче.

З цього випливає простий висновок: не потрібно говорити про свої плани, поки, як мінімум, не підписаний контракт.

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

Що заважає продавати: основні помилки в роботі інтернет магазину


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку