
Як пройшла RAU HR Conference – конференція, присвячена трансформації ринку праці в умовах великої війни (репортаж)


Співзасновник і CEO агентства Promobill Сергій Кузьменко підготував для колонку AIN.ua чому інтернет-магазини йдуть в маркетплейси і чи варта гра свічок.
По-перше, потрібно розуміти, яка аудиторія є на маркетплейсах. Якщо спрощувати, то потік клієнтів ділиться на три ключових типу трафіку:
Звичайно, для інтернет-магазинів, які заводять свої товари на маркетплейси, особливої різниці в тому, хто буде купувати, нема: хоч лояльна аудиторія, хоч куплена. Але якщо за куплену аудиторію можна поборотися в медійних каналах, то за лояльну можна боротися тільки на самих маркетплейсах.
Отже, чому ж успішні магазини йдуть на маркетплейси?
Зібравши дані Similarweb, можна побачити відсоток прямого трафіку на маркетплейси — по суті це і є найбільш лояльна аудиторія. Важливо відзначити, що не варто сприймати всі цифри істинно вірними, існує дуже багато похибок. Але при цьому можна спостерігати картину в цілому, вона допоможе у прийнятті стратегічних рішень.
У мультикатегорійних маркетплейсах типу Rozetka, Prom.ua, Bigl.ua цей відсоток становить у середньому 20%. Якщо говорити про спеціалізовані монокатегорійні, типу Lamoda, modnaKasta і т. д., то відсоток вище і в середньому близько 35%. Це означає, що вузька спеціалізація більшою мірою сприяє напрацюванню своєї аудиторії, але при цьому вона обмежує загальний обсяг трафіку.
Виходячи з цього ми бачимо, що починаючи свій товар на маркетплейси, інтернет-магазини отримують доступ до лояльної аудиторії від 1 до 40 млн чоловік, в залежності від майданчика. Тут важливо, що за цю аудиторію практично неможливо боротися поза маркетплейса, т. к. вони шукають безпосередньо там і купують безпосередньо там.
Маркетплейси є лідерами в органічній пошуковій видачі, чому сприяла сама бізнес-модель. Кажучи спрощено, цим майданчикам довіряли продавці, продавцям довіряли покупці і як наслідок їм почали довіряти пошуковики.
В більшості продуктових категорій маркетплейси агрегує пошукової трафік на себе. Конкурувати з маркетплейсами для більшості інтернет-магазинів нереально — це дуже затратно.
При пошуку в Google по більшості категорій ми бачимо в топ-10 пропозиції від маркетплейсів. Вони рідко ведуть на конкретний товар, зазвичай користувач потрапляє в категорію, де вже представлені різні продавці. Там і розгортається конкурентна боротьба.
Топ-сайтів за кількістю ключових фраз, які ранжуються (дані serpstat)
6 з 20 сайтів — в топ-20 за кількістю ключових фраз в пошуковій видачі Google
Топ-сайтів за рівнем видимості
OLX і Prom знаходяться на 3-му і 10-му місцях за рівнем видимості серед всіх сайтів в ранжируемых в Google
Підводячи підсумки, гра таки варта свічок. Лояльна аудиторія маркетплейсов величезна і отримати її можна тільки на майданчиках. Так само є можливість потрапити в органічну видачу і конкурувати далі з дрібними гравцями, а не з гігантами, що економічно вигідніше.
Є три моделі взаємодії між інтернет-магазинами і маркетплейсами, і всі вони функціонують:
Джерело: AIN.ua
Читайте також:
Взаємна недовіра: як інтернет-магазини і покупці обманюють один одного