Як зробити для покупців і продавців повернення win-win
Як добре продумана політика повернення може перетворити поганий досвід клієнтів в позитивний результат для бізнесу.
Цей текст доступний також російською мовою
Read in English
Завдяки чіткій політиці повернення і обміну ці процеси з страхітливих перетворюються на можливості, що приносять нові прибутки і підвищують лояльність клієнтів, – пише Мері-Роуз Саттон в блозі маркетплейсу Shopify. EVO.business підготувала переклад матеріалу.
1. Підводні камені поганої політики повернення
Якщо повернення товару погано реалізовано, з часом скарги клієнтів можуть з’являтися в соціальних мережах, в сервісах відгуків – і відображатися в пошуку Google про компанії.
Погана система повернення починає негативно впливати на загальну репутацію бізнесу – це впливає і на зниження конверсії, і на пониження сайту в ранжируванні.
Обробка кожного повернення вручну і робота з клієнтами на індивідуальній основі також може бути дорогою і важкою для співробітників.
2. Користь добре реалізованої політики повернення
За даними UPS, 68% покупців перевіряють умови повернення перед здійсненням покупки. Ось чому багато інтернет-магазинів тепер рекламують безкоштовні, “прості», “безпроблемні” повернення та обміни, щоб підвищити конверсію та стимулювати покупки.
3. Налаштування політики повернення
Перший крок до налаштування системи обробки повернень та обмінів – формалізація політики компанії, необхідна для того, щоб можна було чітко донести її до клієнтів. Політика повинна охоплювати наступні основи:
-
- Які предмети можна повернути;
- Які предмети можна обміняти;
- Які продукти є «остаточним продажем» (безповоротні, що не підлягають обміну);
- Коли речі можна повернути або обміняти через 30, 60, 90 днів після покупки;
- В якому стані можуть бути повернуті предмети;
- Як ініціювати повернення або обмін (наприклад, адреса електронної пошти для контакту про це підсторінка сайту про повернення);
- Логістика повернення.
Нижче наведено базовий шаблон політики повернення, який можна адаптувати під бізнес:
Якщо ви хочете повернути або обміняти своє замовлення з якої-небудь причини, ми тут, щоб допомогти! Ви можете повернути товар для отримання іншого товару або повернення своєї суми оплати.
-
Ми пропонуємо безкоштовне повернення або обмін протягом 30 днів з моменту отримання вами замовленого товару.
-
Зверніть увагу на наступні винятки з нашої політики повернення та обміну. Такі товари не можуть бути повернуті або обмінені: …
-
Повернуті товари повинні мати ярлики, повинні бути в оригінальній упаковці, не повинні мати видимих ознак зносу або використання.
-
Щоб ініціювати повернення або обмін, будь ласка, виконайте наступні кроки: …
-
Скільки часу займає отримання повернення грошей, заміни товару: …
-
Транспортні витрати в процесі повернення оплачує: …
-
Якщо товар повернуто, але виявився пошкодженим, ми чинимо так: …
-
Контакти, якщо у вас є додаткові питання: …
Стосовно транспортних витрат є нюанс: поширений спосіб заохочення обміну при поверненні – пропозиція інтернет-магазину сплатити вартість доставки повертається і нового товару, якщо клієнт погодиться обміняти товар замість повернення грошей.
4. Де розкрити політику повернення
Недостатньо мати чітко сформульовану політику повернення та обміну – потрібно переконатися, що клієнти бачать її перед покупкою. Навряд чи можна вирішити проблему з розчарованим клієнтом, який намагається повернути незворотний товар, якщо сказати йому, що він винен у тому, що не прочитав політику повернення.
Увімкніть посилання на політику повернення в декількох місцях:
-
- Нижній колонтитул (футер) сайту
- Сторінка поширених запитань
- Всі сторінки товарів
- Сторінка кошика
- Сторінка замовлення, оплати
Написання чіткої політики повернення і регулярна її оптимізація для підвищення ефективності – потужний спосіб скоротити витрати і потенційно перетворити поганий досвід клієнтів в позитивний результат для вашого бізнесу.
Джерело: EVO.business
Читайте також
Гроші назад: як український e-commerce працює з поверненнями