Відкриття Zara: як повернення Inditex вплине на український ринок – аналіз UTG

Відкриття Zara: як повернення Inditex вплине на український ринок – аналіз UTG

03.04.2024 08:30
  1040
rau

Як повернення брендів іспанської групи Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius та ішших) вплине на український ритейл, як змінилися звички українців у велику війну та чому стало менше імпульсивних покупок.

Вже 3 квітня іспанський ритейлер Inditex почне поновлення роботи в Україні. Проте, як кажуть експерти, вакантність та конкуренція серед ТРЦ зростає, а купівельна спроможність українців падає.

Про вакантність ТРЦ та конкуренцію

За даними консалтингової компанії UTG, середня вакантність ТРЦ Києва, що працюють, за підсумками 2023 року склала 14,2%. «Якщо відкинути закриті магазини, то по Києву вакантність становить у середньому 14%, що вже вище за нормальний показник. А якщо ще взяти магазини закритих орендарів, то це приблизно 19,7%. Іншими словами, п’ята частина всіх торгових площ фактично закрита. У найближчій перспективі ми прогнозуємо великі проблеми із заповнюваністю об’єктів регіонального формату, де фактична вакантність вже становить понад 27%», – повідомили у UTG.

Водночас і конкуренція серед ТРЦ продовжує посилюватись: на 2024-25 роки до відкриття задекларовано ТРЦ White Lines, New Ray, April Mall, BalticSky, Ocean Mall, Lukiyanivka та інші об’єкти загальною площею понад 250 000 кв. м. А це може збільшити вакантність до 17% вже до кінця 2024 року, що призведе до поступового перерозподілу споживчих потоків між об’єктами, а також подальшого зниження орендних ставок.

Про відвідуваність ТРЦ

За 2023 рік середньодобовий показник відвідуваності зріс майже на 10%, але залишається на третину нижче, ніж до війни. Через повернення Zara трафік має збільшитися, але поки спрогнозувати чи вплине це на продажі – важко.

«Відкриття магазинів, швидше за все, призведе до того, що люди прийдуть подивитися. Трафік може зрости. Але чи буде він продуктивним, сказати складно. Люди люблять гуляти ТРЦ, але імпульсивних покупок стало значно менше. Люди зараз йдуть до магазинів більш свідомо. Можуть зробити кілька підходів у різні ТРЦ, подивитися, приміряти і потім вже зробити покупку», – розповів директор Kar Kat Fashion Ігор Забулонський  (розвиває в Україні бренди Springfield, Women’Secret, Pedro del Hierro). За його словами також серйозний удар для ритейлерів наразі – блокада українсько-польського кордону. Річ в тому, що товар довше йде, а собівартість та доставка зросли.

«Ціни для покупців ми піднімати поки що не можемо, адже купівельна спроможність залишається низькою. Але й нижче вони навряд чи будуть, бо у ритейлерів дуже суттєво впала прибутковість», – зазначив Забулонський.

Про пристосування ритейлу та девелоперів до нових умов

Як зазначають в UTG, багато девелоперів уже розпочали комплексну модернізацію своїх ТРЦ (Караван, ЦУМ, Метроград, Метрополіс, Квадрат Лук’янівка, Cosmo Multimall, Gorodok Gallery, Магелан, Globus, Мармелад, Dream Town, Silver Breeze, InSilver), інші ж запланували модернізацію найближчим часом.

А ритейлери змінюють асортимент. Забулонський каже, що наразі помітили дві тенденції – падіння  інтересу до купальників та зростання інтересу до спортивного одягу.

Також останнім часом на ринку з’являється все більше аутлетів та дискаунтерів. Так, наприкінці минулого року у столичному ТРЦ Караван Outlet відкрився мультибрендовий аутлет магазин Discounterra, а у ТРЦ Respublika Park – перший в Україні магазин польського рітейлера ССС Half Price. А в березні цього року стало відомо про відкриття одразу двох нових спортивних аутлет-магазинів New Balance та Arena у столичному ТРЦ Sofia Mall.

У UTG пояснюють, що зростання вартості життя змушує людей звертати увагу на те, скільки вони витрачають на товари другорядного значення, зокрема одяг.

Джерело – Новини.Live


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Chief Brand Officer мережі Родинна Ковбаска розповів, чому вирішили змінити програму лояльності та поділився, які мають...
time icon  
  132
Усі новини ринку