Підтримати своїх: ключові політики держпідтримки українських виробників від Мінекономіки

Підтримати своїх: ключові політики держпідтримки українських виробників від Мінекономіки

26.04.2024 11:45
  1398
Костянтин Симоненко

Заступниця  міністра економіки України Надія Бігун спільно з Асоціацією ритейлерів України представила основні цілі та методи програми держпідтримки “Зроблено в Україні”.

В ході онлайн-презентації новітньої програми підтримки українських виробників “Зроблено в Україні” заступниця міністра економіки Надія Бігун зробила короткий огляд основних напрямків такої ініціативи. Наприклад, про стимулювання попиту на вітчизняні товари та стимулювання інвестицій в реальний сектор і модернізацію виробництва, розвиток несировинного експорту. А також розповіла про мету комунікаційної кампанії “Усі в плюсі, коли зроблено в Україні”: медійні можливості для виробників і ритейлу. Додатково учасники заходу отримали відповіді на практичні питання стосовно реалізації цієї програми, зокрема про маркування продукції товарним знаком “Зроблено в Україні”, процесу залучення та певні юридичні аспекти. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Про ключові цілі

Всеукраїнська економічна платформа “Зроблено в Україні” спрямована на підтримку взаємодії між споживачами та виробниками, просування українських товарів і розвиток національної економіки, аби створити справді потужний бренд Made in Ukraine не тільки всередині країни, але й поза її межами. Оскільки це можливо тільки завдяки виробникам, держава може лише створити можливості аби спільними зусиллями досягти успіху. Платформою це названо тому, що в Мінекономіки досить багато є таких ініціатив, які направлені на підтримку споживання українських товарів та послуг. Бо, як показало дослідження Мінекономіки, навіть в 2023 році для наших людей вітчизняний товар – не перший у виборі. Оскільки існують більш міцні бренди made in Italy, Germany, France та інші. Відповідно, потрібно докладати системних зусиль, аби змінити цю ситуацію.

Другою складовою підтримки є стимулювання вітчизняних виробників. Якщо всі ці ініціативи спрацюють, ВВП країни може додатково збільшитися на 1%. Враховуючи, що в 2023 році економіка зросла на 5%, це п’ята частина минулорічного зростання. Фактично механіка процесу виглядає так: споживач купує товар, виробник маркує товар щоб його легше було знайти, а держава допомагає бізнесу виготовляти більше та краще.

Рекламна кампанія

Виходячи з того, що українці вже кілька років поспіль активно купують товари та послуги вітчизняних компаній, початково рекламна кампанія «Зроблено в Україні» направлена саме на них. По-перше, щоб підтримати цей тренд, коли стають модними кепки з тризубами або футболки з логотипом «I am Ukrainian». По-друге, щоб підсилити бажання обрати українське або змінити ставлення до українських товарів. Наступним кроком стане кампанія, розрахована на закордонні ринки, щоб бренд Made in Ukraine набув необхідного емоційного забарвлення та також спонукав іноземців купувати наші товари.

Додатково ця кампанія має змусити споживача замислитися, кому він платить свої гроші. За розрахунками Мінекономіки, в середньому по категорії товарів повсякденного споживання до 40% коштів, витрачених на покупку українського товару, повертається до бюджету країни. Натомість купівля, наприклад, іноземного сиру підтримує фермерів інших країн, які потім ще й блокують наш кордон.

Український кешбек

Окрім емоційного впливу є ще й економічні інструменти. Таким важливим елементом впливу є програма кешбеку при купівлі українських товарів. Вона почне працювати з середини поточного року, але перед тим має пройти рекламна хвиля, що має привчити споживачів звертати увагу на продукцію українського виробника та загалом на країну виготовлення товару. Повернення частини витрачених коштів при купівлі товару, зробленого в Україні, має підштовхнути до покупки тих, хто не дуже розуміється на економіці, але добре рахує свої гроші. Бо чим більше вироблено продукції та чим довший ланцюжок створення доданої вартості при виробництві в Україні, тим більше податків, робочих місць і тим краще почуває себе вітчизняна економіка.

Підтримка виробників

Зараз йде активна промоція програми підтримки як на телебаченні, так і на носіях зовнішньої реклами, а також йде digital-кампанія. Вже є досить багато компаній, які відгукнулися та самі допомагають просуванню через власні повідомлення про приєднання до програми.

Доєднатися до програми можна на порталі «Зроблено в Україні». Там можна скачати логотип та ознайомитися з бренд-буком цієї торгової марки, яка належить державі. Виробники можуть маркувати свою продукцію цим логотипом, а ритейлери можуть долучитися рекламними та інформаційними повідомленнями в торгових залах та відповідними позначками на полицях з українським товаром. Всі умови використання ТМ «Зроблено в Україні» визначаються наказом Мінекономіки від 3 квітня 2024 року №8288.

Окрім рекламної підтримки Мінекономіки вже запровадило низку економічних програм підтримки. Так, вже працює програма компенсації на купівлю сільгосптехніки – на неї в бюджеті на 2024 рік закладено 1 млрд грн. Аграрії можуть подати відповідну заявку в 20 банків-партнерів і отримати 25% компенсації вартості техніки. Так само буде працювати програма «Шкільний автобус» яка вже була минулого року (цьогоріч коштів вистачить на 500 автобусів), а також програма стимулювання будівельної галузі єОселя (план на 2024 рік – 12 000 іпотек). Держава допомагатиме придбати житло певним категоріям громадян, надаючи пільгові кредити під 3% та 7%. Ну і всім давно відома програма кредитування бізнесу «Доступні кредити 5-7-9». На них сумарно закладено 18 млрд грн.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку