
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


Які можливості надає штучний інтелект, зокрема для обслуговування клієнтів, покращення роботи відділу маркетингу та продажів, а також як запровадження Face ID в мережі Pizza Day сприяло гіперперсоналізованому підходу, якого так очікують клієнти.
Олег Бушев, CIO Pizza Day та Володимир Григоренко, інженер-консультант AWS Softprom виступили на RAU EXPO 2024 зі спільним кейсом про те, як впроваджували Face ID в мережі Pizza Day, щоб покращити користувацький досвід.
Спочатку з презентацією виступив Володимир Григоренко, розповів в цілому про можливості штучного інтелекту в ритейлі.
Generative AI заснований на великих Foundation Models (FMs). І ці сучасні моделі FMs надають чимало можливостей, а саме можуть аналізувати та генерувати текст як людина, розуміти та генерувати мову, розпізнавати зображення та розуміти складні закономірності в даних. Бізнес це може використати наступним чином: можливість автоматизувати складні процеси, покращити прийняття рішень, сприяти інноваціям та створювати більш персоналізований досвід клієнтів.
За прогнозами Garner та McKinsey&Company, Generative AI вплине на 80% цифрових робочих місць, в середньому очікується 30% зростання продуктивності, а 75% використання прийдеться на обслуговування клієнтів, маркетинг та продажі, розробку програмного забезпечення, дослідження та розробку нових продуктів.
Дослідження в одній з компанії, яка використовує ШІ, показало:
А очікування – зростання продуктивності обслуговування на 30-45%.
А очікування – зростання продуктивності маркетингу на 5-10%.
Amazon Business – дозволяє аналізувати та індексувати корпоративні дані з різних середовищ і давати запити до цих даних.
Amazon Developer – допомагає розробникам писати код.
Amazon Q in QuickSight – можна писати запити на побудову звітів та графіків.
Amazon Q in Connect – через спілкування з клієнтом через контакт-центр людина-агент отримує всебічну інформацію.
Amazon Bedrock – це новий сервіс для створення та масштабування програм генеративного ШІ, які можуть генерувати текст, зображення, аудіо тощо.
Наразі дуже популярний сервіс – це Amazon Personalize, який може активно використовуватися в ритейлі на вебсторінках компаній, а саме:
Ще один сервіс – Amazon Rekognition, тобто ідентифікація клієнта по обличчю. Сервіс може використовуватися для виявлення неприйнятного контенту, ідентифікації клієнта по обличчю та аналізу мультимедіа, розпізнавання міток та ознак зображень, порівняння обличчя, виявлення підозрілого контенту на зображеннях, розпізнавання знаменитостей тощо.
Далі виступ продовжив Олег Бушев та розповів, як разом з партнером компанією Soft Prom впровадили сервіс Amazon Personalize та клієнти отримали гіперперсоналізований підхід.
Pizza Day сьогодні – це про близькість до клієнта, про цифровий досвід і про гарячу піцу. Тож 70% проєктів компанії так чи інакше містять автоматизацію, оцифрування та діджиталізацію:
Наша місія – робити свято кожен день. І щодень на 210 торгових точках в 35 містах України обробляється понад 100 000 замовлень, а це 150 000 готових піц. Ми хочемо в найкоротші терміни надати клієнтам гарячий продукт і додати частку радості в його день. Зазвичай, в ритейлі звикли до такого: «Назвіть номер телефону». А як зробити цей процес швидше – замість виявлення потреби вже пропонувати клієнту те, що йому до смаку?
Тож ми в Pizza Day нічого нового не винайшли. Ми застосували технологію, яка є в смартфоні, протестували і масштабували на всю мережу. У кожному закладі є камера, яка за три секунди вже введе в програмне забезпечення номер телефону клієнта та покаже його вподобання. І завдяки нашому партнеру – Soft Prom, ми навчилися записувати відбиток обличчя клієнта, перетворювати його в цифровий код і зіставляти з записом в нашій базі даних.
І ми тепер розпочинаємо привітання не з банального: «Визначилися з вибором або чим допомогти?», а з сучасного: «Ірина, вам як зазвичай пепероні з додатковим дор блю і оплата картою?»
Такий гіперперсоналізований підхід для клієнта створює ту саму цифрову ауру Pizza Day.
Технологією користуються 7% наших клієнтів і цей відсоток з кожним тиждень росте більше. В окремому регіоні – місті Кривий Ріг – цей показник сягає 30%. Там знаходяться перші торгові точки, які проводили тести, і саме там покупці першими звикли до новинки.
Звісно, ми зустрічаємо заперечення, бачимо незручність у клієнтів і відчуваємо її через наш персонал за стійкою. Проте ми спостерігаємо і звикання до технології. Це дійсно швидше та зручніше для обох сторін.
Безумовно, ми використовуємо Face ID тільки за згодою покупця та не відмовилися повністю від класичної бонусної картки через номер телефону. Але зазначу, до приблизно 90-95% клієнтів надають згоду на використання Face ID.
Ми ще не знаємо, який буде ступінь проникнення технології та верхній відсоток її використання. Але вже зараз ми готуємо персональні пропозиції не тільки на основі історії покупок, а й на основі рекомендацій штучного інтелекту (Amazon Personalize).
А також маємо інші плани: