Депутати передумали підвищувати податки для компаній, які працюють в росії
Документ був повністю готовий до другого читання, але в останній момент голосування, як мінімум, відклали після наради членів фракції «Слуга народу» та представників Офісу президента.
Як пише видання Forbes.ua, 3 травня депутати Верховної Ради готувалися до розгляду законопроєкту щодо підвищення низки податкових платежів для компаній, які продовжують працювати на російському ринку. Законопроект №7232 був прийнятий у першому читанні 1 квітня. Серед ініціаторів – низка членів «фінансового» комітету Ради, у тому числі його керівники Данило Гетманцев («Слуга народу») та Ярослав Желєзняк («Голос»).
Ключова ідея – на 50% збільшити податок на прибуток, екологічний податок, а також ренту та податки на майно для компаній, які одночасно працюють на українському ринку та ведуть при цьому бізнес у РФ. Такі компанії, згідно з нормами законопроєкту, не можуть працювати в податковому режимі «Дія.City» та користуватися послугами «інвестнянь». У разі ухвалення законопроекту їх зобовʼяжуть вказувати в маркуванні та рекламі причетність до роботи на російському ринку.
Нововведення стосується компаній, якщо:
- їхніми засновниками чи кінцевими бенефіціарами є громадяни рф;
- вони отримують чи можуть отримувати дохід у росії.
За інформацією Forbes, в Офісі президента попросили депутатів поки що не ухвалювати законопроект, бо зараз він може більше зашкодити українській економіці, ніж компаніям, які співпрацюють із рф. Існує думка, що в такій редакції можна отримати мінус для українських споживачів, якщо з ринку підуть такі компанії, як Ашан або Leroy Merlin, і при цьому з росії вони все одно не підуть. Тому що для більшості іноземних брендів продажі в рф у кілька разів перевищують показники українського ринку.
Для прикладу, у 2020 році 113 магазинів у рф принесли французькій Leroy Merlin виторг у $4,8 млрд, аналогічний показник шести українських магазинів – $75 млн. У 2021 році бізнес у рф приніс німецькій Metro виручку в 2,4 млрд євро, близько 10% загального річного результату групи. Виручка компанії в Україні у 2020-му – еквівалент 619 млн євро. Але ідею з додатковим податковим навантаженням для бізнесу, який працює з рф, поки що не «ховають» остаточно.
Читайте також –
Чорний список: перелік міжнародних брендів, які продовжують працювати у росії