Панічний попит: які зміни сталися у поведінці покупців і що відбувається на ринку онлайн-торгівлі України

Панічний попит: які зміни сталися у поведінці покупців і що відбувається на ринку онлайн-торгівлі України

24.02.2023 08:45
  1723
Костянтин Симоненко

У своїй колонці для NV керівниця команди маркетингу маркетплейсу Prom.ua Юлія Новаченко проаналізувала основні тренди та драйвери українського e-commerce.

Інтернет-покупців менше, покупок — більше

У 2022 році кількість інтернет-покупців зменшилась на чверть, що закономірно, адже країну покинули мільйони українців. Водночас, люди, які залишилися, почали купувати онлайн значно частіше, ніж рік тому. З’явилося і чимало нових покупців, які вимушено змінили споживацькі звички через внутрішнє переміщення або через те, що звичних магазинів поруч просто більше немає. Так, раніше купували корм для кота в магазині у сусідньому будинку, а після переїзду замовляють зоотовари онлайн. Часто це ще й дешевше.

І це дуже важливо, адже ціни зросли, на відміну від рівня життя. Середній чек на Prom.ua зараз становить 1100 гривень, на 25% більше, ніж рік тому.

Тренд: товари «панічного попиту»

Традиційно популярні категорії товарів — одяг, дрібна і побутова техніка, дитячі товари — хоч і продовжують користуватись попитом, все ж кількість покупок у них дещо знизилась рік до року. Натомість, неймовірно затребуваними стали так звані товари «панічного попиту» — генератори, повербанки, стабілізатори енергії, кемпінгові ліхтарі, світловідбивачі тощо. Товари, які за нормальних умов купували тільки туристи і власники будинків на самозабезпеченні, за лічені дні після атак на критичну інфраструктуру України стали потрібні кожному. Також уже 11 місяців поспіль у топ затребуваних категорій на маркетплейсі тримається воєнторг — закуповують речі для армії волонтери і військові.

Безпека покупок – понад усе

За результатами наших досліджень, безпека онлайн-покупок – одна з головних причин покупок на маркетплейсі. За рік кількість безпечних онлайн-оплат через маркетплейс (через Prom-оплату) зросла у 3,5 рази. Надійніше так і продавцю, тому що ризик того, що покупець не прийде за замовленням у поштове відділення, знижується в порівнянні з післяплатою. Вище безпеки покупці оцінюють лише асортимент різноманітних товарів та ціни.

Драйвери e-commerce

Понад 70% підприємців, які продавали на Prom.ua до війни, відновили свою роботу. Тепер їх понад 40 000. Стійкість та гнучкість українських підприємців вражає нас. Багато хто з них змінив асортимент товарів, постачальників, міста, але продовжує працювати. І поки працюють підприємці, перевізники, поки в тилу й на фронті потрібні будь-які товари, ми робитимемо все, щоб їх було зручно купувати та продавати. Драйвери ринку e-commerce незмінні, це безпека покупок, дешева або безкоштовна доставка і високий рівень сервісу.

Безкоштовна або дешева доставка робить покупки по-справжньому вигідними. Це виклик для всіх маркетплейсів та онлайн магазинів, адже коли ціна доставки 10-20% вартості замовлення, покупець шукатиме альтернативи.

Клієнтський сервіс – швидкі відповіді та відправка товару, приємне спілкування, зручні оплати та прості умови повернення – база, до якої покупці звикли до війни і не збираються відмовлятися. Терплячості та емпатії стало набагато більше, проте очікування від сервісу не знижуються.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку