E-commerce в Україні: що варто знати про 7 млн покупців у мережі
Кількість інтернет-користувачів у країні досягла цифри 20 млн. З них 36% регулярно купують товари у мережі, а це близько 7 млн осіб. Тільки на платформі OLX за рік придбали більше 14,2 млн товарів.
Про те, як розвивається ринок електронної комерції в Україні – за результатами дослідження GfK.
Успішність формування українського е-commerce ринку сьогодні багато в чому залежить від розвитку маркетплейсів і сервісів оголошень. За даними аналітичного порталу Statista частка електронних продажів щодо всього обсягу світового ринку комерції у 2017 році склала 10,2%, що у грошовому еквіваленті дорівнює $2,3 трлн. А такі глобальні маркетплейси, як Alibaba, Amazon, eBay і Rakuten, згенерували приблизно 50% від усіх онлайн-продажів. За прогнозами експертів частка маркетплейсів та класифайдів зросте приблизно до двох третин у найближчі п’ять років.
Дослідження GfK в Україні за квітень 2018 року показало, що лідером у сегменті інтернет-аукціонів і сервісів оголошень вже який рік залишається класифайд OLX.
27% опитаних, називаючи інтернет-сайти для здійснення покупок, в першу чергу згадали OLX. Це на 43% більше ніж у інших маркетплейсів у рейтингу.
За даними аналітичної служби ресурсу, за півроку на OLX зареєструвалося понад 4,2 млн нових продавців, а відвідуваність платформи у порівнянні з червнем 2017 року зросла на 12%. Кожен другий інтернет-користувач в Україні заходить на OLX мінімум раз на місяць.
Як же виглядає український онлайн-споживач 2018?
Згідно з дослідженням GfK, найбільш активними онлайн-шоперами виявилися мешканці Київської області. При цьому гендерне співвідношення серед покупців в Україні практично рівне: кількість чоловіків – 48%, а жінок – 52%. Найчастіше споживачі у мережі – це люди з повною вищою освітою віком 26-35 років. Середній прибуток на одного онлайн-покупця становить 4 978 грн, але в той же час чверть з них не працює.
51% покупців сьогодні воліють здійснювати покупки через спеціально встановлені додатки. Лідерами у цій сфері в Україні є OLX і Aliexpress. За статистикою, користувачі дадатку olx.ua використовують переважно девайси на Android. Володарів айфонів серед тих, хто вважає за краще купувати через смартфони, майже в 3,5 рази менше.
Що стосується вподобань українців, дослідження GfK показало, що жінки найчастіше купують одяг, косметику, взуття, аксесуари, товари для дітей, побутову хімію та книжки. Чоловіки у більшості випадків купують цифрову техніку, особливо цікавляться смартфонами і автотоварами.
Загалом, за півроку кількість придбаних товарів на OLX склала майже 7,3 млн. Найбільш затребуваними виявилися товари для дітей, електроніка та одяг.
Що найчастіше купують в Інтернеті?
За даними GfK, 65% онлайн-покупців здійснювали від 5 до 20 покупок в Інтернеті за останній рік, а 18% – більше 20 покупок за рік.
Найпопулярнішою категорією товарів серед споживачів у мережі виявилася побутова техніка та електроніка (смартфони, планшети, ноутбуки), включно з аксесуарами (клавіатури, мишки тощо) та дрібну побутову техніку (міксери, фени, праски тощо). Друга категорія товарів за популярністю – одяг, в той час як третє місце зайняли: косметика і парфумерія, взуття, аксесуари та подарунки.
Дослідження також показало, що обираючи конкретний сайт для здійснення покупки, споживачі у першу чергу звертають увагу на: пропозицію найнижчої ціни (важливо для 57% онлайн-покупців), позитивний досвід покупки на цьому сайті (48%), наявність необхідного товару (47 %).
Результати дослідження GfK підтверджують і дані OLX. У топі найпопулярніших категорій товарів серед українців на платформі – дитячий світ, електроніка, а також мода і стиль.
Найменше за рік на ресурсі купували нерухомість і транспорт – найдорожчі товари. Чого не скажеш про супутні покупки – запчастини для автомобілів і товари для будинку.
Читайте также –
E-commerce в соцмережах: факти, цифри і особливості поведінки користувачів (інфографіка)