
На які товари збільшився попит за три роки повномасштабної війни: аналітика Rozetka


Власник мережі гіпермаркетів Ultramarket Олег Вишняков про тектонічні зрушення, що сталися на українському ринку роздрібної торгівлі
Цей матеріал доступний російською мовою
У своїй колонці для НВ власник мережі гіпермаркетів Ultramarket (Мегамаркет), консул Держави Ізраїль у Західному регіоні України Олег Вишняков відзначив п’ять основних тенденцій та змін, що сколихнули ринок цього року.
Останнім часом одні гравці на ринку активно розширюються, інші навпаки закривають свої магазини. Когось «з’їв» вплив пандемії, інші знайшли в коронакризі нові можливості.
Недовга історія російської мережі Мере. Секретар Ради національної безпеки та оборони Олексій Данилов заявив, що російська мережа супермаркетів Mere з 15 жовтня не може працювати на території України, бо проти неї запроваджено санкції. Все почалося з того, що російська мережа вийшла із заявою про відкриття 40 магазинів в Україні. Тоді ж повідомлялося, що мережа планує відновити роботу свого магазину у Миколаєві. На той момент у РНБО виключили таку можливість і пообіцяли «вжити заходів» щодо міської влади, яка віддаватиме преференції російському бізнесу. Через деякий час РНБО фактично внесла до «чорного списку» проект власників російської мережі Светофор, що належить бізнесменам із Красноярська Сергію та Андрію Шнайдерам. У результаті історія Mere в Україні закінчилася, навіть не розпочавшись.
Сумний кінець Фуршету. Фуршет був піонером на ринку системного продуктового рітейлу України і довгий час успішно розвивався та демонстрував зростання як за кількістю магазинів, так і за продажами. Однак потім щось пішло не так, і мережа опинилася на межі закриття. На початку цього року власники оголосили про банкрутство та почали продавати свої активи. Скандал навколо багатомільйонних боргів не вщухає й досі. І якщо говорити про тектонічні зрушення на ринку, то більшою мірою вони сталися саме через закриття Фуршету. Адже продаж активів цієї мережі призвів до значного розширення іншої мережі.
Перетворення Мегамаркету на Ultramarket. Після 20 років існування Мегамаркет стає Ultramarket. Цього року було проведено ребрендинг двох гіпермаркетів і відкриються ще два нові магазини до кінця року.
Причина ребрендингу проста — зараз супермаркети мають давати більше, ніж раніше. І ребрендинг Мегамаркету, і відкриття магазинів під новим брендом дозволили змінити ідеологію та вдихнути нове життя у старий бренд.
Сьогодні в ціні не тільки якість на полицях, хрумка свіжість у кошику покупок за розумними цінами. Важлива також атмосфера, де люди купують продукти. Ось чому цей крок був очевидним.
В Україні вже найближчим часом може з’явитись найбільша європейська мережа супермаркетів Lidl. Вона стане конкурентом АТБ, але при цьому може призвести до швидкого закриття ЕКО маркету та Велика кишеня. Про це йдеться у аналізі профільного ресурсу Fruit-Inform.
Як правило, Lidl займає лідируючі позиції за цінами, але зробити це в Україні буде непросто. Вже точно складніше, ніж у Польщі. Це зумовлено тим, що за оцінками EastFruit, лише 26% усіх овочів та фруктів продається через мережі супермаркетів, а 74% товарообігу – це реалізація на ринках, у плодоовочевих кіосках та вулична торгівля.
Купівля мережі міні-маркетів нафтовим оператором. Напевно, багатьох здивував сам факт можливої покупки мережі міні-маркетів КОЛО нафтовим оператором ОККО.
У червні 2021-го мережа КОЛО досягла позначки 250 магазинів. Приблизно в цей час почалися переговори щодо її продажу. З чуток, переговори розпочалися на початку літа і мають бути вже на фінальній стадії. Швидше за все вони продають весь бізнес.
Fozzy Group випередила АТБ. Fozzy Group відкрила найбільшу кількість нових магазинів у першій половині 2021 року порівняно з іншими найбільшими роздрібними мережами України. Дослідження GT Partners Ukraine.
Згідно з дослідженням, Fozzy Group відкрила 49 магазинів та потіснила колишнього лідера торішнього рейтингу — АТБ — одразу на третє місце з показником 39 нових торгових точок.
Стрімкий прорив М’ясомаркету. У МХП повідомили, що намір компанії у 2021 році – 150 нових торгових точок, що з урахуванням відкритих торік 52 магазинів розширить торгову мережу М’ясомаркет до 200 магазинів. Тому можна назвати цю мережу джокером на ринку, оскільки мало хто очікував, що вони почнуть так швидко розширюватися, займаючи перші місця за темпами зростання.
Сьогодні конкуренція у рітейлі — на піку. Покупці стали вимогливими та розбірливими. Вони хочуть отримувати пропозицію, яка відповідає їх запитам. Рітейлери, усвідомлюючи це, розширюються у нових форматах або закриваються, розуміючи, що не можуть відповідати потребам покупців. І це найголовніший тренд 2021 року і наступного, гадаю, теж.
Джерело: НВ Бизнес
Читайте також –
Олег Вишняков, Ultramarket: 7 спостережень про те, як змінюється український продуктовий роздріб