Українська у житті та у пошуку: доля пошукових запитів української зростає, і майже сягнула 30%. Дослідження Promodo

Українська у житті та у пошуку: доля пошукових запитів української зростає, і майже сягнула 30%. Дослідження Promodo

06.11.2023 08:45
  499
Дарія Осіїк

У 2023 майже 30% користувацьких запитів в онлайні україномовні, тоді як у 2021 ця цифра становила лише 15-19% від загального обсягу запитів.

А у деяких нішах взагалі раніше майже повністю панувала російська. І тренд продовжує зростати, що свідчить про зміну у вподобаннях споживачів. Такі дані у своєму звіті представила SEO-команда Promodo. 

У 2023 році українці гуглили «іграшки» на 83% частіше, ніж торік, в той час, як «игрушки» навпаки — рідше на 18%. 

«Наша SEO-команда постійно відстежує ситуацію на ринку — й від початку повномасштабного вторгнення помітила значне зростання запитів українською. Аби оперувати точними цифрами — ми проаналізували 341 000 комерційних запитів у восьми різних нішах: Електроніка, Косметика, Дитячі товари, Зоотовари тощо», каже SEO Team Lead Promodo Владислав Трішкін.

Фахівці відстежували динаміку саме комерційних запитів, тобто таких, за якими користувачі шукають товари, які хочуть купити. Висновок? Бізнесу варто приділяти ще більше уваги україномовній версії сайту. Адаптуватися до запитів зростаючої україномовної аудиторії в онлайн-середовищі та використання точні й локалізовані переклади.

«Придбати вішак, плечики чи тремпель… Онлайн-магазинам варто приділяти оптимізації україномовної версії ще більше уваги. Не варто робити машинні переклади, треба враховувати регіональність та орієнтуватися на назви чи терміни, які користувачі найчастіше використовують, коли гуглять. І робити це варто зараз, бо конкуренція зростає. Таким чином український користувач швидко знаходитиме бажані товари, а інтернет-магазини — отримуватимуть додатковий прибуток», — підкреслює Владислав Трішкін. 

У 2021 у сегменті «Електроніка» панувала російська — понад 90% усіх пошукових запитів. Проте зараз ситуація змінюється — з 89К проаналізованих запитів частка українськомовних становить 17%. Зросла частка запитів українською й у ніші «Косметика»: з 17,7% у 2021 до 28,7% сьогодні. Показовий приклад: частотність російськомовного запиту «краска для волос» цього року впала на 18,2%, а от «фарбу для волосся» українські користувачі шукали на 125% частіше. 

Позитивна динаміка спостерігається й у ніші «Дитячих товарів», де кількість запитів українською зросла з 27% до 47,8%. А у категорії «Медицина» гуглити українською стало на 30% більше користувачів.

Якщо бажаєте ознайомитися з цифрами по усім іншим нішам — завантажуйте повний звіт


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку