
У магазині Будинок Іграшок встановили найбільшу 3D-вітрину Sylvanian Families у Східній та Центральній Європі


Штучний інтелект стає потужним каналом продажів. У ChatGPT з’явилася функція онлайн-шопінгу — і це не дивно: кількість запитів щодо вибору товарів перевищила мільярд на тиждень. Бізнес, який першим зрозуміє, як ефективно працювати з ШІ-асистентами, отримає конкурентну перевагу.
Команда Admitad Україна дослідила цей тренд, і ще рік тому штучний інтелект у чатах здавався лише цікавою забавкою. Сьогодні — це реальний інструмент продажу. У деяких компаніях вже зараз 5–10% нових заявок надходить саме з чатів, де користувачі консультуються з ШІ.
Варто зазначити, що OpenAI, розробник ChatGPT, офіційно запустив функцію онлайн-шопінгу: користувачі можуть обрати товар, отримати рекомендації й одразу перейти до покупки. Рекомендації ґрунтуються на вподобаннях користувача, відкликаннях та не є рекламними — вони формуються органічно.
За даними OpenAI, понад 800 млн користувачів щотижня звертаються до ChatGPT. Протягом року компанія планує перетнути позначку в мільярд. Інші великі гравці — Perplexity, Gemini, Claude — також демонструють стрімке зростання. Загальна аудиторія ШІ-чатів перевищує 1,2 млрд користувачів.
Для українських бізнесів це новий шанс: ШІ-асистенти вже використовуються не лише у сфері B2C. За даними Forrester, понад 90% B2B-рішень ухвалюється з використанням ChatGPT. У секторі B2C понад 17% зумерів дізнаються про нові продукти саме в ШІ-чатах, серед мілленіалів — до 20%.
Користувачі формулюють запити типу «Порадь найкращі бездротові навушники 2025 року». ШІ формує добірку, вказує бренди, дає лінки на джерела. Користувач аналізує, порівнює і — купує. Іноді достатньо простої згадки бренду: вона працює як рекламний щит.
ШІ також може:
Успішні бренди вже працюють над тим, аби їхні продукти з’являлись у відповідях ШІ. Як у SEO — перемагає той, хто почав раніше. Основні стратегії в цьому випадку:
ШІ не реагує на банери чи рекламу — лише на інформативний і релевантний контент. Пишіть, знімайте, записуйте — текст, фото, відео, аудіо.
Також варто:
Ринок ШІ-продажів в Україні лише починає розвиватись. Ті, хто першими вийдуть в лідери — отримають найбільшу вигоду. Уже до кінця 2025 року ШІ-асистенти зможуть генерувати до 10–20% усіх звернень клієнтів до компаній. І це лише початок.