Як бізнесу продавати через ChatGPT: аналітика від Admitad

Як бізнесу продавати через ChatGPT: аналітика від Admitad

Сьогодні
  212
Оксана Дудка

Штучний інтелект стає потужним каналом продажів. У ChatGPT з’явилася функція онлайн-шопінгу — і це не дивно: кількість запитів щодо вибору товарів перевищила мільярд на тиждень. Бізнес, який першим зрозуміє, як ефективно працювати з ШІ-асистентами, отримає конкурентну перевагу.

Команда Admitad Україна дослідила цей тренд, і ще рік тому штучний інтелект у чатах здавався лише цікавою забавкою. Сьогодні — це реальний інструмент продажу. У деяких компаніях вже зараз 5–10% нових заявок надходить саме з чатів, де користувачі консультуються з ШІ.

Варто зазначити, що OpenAI, розробник ChatGPT, офіційно запустив функцію онлайн-шопінгу: користувачі можуть обрати товар, отримати рекомендації й одразу перейти до покупки. Рекомендації ґрунтуються на вподобаннях користувача, відкликаннях та не є рекламними — вони формуються органічно.

За даними OpenAI, понад 800 млн користувачів щотижня звертаються до ChatGPT. Протягом року компанія планує перетнути позначку в мільярд. Інші великі гравці — Perplexity, Gemini, Claude — також демонструють стрімке зростання. Загальна аудиторія ШІ-чатів перевищує 1,2 млрд користувачів.

Для українських бізнесів це новий шанс: ШІ-асистенти вже використовуються не лише у сфері B2C. За даними Forrester, понад 90% B2B-рішень ухвалюється з використанням ChatGPT. У секторі B2C понад 17% зумерів дізнаються про нові продукти саме в ШІ-чатах, серед мілленіалів — до 20%.

Як це працює

Користувачі формулюють запити типу «Порадь найкращі бездротові навушники 2025 року». ШІ формує добірку, вказує бренди, дає лінки на джерела. Користувач аналізує, порівнює і — купує. Іноді достатньо простої згадки бренду: вона працює як рекламний щит.

ШІ також може:

  • порівняти товари,
  • знайти відгуки та промокоди,
  • виділити сильні та слабкі сторони продукту.

Успішні бренди вже працюють над тим, аби їхні продукти з’являлись у відповідях ШІ. Як у SEO — перемагає той, хто почав раніше. Основні стратегії в цьому випадку:

  • Сильне SEO, зокрема у Google і Bing (важливо: саме Bing надає інформацію ChatGPT).
  • Розміщення контенту на авторитетних платформах — ЗМІ, форумах, блогах.
  • Присутність у ТОП-добірках на зразок «10 найкращих CRM-систем».

Контент має бути корисним

ШІ не реагує на банери чи рекламу — лише на інформативний і релевантний контент. Пишіть, знімайте, записуйте — текст, фото, відео, аудіо.

Також варто:

  • Створювати експертні сценарії для взаємодії з ШІ (фінансові, психологічні, маркетингові тощо).
  • Аналізувати логіку клієнтів у чатах: наприклад, через Perplexity видно, які джерела та ключові слова використовує бот.

У підсумку

Ринок ШІ-продажів в Україні лише починає розвиватись. Ті, хто першими вийдуть в лідери — отримають найбільшу вигоду. Уже до кінця 2025 року ШІ-асистенти зможуть генерувати до 10–20% усіх звернень клієнтів до компаній. І це лише початок.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку