Головна > Досвід > Нові формати > Оновлена класика: найбільший Фокстрот в Україні після реновації (фотоекскурсія)
Оновлена класика: найбільший Фокстрот в Україні після реновації (фотоекскурсія)

Оновлена класика: найбільший Фокстрот в Україні після реновації (фотоекскурсія)

В кінці жовтня відбулося відкриття двоповерхового супермаркету Фокстрот у Києві, на проспекті Степана Бандери, 21. Що пропонує новий флагман і найбільший за площею та асортиментом магазин бренду в столиці любителям техніки та гаджетів.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Омніканальна мережа Фокстрот продовжує відкриття нових і реновацію вже працюючих магазинів. Темпи вражаючі: з початку року рітейлер запустив в роботу 19 торгових точок в 14-ти містах України, а в цілому в рамках ребрендингу оновив вже 37 об’єктів. Причому під оновленням слід розуміти не просто заміну вивісок, торгового устаткування, інтер’єру і так далі. В даному випадку реновація – кардинальна зміна як зовнішнього вигляду, так і внутрішнього наповнення магазину: комунікацій, обладнання, асортименту, зонування і багато іншого.

Черговим оновленим супермаркетом став Фокстрот на Почайні в Києві – за адресою проспект Бандери, 21. Це один з найстаріших магазинів бренду в столиці: він почав роботу ще у 2001 році, і з тих пір став популярним місцем для покупок серед киян. Більш того – після перевідкриття він став і найбільшим об’єктом мережі по всій Україні – його площа перевищують 2700 кв. м, а асортимент налічує більше 5500 SKU тільки в торговому залі, й набагато більше – на віртуальних торгових полицях. Чому обрали саме таке технічне рішення, в чому особливості оновленого Фокстрот на проспекті Бандери, які оригінальні зони облаштовані та сміливі ідеї втілені – в ході екскурсії по магазину кореспонденту RAU показували та розповідали Юрій Євса, операційний директор, і Леся Нікуліна, начальник відділу торгового маркетингу омніканальної мережі Фокстрот.

«Звичайно, такі розміри й асортимент вражають. Але це далеко не найважливіше, що є у магазині. При розробці концепції вся команда прикладала колосальні зусилля, створювала, пропонувала та відкидала різні варіанти, поки нарешті не знайшли рішення, яке, як ми впевнені, викличе фурор, і Фокстрот у новому форматі завоює лояльність покупців. Не хотілося відкрити стандартний магазин в новій «обгортці», хотілося щось принципово нове, дійсно унікальне, починає екскурсію Юрій Євса.

Ми вже накопичили досвід реалізації різних проектів з оновлення наших магазинів, і в цьому супермаркеті змогли втілити найкраще з усіх ідей і пропозицій. Результат перевершив навіть наші очікування. Залишилося дізнатися, як кияни оцінять новийстарий Фокстрот».

Концепція цього магазину спочатку враховувала не дуже стандартне для мережі планування: два поверхи. Тому особливу увагу приділили зонуванню та спрощення навігації. Розподілили товари так, щоб споживач міг отримати максимальний вибір в одній локації, а не витрачав час, переходячи від стенду до стенду. Наприклад, біля входу облаштували брендові зони провідних виробників смартфонів: тобто відвідувач відразу в одному місці зможе порівняти переваги, особливості та ціни на останні моделі техніки, вибрати аксесуари, отримати професійну консультацію тощо.

«Перший поверх ми розділили на зону digital і зону IT. Ми відійшли від стандартної викладки товарів: коли на одному столі є сусідами техніка різних брендів – їх залишилося всього пару штук. Все інше – це міні-шоу-руми, зони топових брендів, де пропонуються новинки, є можливість протестувати гаджети, вивчити, перевірити. Це зроблено в першу чергу для споживачів, які вже знають, який бренд вони хочуть, але ще не визначилися з моделями. А розташування бренд-зон поруч одна з одною дозволяє порівняти й схожі за функціоналом моделі різних виробників в самих різних цінових категоріях», – продовжує розмову Леся Нікуліна.

Також виділили зону товарів для гейминга. І це не просто окремий простір, окреме колірне та світлове рішення. Тут пропонуються всі найостанніші рішення для фанатів ігор: ноутбуки, системні блоки, монітори, ергономічні миші, аксесуари і так далі. Це полегшує порівння та вибір найоптимальніших поєднань різної техніки.

Облаштували й зону PlayStation. Це одна з найбільших тематичних зон для одного продукту в принципі в Україні. Любителі бренду тут знайдуть все необхідне, в тому числі останні новинки зі світу ігор, новітні приставки, та самі технологічні аксесуари. А пропустити її неможливо завдяки оригінальному оформленню.

Що ще унікального на першому поверсі й на що звертали увагу при розробці концепції магазину: Фокстрот – омніканальна мережа. Тому дуже важливо, щоб відвідувачі, які оформили покупку онлайн, відразу бачили де забрати товар, а не ходили по магазину в пошуках точки видачі замовлень. Так що центральна алея веде прямо до сервісній зоні, де менеджери видадуть покупку, при необхідності – допоможуть її протестувати та налаштувати. А якщо клієнт захоче придбати щось ще: відразу оформлять покупку за готівковий або безготівковий розрахунок або навіть в кредит через представників банків-партнерів.

У цьому магазині представлені не тільки звичні для мережі товари. Завдяки великій площі, розробники концепції змогли розширити асортимент і запропонувати гостям познайомитися з нестандартними для Фокстрот категоріями техніки. Наприклад, облаштували демонстраційну зону аудіотехніки для автомобілів. Партнер – компанія Gazer – навіть встановила інтерактивну кабіну для тестування: тут покупець зможе оцінити зручність управління аудіотехнікою, протестувати різні новинки, зрозуміти, як будуть звучати колонки в його авто тощо. Зрозуміло, на допомогу завжди готовий прийти продавець-консультант.

«У магазині з великою торговою площею у нас з’явилося більше можливостей для демонстрації товарів як популярних брендів на ринку, таких як Samsung, Sony, LG, так і новіших для ринку України Gazer, KIVI, Hisense. Це дозволяє дати покупцеві більше можливостей для вибору», каже Леся Нікуліна.

Окрема історія: можливість прямо в торговому залі замовити товар з інтернетмагазину. По всій локації розміщені пункти, де відвідувач сам або за допомогою консультанта може ознайомитися з усім онлайнасортиментом мережі, вибрати вподобану модель, якщо вона не представлена в магазині фізично, й оформити покупку. Все робиться буквально «в два кліка».

Щоб виділити цей магазин серед інших Фокстрот, зважилися на експерименти в інтер’єрі. Тут використовуються абсолютно інші світлові рішення, зробили акцент на популярні товари, щоб стенди відразу привертали уваги споживачів, особливо молодих.

Другий поверх зустрічає гостей центральним сервісним хабом, де зібрані всі ключові функції. Тут і зона розрахунку, і консультації, і фахівці з налаштування техніки, а також кредитний відділ банків-партнерів. Все поруч, і нічого шукати по залу не потрібно.

«При плануванні ми спеціально приділили особливу увагу створенню відчуттявільного простору”. Ледь піднявшись по ескалатору, покупець, не сходячи з місця, може відразу оглянути весь поверх, побачити цікавий для його товар, і, не витрачаючи час на пошуки, йти прямо туди», зазначає Юрій Євса.

Також біля центрального сервісного хаба знаходиться лаунджзона. Тут можна безкоштовно випити кави, відпочити, зарядити гаджети, або навіть посидіти на стилізованій гойдалці в оточенні зелених рослин. Своєрідний «живий куточок релаксу» серед техніки.

У всіх магазинах нового формату мережі Фокстрот адміністрація завжди перебуває прямо в торговому залі, а не в окремих кабінетах в закритій для відвідувачів зоні. Так що будь-які питання можна вирішити швидко, без проблем і без втрати додаткового часу.

На другому поверсі реалізовано багато оригінальних проектів. Розміри магазину дозволили обладнати 22 шоуруми, і 81 брендзону різних видів техніки. Наприклад, змогли представити широкий асортимент кавимашин: від професійних до найпростіших.

І навіть зновутаки вперше в історії мережі Фокстрот запропонувати клієнтам покупку не тільки кавамашин і аксесуарів, а й ще зернової кави. Так що тепер все необхідне для приготування напою можна купити в одному відділі.

Аналогічна історія з пилососами, технікою для догляду за одягом і так далі: в декількох рядах продається обладнання самого різного рівня. Більш того – для пилососів, наприклад, спеціально змоделювали 12-метрову демонстраційну зону з різними варіантами покриття, щоб при бажанні покупець міг перевірити товар і переконатися, наскільки його вибір вдалий. У магазинах меншої торговельної площі влаштувати таку зону досить важко.

Тим більше, що в асортименті представлено багато варіантів smartтехніки, в якій покупцям без допомоги консультантів буде складно розібратися. А так за допомогою продавця-консультанта можна провести тестдрайв, і ознайомитися з усіма можливостями приладу, дізнатися його особливості та функціонал.

Ще «фішка»: своєрідний музей «техніка в розрізі». У різних місцях в залі встановлені стенди, де наочно показано, як працює та чи інша техніка кліматичний комплекс або кухонний комбайн.

«У рамках простору магазину можна зустріти shopinshop: шоуруми певних брендів, повністю відтворюють інтер’єр кухні або іншої домашньої локації. Тут можна відразу побачити, як буде виглядати вбудована техніка на вашій кухні, отримати готове рішення «під ключ», вибрати весь набір побутової техніки», акцентують увагу співрозмовники.

Наприклад, shopinshop торгової марки Beko займає 100 кв. м, кількість представлених продуктів близько 50 одиниць техніки. Після зняття коронавірусних обмежень тут планується проведення майстеркласів по знайомству з технікою, можливо навіть заняття з провідними шефкухарями, так як тут представлено все необхідне для готування. За винятком їжі та приправ.

Аналогічна зона є і у бренда Samsung, причому тут можна ознайомитися не тільки з плитами, мікрохвильовими печами, холодильниками чи витяжками, але й з шафами для чищення та дезінфекції одягу, багатофункціональними пральними машинами, двухфазовость плитами, та іншим.

Наступний shopinshop: домашні кінотеатри та акустичні системи для будинку. На затишному дивані можна уявити себе вдома, і змоделювати перегляд останнього блокбастеру в колі сім’ї. Щоб краще оцінити акустику, на підлогу демонстраційної зони магазину постелили ковролін.

Асортиментний ряд даного магазину максимально розширено, включає товари, яких немає в матриці інших магазинів мережі, а покупець має можливість придбати цей товар тільки онлайн. Це дає можливість демонструвати більш ексклюзивні лінійки товарів брендів.

«Поки що триває наповнення торгового залу, причому частину товарів уже розкупили в дні технічного відкриття, що стало для нас приємною несподіванкою. Але найбільший магазин мережі Фокстрот вже готовий приймати покупців, щоб запропонувати їм новий рівень клієнтського досвіду, нові «фішки», оригінальні рішення та найбільший вибір найрізноманітнішої техніки», резюмує Юрій Євса.

Читайте також –

Олексій Зозуля, Фокстрот: Удвічі виросла кількість покупців, що міксують онлайн та офлайн-способи покупки

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора