Олена Аннєнко, EVA: Як працює гіпермаркет краси від лінії магазинів EVA

Олена Аннєнко, EVA: Як працює гіпермаркет краси від лінії магазинів EVA

03.07.2023 08:45
  1188
Дарія Осіїк

Директор департаменту електронної комерції ТОВ «РУШ» (керуючої компанії мережі EVA та EVA.UA) Олена Аннєнко про перетворення інтернет-магазину EVA.UA на гіпермаркет краси. 

Найбільша в Україні мережа з продажу парфумерії, косметики та товарів для дому — EVA — перетворила інтернет-магазин EVA.UA на гіпермаркет краси. У ньому — нові категорії товарів, біля 100 000 найменувань продукції для краси, здоров’я, дітей та для дому. За словами директора департаменту електронної комерції ТОВ «РУШ» (керуючої компанії мережі EVA та EVA.UA) Олени Аннєнко, це лише перший крок. Компанія весь час працює над розширенням асортименту, за два місяці запропонує клієнтам новий мобільний додаток і ще за деякий час — додаткові сервіси. Як компанія перебудовує власну стратегію розвитку в онлайн, що пропонує клієнтам, яку вибудовує цінову стратегію — Олена розповіла в інтерв’ю NV. RAU публікує головні тези цього матеріалу.

Про позиціонування інтернет-магазину як гіпермаркету краси

Інтернет-магазину EVA.UA майже шість років і його ми створювали як онлайн-майданчик з великим охопленням, максимальним покриттям та орієнтуючись на тенденції ринку. За роки успішної роботи у нас сформувалось 2 млн лояльних клієнтів, які роблять покупки на сайті. Якщо в магазині EVA покупець може вибрати необхідну продукцію із 17 000 пропозицій, то на сайті йому доступні вже біля 100 000 найменувань.

Ми у EVA довго дискутували, чи розвивати онлайн-платформу під власним брендом. І навіть думали про іншу назву. Однак зрозуміли, що це буде неправильно для довгострокової стратегії, тому віддали перевагу відомому в Україні бренду. І зараз повинні розповісти, чим саме відрізняємось від магазинів EVA. Та маємо добудувати іміджеві елементи.

Ми довго думали, як правильно розповісти нашим клієнтам, а це понад 7 млн людей з активними картами лояльності, про те, що EVA.UA — це не лише про ті товари, які можна побачити у магазині. У нас є все, що потрібно для краси, для догляду за домом, здоров’я та дітей. У майбутньому плануємо розвивати інші ринкові сегменти, але поки фокусуємось на цих чотирьох групах.

Гіпермаркет — це прямолінійне наше повідомлення для клієнтів. Розповідаємо, чим EVA онлайн відрізняється від офлайн-магазинів. Останні – невеликої площі, знаходяться поруч та пропонують усе необхідне. А от EVA в онлайні – це великий гіпермаркет, де є все в чотирьох категоріях. Ключовий наш напрям — товари для краси.

Про пропозицію для професіоналів

Наш онлайн-простір розрахований на кілька сегментів — EVABeauty, EVAPro, EVAPremium та EVAHealth. Ми хочемо надати — як звичайному клієнту, так і салону, майстру — доступ до широкого асортименту за найкращою ціною. Декілька разів на день проводимо переоцінку, порівнюючи наші пропозиції з рештою на ринку.

Зараз на платформі ми не надаємо додаткового сервісу майстрам — це наступний крок. У нас будуть сервіси, спрямовані на навчання. З’являться модулі, які допоможуть розвиватися майстрам-початківцям та тим, хто хоче підвищити свій професійний рівень. Майстри зможуть отримувати продукти, які не представлені в Україні. І разом із ними матимуть доступ до широких навчальних модулів.

Це і сервіси, які допоможуть масштабувати бізнес у б’юті-салонах або окремих майстрів. Наприклад, онлайн-продукти, які дозволять легше керувати записами, залучати аудиторію тощо. Тобто пропонувати технічну підтримку. Такі сервіси формуються не тільки для ринку б’юті, але й для інших сегментів.

Про продукти в розділі EVAPro та відмінність від продуктів в розділі EVABeauty 

Це продукти як для професіоналів, так і для звичайних клієнтів. Відмінність від EVABeauty полягає у тому, що в цій категорії представлені продукти для професійного догляду зі США, Японії та Кореї. Ми весь час намагаємось знаходити та пропонувати нашим клієнтам продукти, яких немає в Україні.

Окрім того, в гіпермаркеті з’явились товари преміального сегменту — їх немає у звичайному магазині EVA. І мова йде не лише про товари для догляду, тут представлена декоративна косметика, парфумерія та інше. У розділі EVAHealth можна знайти товари для здоров’я, однак мова не йде про рецептурні препарати.

У нас чимало ексклюзивних продуктів. Працюємо з корейським ринком, він, як і японський, — дуже інновативний. Американські та європейські бренди зазвичай представлені у високому ціновому сегменті. Корея та Японія працюють з усіма сегментами та пропонують товари преміальної якості за нижчими цінами.

Про доставку

70% замовлень клієнти хочуть забрати в точках видачі EVA, які розташовані у магазинах. Також товар можна забрати у відділенні Нова пошта або Укрпошта. Запускаємо й власну кур’єрську службу, послуги якої поки тестуємо у Києві. Після завершення тестування кур’єрської служби у Києві плануємо відкрити її і в інших великих українських містах.

Основну кількість замовлень доставляємо за два-три дні, однак прагнемо скоротити цей період до одного дня. Зараз коректуємо роботу нашої логістичної інфраструктури, щоб досягнути своєї цілі.

Про нові проекти та зростання частки інтернет-магазину в продажах EVA

Наступним великим релізом для нас стане запуск нового мобільного додатку EVA, який має з’явитись за два місяці. Це буде онлайн-вітрина з усіма сервісами та можливостями, які дозволять покупцю отримати найбільш зручний клієнтський досвід.

Наше ключове завдання — розширення асортименту. Зараз в нашому гіпермаркеті, як я вже зазначала раніше, представлено понад 100 000 товарів. І це лише перший крок. Ринок онлайну відрізняється від звичайного магазину величезним асортиментом, довгою полицею та можливістю гортати униз та розглядати пропозиції. І саме це визначає нашу стратегію — фокус, дії, плани щодо розширення асортименту та логістичної інфраструктури. Роботу над цими завданнями ми не зупиняли навіть після повномасштабного російського вторгнення.

Як я вже зазначала, ще один наш пріоритет — це швидкість. Ставимо за ціль поставляти продукцію того ж дня або наступного.

Інтернет-замовлення не збираються у магазинах, а лише у розподільчих центрах, створених для електронної комерції. Їх у нас два — у Броварах та у Львові. В середньому українці замовляють чотири одиниці продукції. В магазині не маємо можливості збирати онлайн-замовлення, бо частини асортименту там просто немає. В онлайн-гіпермаркеті пропозиція більша. Окрім того, для обробки таких замовлень потрібен додатковий склад та співробітники у кожному магазині.

Наприкінці 2022 року частка інтернет-магазину в загальних продажах EVA складала 7%, план на цей рік — зрости до 10%. І я впевнена, що ми навіть перевиконаємо план. Щодня ми отримуємо до 10 000 замовлень, 30% з яких надходять від нових клієнтів.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку