Об’єднані у пам’яті — як український ритейл підтримує хвилину мовчання
З початком російської агресії у 2014 році хвилина мовчання набула в Україні особливого значення. У березні 2022 року президент Володимир Зеленський запровадив щоденну хвилину мовчання о 9:00 для вшанування пам’яті загиблих військових та мирних жителів. До цієї традиції приєднуються все більше підприємств, зокрема й ритейл.
Чому хвилина мовчання важлива
Це не лише спосіб віддати шану, але й можливість для суспільства об’єднатися у спільному переживанні втрати. Хвилина мовчання сприяє формуванню колективної пам’яті, важливої для збереження історії нації та виховання патріотизму.
Як ритейл підтримує хвилину мовчання
Багато магазинів ініціювали хвилину мовчання ще з початку війни. Наприклад, з лютого щодня о 09:00 у супермаркетах Сільпо звучить хвилина мовчання. Книгарня-кав’ярня Сенс у Києві підтримує цю традицію з травня.
Київстар організував хвилину мовчання у всіх магазинах, які відкриваються до 9:00: звучить оголошення, працівники та відвідувачі вшановують пам’ять разом. Торгова мережа ТА-DA у Полтаві, за підтримки міськради, теж проводить хвилину мовчання, використовуючи метроном.
ТРЦ Respublika Рark у Києві оголошує хвилину мовчання, запрошуючи працівників та відвідувачів зупинитися на кілька секунд, створюючи простір для усвідомлення і вшанування пам’яті загиблих.
В мережі Auchan Україна щоранку о 9.00 зачиняються всі каси та зупиняється вся робота – триває хвилина мовчання для вшанування героїв України, які полягли за Батьківщину, а потім лунає гімн України.
Як організувати хвилину мовчання
Асоціація ритейлерів України (RAU) разом з ініціативою Moment of Honor Community закликали бізнес впровадити щоденну хвилину мовчання о 9:00, надавши практичні рекомендації: від спеціальних оголошень і плакатів до комунікації зі співробітниками.