
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Head of Digital мережі супермаркетів Varus Дмитро Воєвода в своїй експертній колонці для RAU про те, як рітейлеру вдалося створити один із кращих мобільних додатків серед українських торговельних мереж за оцінками на App Store та Google Play.
З кожним роком в Україні зростає кількість інтернет-користувачів, а разом із цим — і популярність мобільних додатків. У таких умовах використання цифрових інструментів стає не опцією, а нагальною необхідністю для бізнесу, зокрема й рітейлу.
За час свого існування мобільний додаток Varus перетворився на найбільш ефективний канал комунікації компанії зі своїми клієнтами. Щомісяця додаток охоплює майже 200 000 унікальних користувачів, щотижня — 119 000, а щодня — 40 000 унікальних користувачів. В середньому клієнти проводять у додатку Varus 1,20 хвилини, а сканувань додатку на касах майже 1 млн. Під унікальними користувачами маються на увазі ті клієнти, які хоча б один раз зайшли в додаток Varus.
Як компанія створила один із кращих мобільних додатків серед українських торговельних мереж (за оцінками на App Store та Google Play) та що очікує на клієнтів Varus у майбутньому — розповів Дмитро Воєвода, Head of Digital мережі Varus.
Можна сміливо сказати, що наразі мобільний додаток Varus є основним каналом комунікації з клієнтами. За допомогою цього інструменту рітейлер може комунікувати з великою кількістю споживачів про будь-які нововведення, акційні пропозиції, партнерські програми та інші новини компанії.
Всі нові функції з’являються на основі або клієнтських звернень, або пропозицій діджитал-центру компанії. Кожна ідея проходить декілька етапів — валідацію, аналіз конкурентних переваг, детальний опис функціонала, оцінку та деталізацію з боку IT-відділу. Після реалізації функції команда, звісно, тестує її та допрацьовує за необхідності. Тільки після проходження всіх цих етапів сервіс стає доступним для користувача.
Зазвичай ми працюємо у форматі двотижневих спринтів, щоб за короткий термін виконати основні завдання. Завдяки цьому команда Varus опрацьовує понад 30 IT-завдань, пов’язаних з роботою мобільного додатку. Сюди відносяться задачі бек- і фронт-офісу та власне оптимізація додатку. Так, тільки за 2023 рік ми здійснили близько 15 оновлень, і в кожному поліпшували роботу додатка або додавали новий функціонал для клієнтів.
Так, українці все частіше користуються онлайн-сервісами для вирішення щоденних завдань. Клієнти Varus вже оцінили зручність сервісів додатку та навряд відмовляться від такого каналу комунікації. Розуміючи це, команда Varus щоденно працює над оновленнями, які покращують роботу та роблять мобільний додаток ще зручнішим.
До речі, мобільний додаток мережі Varus серед інших рітейл представників займає топові позиції за частотою скачувань та отримує схвальні відгуки користувачів — за останні два роки рейтинг мобільного додатка Varus виріс з 3.7 до 4.5 на App Store, та до 4,6 в середньому на Google Play.
Щодо планів, то вже зовсім скоро на клієнтів Varus чекатиме суттєве оновлення з більш широким функціоналом, гейміфікованими елементами, персональними лімітованими пропозиціями, онлайн-замовленням та інший функціонал, який задасть новий стандарт онлайн-послуг для українського рітейлу.