Місія здійсненна: як компанія АТБ-Маркет будує роботу з персоналом
Компанія АТБ-Маркет створила професійну систему корпоративного навчання, яка допомагає не тільки впевнено формувати кадровий резерв, але й ефективно вирішувати одну з найгостріших проблем українського рітейлу — дефіцит кваліфікованого персоналу.
Портал Delo.ua опублікував матеріал про те, як мережа АТБ вибудовує та реалізує свою кадрову політику. RAU пропонує ознайомитись з короткою версією цього матеріалу.
Зростання гіганта
В Україні небагато компаній, що ростуть такими темпами — від шести гастрономів у Дніпрі 1993 року до національного рітейлера №1. АТБ – не лише лідер на українському ринку продуктового рітейлу з часткою 20% (1256 магазинів у 325 населених пунктах 24 областей України з понад 4 млн клієнтів), але й входить до списку найдорожчих українських брендів. Вартість торговельної марки АТБ, за оцінкою компанії MPP Consulting, становить $247 млн. Цього року компанія планує відкрити 120 нових магазинів та реконструювати ще 60 у концепті “чорного маркету”, а від наступного року відкривати по 150 торговельних точок щорічно.
Упевненість в реалістичності таких амбітних проектів з розширення мережі базується не тільки на впровадженні у бізнес-практику нових технологій та постійному вдосконаленні виробничих, логістичних і маркетингових процесів, але й на побудові системи корпоративної підготовки кадрів — Центрів навчання персоналу АТБ.
Створюючи галузевий стандарт
Готовність роботодавця інвестувати у навчання своїх співробітників — ознака його стабільності та надійності, а також запорука збереження високих темпів масштабування бізнесу. Тому, відкривши свій перший навчальний центр у Дніпропетровській області 2003 року, компанія АТБ почала будувати мережу навчальних центрів по всій Україні. Наразі їх уже чотири — у Дніпропетровській, Київській, Львівській та Одеській областях. Усі вони працюють за єдиними навчальними програмами, актуальність яких полягає в тому, що крім базових знань з профільних дисциплін вони дають студентам розуміння сучасних стандартів сфери обслуговування та навички їх застосування.
Навчання відбувається у форматі лекцій, семінарів та тренінгів, необхідних для професійної підготовки фахівців різних ланок. Всі інструктори — це колишні співробітники магазинів, які мають величезний практичний досвід. Теоретичні заняття на базі навчальних центрів чергуються зі стажуванням у магазинах АТБ під керівництвом досвідчених наставників. Учасники програм здають контрольні роботи та проходять підсумкове тестування, таким чином підтверджуючи засвоєння матеріалу. А від 2015 року компанія почала застосовувати систему дистанційного навчання, яка дає змогу опановувати необхідний матеріал та складати тести в онлайн-режимі.
Компанія можливостей
У навчальні центри АТБ зараховують кандидатів як з внутрішнього, так і з зовнішнього кадрового резерву, які пройшли всі попередні етапи відбору. Окрім занять, що проводять у межах навчання на певні посади, тут регулярно відбуваються тренінги для керівників магазинів та їхніх заступників, адміністраторів залу і старших охоронців для підвищення професійного рівня та управлінських навичок. Це сприяє мінімізації витрат та ризиків під час підбору кандидатів на керівні посади.
Власна система кваліфікаційної підготовки дає співробітнику з внутрішнього кадрового резерву можливість здобути нові знання та навички, щоб зробити новий крок кар’єрними сходами та реалізувати свої професійні амбіції. Вона відмінно працює, адже 100% керівного складу компанії пройшли підготовку саме в цих навчальних центрах, а 85% адміністративного персоналу мережі АТБ свого часу прийшли у компанію на найнижчі посади.
Щороку понад 4 000 українців різного віку, з різним рівнем підготовки, зі столиці або невеликих містечок отримують шанс опанувати нову професію, підвищити свою кваліфікацію та самореалізуватися, скориставшись безплатним навчанням із подальшим працевлаштуванням на підприємствах компанії АТБ-Маркет.
Читайте також –
АТБ в центре города: ритейлер откроет магазин в столичном ТЦ Метроград