Українська компанія – мережа АТБ – вперше за всю історію увійшла до рейтингу топ-250 найбільших світових рітейлерів від Deloitte

Українська компанія – мережа АТБ – вперше за всю історію увійшла до рейтингу топ-250 найбільших світових рітейлерів від Deloitte

23.02.2022 03:38
  4145
Іван Зайцев

Згідно з новим звітом Global Powers of Retailing 2022 компанії Deloiite, українська компанія стала дев’ятим рітейлером, який найшвидше зростає, серед 250 найбільших світових компаній роздрібної торгівлі.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Незважаючи на загальну невизначеність та тривогу, яку привнесла пандемія COVID-19 у життя суспільства, вона також значно пришвидшила розвиток сектору роздрібної торгівлі. Зокрема, стимулювала інтернет-продаж споживчих товарів.

«Попри економічні виклики, пов’язані з пандемією, роздрібна торгівля продовжує рухатися вгору, а технологічні інновації лише додають цьому динаміки. Висока конкуренція та забаганки клієнтів стимулюють ринок розвиватися та розширювати межі, тому ті рітейлери, які зможуть дати споживачам те, що вони хочуть, де вони цього хочуть і коли вони цього захочуть, отримуватимуть вигоди. Вперше до рейтингу 250 найбільших рітейлерів увійшла й українська компанія – АТБ-маркет, яка показала одні з найшвидших темпів розвитку», – зазначив Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з рітейлу та оптової дистрибуції Deloitte в Україні.

Лідери галузі. Сукупний дохід 250 найбільших рітейлерів світу у 2020 фінансовому році становив $5,11 трлн та зріс на 5,2%, як порівняти з показниками попереднього фінроку.

Найбільшу частку серед напрямів торгівлі, як і раніше, мають споживчі товари, що швидко продаються за порівняно низькою ціною. На них припадає 66,4% від доходу компаній рейтингу. Далі йдуть товари повсякденного вжитку (наприклад, товари для дому, електроніка, спортивні товари) та товари для відпочинку з часткою 21% від доходу компаній.

Американський рітейлер Walmart зберіг статус лідера рейтингу. До трійки найбільших роздрібних торговців увійшли також Amazon та Costco.

В Європі знаходиться найбільша кількість компаній, що входять у рейтинг, – 90, проте європейським рітейлерам належить лише частка у 32,7% сукупного доходу світових компаній. Натомість компанії з Північної Америки, яких 78 у рейтингу, мають частку у 48,4% сукупного доходу рітейлерів глобального рейтингу.

Український рітейлер вперше потрапив до рейтингу 250 найбільших компаній. АТБ-маркет посів 230-ту сходинку рейтингу: дохід у 2020 фінансовому році зріс на 18,1%, у порівнянні з 2019 роком. Сукупний середньорічний темп зростання компанії за 2015–2020 фінансові роки становив 26,3%, що робить її дев’ятим рітейлером, що найшвидше зростає, у рейтингу.

На кінець 2020 фінансового року компанія володіла понад 1200 магазинами по всій Україні. За час пандемії мережа відкрила 127 нових магазинів та реконструювала 59 наявних.

Ринкова частка АТБ-маркет у секторі продуктового рітейлу України становить приблизно 25–30%. Компанія продовжує нарощувати кількість своїх магазинів по всій країні та інвестувати в розвиток власних торгових марок, які вже становлять 25% її загального товарообігу.

«Стратегія нашого розвитку заснована на інтересах і потребах нашого клієнта, якого в АТБ прийнято вважати партнером по бізнесу. Ми системно підходимо до питань, які важливі для більш ніж чотирьох мільйонів наших покупців – це комфорт, зручність, гарантована якість та доступна ціна. Відкриття нових магазинів, зокрема у невеликих містах та сільських громадах, у поєднанні з програмою модернізації існуючих торговельних об’єктів здійснюються на основі цієї довгострокової стратегії, яка передбачає зростання кількісних показників з одночасним впровадженням сучасних інноваційних рішень, створення додаткових клієнтських сервісів, формування нових купівельних трендів, а також роботу з підбору, навчання та мотивації співробітників в умовах, що постійно змінюються», – зазначив генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков.

Сталий розвиток у роздрібній торгівлі. Більшість компаній із рейтингу опублікували свої стратегії стосовно екологічного, соціального та корпоративного управління (ESG) та діляться власними показниками в цьому напрямі. Екологічні характеристики продукції цих компаній, а також відданість цілям сталого розвитку брендів загалом є основною частиною бізнес-стратегії компаній роздрібної торгівлі. Це не дивно, оскільки дані звіту свідчать, що 55% споживачів стверджують, що вони віддають перевагу товарам або послугам екологічно відповідальних брендів, а 32% таких споживачів готові платити більше за такі екотовари чи послуги. Серед екологічних покупок найбільшої популярності здобули продукти харчування та напої (42%), за ними йдуть товари повсякденного попиту (25%).

Методологія

У звіті визначено 250 найбільших компаній роздрібної торгівлі світу на основі загальнодоступних даних про їхній дохід у 2020 фінансовому році та проаналізовано їхню діяльність у різних регіонах та напрямах торговельної діяльності. В ньому також розглядаються 50 ритейлерів, які розвиваються найшвидше, висвітлюються нові учасники рейтингу і дається прогноз розвитку галузі. Мінімальний дохід, який повинна була мати компанія для того, щоб увійти до рейтингу 2022 року, становив $4,1 млрд, у дослідженні 2021 року він становив $4 млрд.

Довідка. Deloitte — глобальна мережа компаній, що надають послуги в сфері аудиту, консалтингу, фінансового консультування, управління ризиками, оподаткування і супутні послуги. Із сумою глобальних доходів у розмірі $50,2 млрд за 2021 фінансовий рік компанія Deloitte є найбільшою компанією у світі з надання професійних послуг.

Наявність глобальної мережі, що охоплює понад 150 країн світу, дає змогу Deloitte обслуговувати близько чотирьохсот з п’ятисот найбільших компаній світу за щорічним рейтингом журналу «Fortune Global». Понад 345 000 фахівців Deloitte спрямовують свої професійні зусилля на здійснення впливу, що має значення.

Читайте також –

Репутація супермаркетів: наскільки торгові мережі відповідають очікуванням споживачів


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку