
Файно Маркет відкрив новий магазин у Жашкові


Саме у повномасштабне вторгнення українські бренди почали активну експансію за кордон. Здебільшого обирали Польщу та Румунію через територіальну близькість. RAU зібрала кейси тих, хто обрав нетипові країни.
Якщо на початку повномасштабного вторгнення українські бренди здебільшого «йшли» за українськими споживачами, то вже зараз все більше орієнтуються на місцевих клієнтів. До прикладу, в інтерв’ю RAU власниця бренду One by One Лідія Сметана розповіла, що в Польщі, де бренд працює поки в онлайн і тільки збираються відкривати перший офлайн у Вроцлаві, 58% клієнтів – польки та 42% – українки. «Проте ми орієнтуємося саме на місцевих дівчат, які нас обирають за дизайн, а не за те, що ми український бренд», – зазначила Сметана. Проте є кейси, коли українські бренди запустили бізнес в нетипових країнах. Так, Lviv Croissants добралися до Франції та Азії, Bob Snail «доповз» до Австралії, а в Дубай куштують ласощі від української кондитерської Namelaka та роблять зачіски в G.Bar.
Нова пошта, як і більшість українських компаній з початком повномасштабного вторгнення «йшла» за українцями, тому експансію почала з Польщі, відкривши перше відділення в 2022 році в Варшаві. Наразі в Польщі понад 86% клієнтів – це українці. Проте зазначимо, що перша спроба виходу на закордонний ринок була ще в 2015 році. Тоді обрали Молдову та Грузію, але не вистачило часу на розвиток одночасно двох країн і Грузію закрили через територіальну дальність. А на четвертий рік повномасштабного вторгнення відділення Nova Post працюють у 16 країнах та в кожній – своя модель. До прикладу, в Нідерландах тестують модель франчайзингу.
Також співвласник компанії Нова пошта Вячеслав Климов в інтерв’ю Економічна правда сказав, що у 2025 році в якомусь форматі має з’явитися Нова пошта в США. Слідкуємо!
Мережа Lviv Croissants ще до повномасштабного вторгнення робила спроби вийти за кордон. Відкрили заклад у Польщі, проте згодом і закрили. Проаналізували помилки і вже під час великої війни почали активно підкорювати не тільки Європу, а й світ. Наразі заклади працюють у Польщі, Словаччині, Чехії, США, Франції та навіть Південній Кореї.
Так, у лютому 2025 року українська мережа ресторанів Lviv Croissants вийшла на ринок Франції та відкрила перший заклад в самому серці Канн, на вулиці Rue d’Antibes площею 70 кв. м. Це досить жвавий і гамірний район, відомий своїми численними магазинами та ресторанами. Відкрити українську мережу круасанів в столиці круасанів – дуже смілий крок.
Цей ресторан франчайзинговий та має 13 посадкових місць всередині та ще 24 на літній терасі. Основою меню у Каннах, як і в усій мережі, є свіжоспечені круасани, але деякі начинки були окремо розроблені з урахуванням уподобань французьких гостей: у меню є круасани із козячим сиром, медом і горіхами, мортаделлою, грушею та горгонзолою, із сиром раклет і сиров’яленою шинкою та інші.
Проте у квітні цьогоріч мережа ще більше здивувала, відкривши заклад у Сеулі, в столиці Південної Кореї. Його площа 115 кв. м та є 32 посадкових місця.
Переглянути цей допис в Instagram
Вперше про вінницький бренд Равлик Боб (Bob Snail) український споживач дізнався в 2016 році. А в 2025-му у виробника 187 найменувань продукції, шість власних магазинів в Україні, два у Польщі і експорт до 39 країн світу, зокрема і Австралію, де Bob Snail з 2023 року стоїть на полицях однієї з двох найбільших мереж супермаркетів – Coles. І за 18 місяців імпорту Bob Snail став другим за продажами брендом в Coles у категорії фруктових снеків, йдеться в матеріалі Forbes.
В 2023 році українська кондитерська Namelaka здійснила експансію в Дубай, відкривши свій перший заклад у ТРЦ Dubai Hills Mall. Окрім традиційних солодощів, у меню є різноманітні сніданки. Інтер’єр закладу виконаний в рожевих відтінках та схожий на український ресторан, який працює на Подолі з липня 2021 року.
Мережу салонів краси, які пропонують експрес-послуги заснували Лєра Бородіна і Сабіна Мусіна. Перший простір запрацював в столиці в 2018 році. Наразі мережа має понад 50 салонів в 13 країнах світу та розвивається за франчайзинговою моделлю.
З нетипових країн, де розвивається українська мережа – це відкриття у повномасштабне вторгнення в Іспанії та Дубаї. Зазначимо, що експансію саме у Дубай планували ще у 2018 році, навіть створили сторінку в Instagram, проте перший салон запрацював у березні 2025-го. Про це написала Лєра Бородіна на своїй сторінці в Instagram навіть зняла свій перший влог.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Український fashion преміум бренд TTSWTRS був заснований в 2013 році. Надихаючись субкультурою татуювань, пропонує унікальні концепції одягу, які створюють оптичну ілюзію тіла, вкритого малюнками та написами. Така незвичність полюбилася знаменитостям. Одяг TTSWTRS носять Емілі Ратаковскі, Тіна Кунакі, Ніккі Мінаж та інші. І, маючи лише два простори в Україні – Києві та Одесі, у 2023 році бренд пішов до столиці Австрії – Відню. Площа магазину – 55 кв. м.
Переглянути цей допис в Instagram
Холдинг !Fest після початку повномасштабного вторгнення теж почав активну експансію за кордон. Відкрили понад 30 нових точок більшість з яких – «П’яна Вишня» – у Польщі, Молдові, Румунії, Угорщині, Словаччині, Латвії, Литві та Естонії. У Польщі також відкрилася «Реберня». В Азербайджані відкрита «Львівська майстерня шоколаду», а кавовий бренд !Fest Coffee Mission представлений у Польщі, Туреччині та Сальвадорі.
В Лондоні «П’яна Вишня» пропрацювала лише три місяці: заклад відкрили з ресторанною ліцензією, а необхідно було отримати барну. Оформленням документів займався локальний партнер, який до кінця не вивчив місцеві правила і допустив помилки. Коли звернулися за новою ліцензією – отримали відмову. Через високий рівень криміналу у центрі Лондона місцева влада обмежує відкриття нових барів. Все ж у компанії сподіваються, що повернуться до Лондона вже з урахуванням усіх нюансів. Також вже цієї весни відкрилася перша «П’яна Вишня» у Франції у місті Бордо. Далі у фокусі –Німеччина, Чехія, Іспанія, США та Японія. Про це розповів співзасновник холдингу iFest Юрій Назарук у розмові з Delo.ua.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Gunia Project – бренд виняткових речей, який пропонує посуд, прикраси, одяг, свічки, аксесуари, прикраси, килими. Його можна назвати амбасадором української культури в світі.
В 2022-му представленість бренду в іноземних шоурумах зросла у 2,5 раза, пише Forbes.
А на сайті бренду вказано, що продукцію можна придбати у понад 14 країнах – зокрема, у США, Китаї, Японії та країнах Європи та навіть Австралії.
Посмотреть эту публикацию в Instagram