Що купують українці онлайн і скільки на це витрачають – аналітика GfK і OLX
В Україні близько 7 млн інтернет-користувачів здійснюють покупки онлайн, найчастіше вони купують техніку, одяг та косметику.
Цей матеріал доступний російською мовою
Хто купує в інтернеті
За даними GfK, в нашій країні інтернетом користуються близько 70% населення у віці від 16 років. Третина з них, а це понад 7 млн людей, здійснює покупки, не виходячи з дому.
Статистика OLX говорить про те, що 55% всіх щомісячних відвідувань платформи в товарних категоріях відбувається з додатків, мобільною версією користуються 20%, а на десктоп припадає 25% відвідувань. Аудиторія покупців в мережі по країні зростає – у 2019-му на OLX заходили в середньому 3,5 млн раз на день, що на 10% частіше, ніж рік тому.
Що купують в мережі
Серед товарів, які найчастіше купують онлайн, лідерами залишаються побутова техніка та електроніка. За даними GfK за жовтень 2019-го, дані товари купують 45% українських інтернет-споживачів. При цьому в більшості випадків замовляють дрібну техніку для будинку (міксери, фени, праски), смартфони, планшети та інші гаджети. Дані OLX підтверджують тенденцію: оголошення в категорії електроніки отримали найбільше відгуків за рік – понад 34,5 млн. При цьому на кожну пропозицію відповідали в середньому 3,6 раза, а середня сума покупки в останні три місяці року склала 2190 грн.
На другому місці за популярністю – одяг, його купує 41% українських онлайн-шоперів. Косметика ітапарфумерія закриває топ-3 – 34% серед всіх, хто робить покупки в інтернеті.
На OLX одяг ще й лідирує за кількістю оголошень – в 2019 році їх було понад 13,4 млн, при цьому обсяг пропозицій і відгуків на одяг, взуття, косметику та парфумерію збільшився до кінця року. Водночас середній чек в категорії склав 830 грн.
Стало відомо про товари, які українці хотіли б купувати онлайн, але поки не мають можливості. Серед найпопулярніших відповідей медичні препарати, замовлення доставки готових страв, харчові продукти, взуття та книжки в друкованому вигляді.
Куди доставити покупку?
Найчастіше українці забирають покупки в офісі кур’єрської служби – показали результати опитування GfK. При цьому зменшилася кількість тих, хто користувався послугами кур’єрів від магазину, а також тих, хто взагалі не отримував товари через службу доставки. За рік на платформі OLX стало у два рази більше продавців, які користуються послугою OLX Доставка: у IV кварталі 2018 їх було 112 940, а в кінці 2019 – вже 238 600.
У минулому році найчастіше з доставкою «подорожувала» електроніка – на неї припало 40% усіх відправлень, або понад 577 000. На другому місці опинився одяг – 21% відправлень, або 305 200. Дитячі товари пересилали в 16% випадків – 230 700 раз. Середня відстань, на яку відправляли товари, склала 330 км.
Читайте також –
Психологічний рубіж: продажі техніки в Україні в 2019-му досягли 101,4 млрд грн